• istanbul trafiği gibi oyun. insan giderken nasıl döneceğini düşünüyor. hem bu oyuna hem de istanbul'a fast travel özelliği gelmesi lazım...
  • nesini beğenmediniz lan. tomb raider, uncharted gibi bildiğimiz modern aksiyon oyunlarının mekaniklerini, star wars konseptine oturtmuş, eli yüzü düzgün bir oyun gibi duruyor gayet. dövüşler biraz daha zorlayıcı olursa, güzel bir hikaye ve star wars evreninden de 1-2 hoş sürprizle gelirse hiç fena olmayacak bir oyun bence. oyunun yapımcıları tecrübeli abiler. 10 üzerinden 8'lik bir oyun bekliyorum ben gördüklerimden ve potansiyelden.

    ekleme: lan nasıl da haklı çıkmışım ya. inanılmaz bir öngörü ve vizyon gerçekten. bunu yapacak dünyada bir avuç insan vardır. helal ben.
  • çok iyi olmuş oyun. star wars evrenine çok oyunlar geldi kimisi rezalet kimisi iyi bu oyun iyinin de bi tık üstünde.
    atmosfer karanlık, oynanış uncharted dark souls karışımı oyun süresi uzun, senaryo tatmin edici kısaca baya baya olmuş kaliteli bi yapım..

    emek verilen herşey güzel abisi demem o ki..
  • jedi academy'i yapanlar ne kadar vizyoner insanlarmis tekrar gosteren oyun. o devirde oyle bir oyun, bu devirde boyle bir oyun.

    bu oyunda beni simdiye kadar en uyuz eden $ey, saldirirken bir anda kacamamak. kilici kaldirip tam vuracakken kacamiyorum. daha genel olarak soylemek gerekirse, saldiri aksiyonu bitene kadar kacis aksiyonu baslamiyor. insanlarin bu tip oyunlari cpu gibi bir komut pipeline'i ile oynamalarini bekliyorlar herhalde. bu oyun dinamigini hangi oyun populerlestirdiyse (dark souls? oynamadim) o oyuna lanet olsun.

    force unleashed oynarken kendimden geciyordum. bir jedi/sith oyunu oynarken boyle ucmayi kacmayi seviyorum ben. karakter ucmayi kacmayi tekrar ogrenene kadar ya oyun bitecek ya da ben birakacagim.

    koskoca star wars evreninde yapilabilecek oyunlar icerisinde boyle kanser bir senaryo ve kanser bir karakter gelisiminden zevk alabilmek icin mazo$ist olmaniz lazim.
  • oyunu tasarlayanlar buradan size sesleniyorum. o nasıl bir map tasarımıdır yaa. oyundaki en zor şey resmen haritayı çözmek puzzlelar secretlar falan hikaye. olmaz olsun öyle harita oyundan soğutuyor beynim amcıklanıyor. çözemiyorum olmuyor.
  • uncharted'ın starwars versiyonu gibi olmuş.
    witcher'ın ya da gta'nın starswars versiyonu gibi olsaydı keşke.
    açık galaksi oyunu diye esprisi de olurdu.

    edit: oyunu yargılamakta çok acele etmişim. gayet güzel.
    hele seneryosu, yeni filmlerinkinden çoooooooook daha güzel.

    --- spoiler ---

    darth wader'ın çıkacağından hiç haberim yoktu. trilla ile cere'nin konuştuğu sahnede trilla birden dikleşip gergin bakmaya başlayınca içimden "ulan acaba?" diye bi geçirdim ve kara reis sislerin içinden çıktı... 20 - 30 saniye "aaaaaaaaaaaaa" diye bağırdım.
    taze jedi knight olarak, bize dart vader'ı dövdürmediği ve karşılaşmayı olması gereken şekilde yaptıkları için (ölümüne kaçış) yapımcı şirkete teşekkür ediyorum. 19 yaşında jedi tutup da en güçlü sith lordu dövse oyuna vereceğim puan 0 olurdu. ki daha önce de yaptılar böyle bişey.
    --- spoiler ---

    buzdan çamurdan kayarak atlama yapılan yerler bir tek bana mı gereksiz zor geldi bilmiyorum ama tek seferde geçemedim hiç. zeffo gezegeninde artık bu tavan yaptı, belki 10 kere aynı yerden kaydım ve herseferinde ya 2. ya da 3. yokuşta ya viraji alamadım ve aşağıya uçtum, ya da yeterince uzağa zıplayamadım.

    edit: double jump gelince herşey daha kolay oldu :)

    --- spoiler ---

    kashyyyk'e vardığımızda, uzay gemimizden suya atlayıp imparatorluk walkerını ele geçirdiğimiz bölüm çok eğlenceliydi.

    --- spoiler ---
  • mükemmel bir oyunun nasıl içine sıçılır onu gösteren oyun. sen kalk bu kadar harika force ve lightsaber mekanikleri yap tam 90/100'lük bir oyun olacakken kötü senaryo ve oyunun süresini uzatmak amaçlı yapılmış labirent kıvamlı fast travel olmayan haritalarla oyunun anasını belle.

    azıcık dikkatli ve kolaya kaçmasalarmış ne kadar ödül varsa süpürecek oyun olacakken 20 saatlik oyunun 10 saati gideceğiniz yeri aradığınız için bomboş geçen bir oyuna evrilmiş.

    yazık.
  • save pointlerini kim hazırladıysa ağır küfürlerim var ona. ulan oyunun en başına gönderseydin orospu çocuğu. sikerim böyle oyunu. sinir stres olmasın diye oynadığımız oyun daha da delirtti beni.
  • game pass for pc (her oyunda öveceğim bunu) sayesinde oynadığım oyun. gayet beğendim. spoiler yok.

    daha önce souls like oyun oynamadım, sevmem, dark souls'ları da sittin sene oynamam. bu oyundaki bu yapı beni rahatsız etmedi ama onu söyleyebilirim. dark souls'lar kadar zor bir oyun olmadığı da aşikar. güç kullanımı, kombolar, farklı düşmanlara farklı taktiker derken ben combat'tan gayet keyif aldım, zorlu düşmanları 5 seferde kesince tatmin duygusu yaşadım. düşmanları ikiye yarınca coştum. güzel olmuş.

    save noktalarının öldüğümüz yerlerden çok uzakta olduğu söylenmiş. sadece 1 kere "yuh amk nereden başlattın" dedim onun dışında gayet yeterli sayıda ve doğru noktalarda vardı. bunu yaşayanlar ya save almayı unuttu ya da noktaları kaçırdı, oyunda bir sıkıntı yok.

    hoplama, zıplama, tırmanma, güç kullanımı ile bulmacalar çözme hepsi yerli yerinde ve star wars evrenine de cuk oturmuş. ne alaka lan oradan oraya tırmanıyorsun, sallanıyorsun falan demedim hiç. bulmacalar da ne kolay ne zor, tat katıyor.

    grafiklere de vasat diyen olmuş, aynı görüntüye mi bakıyoruz bilemedim. köküne kadar açtım grafikleri evet bir tlou2 değil ama gayet iyi. onun dışında görsel tasarıma bayıldım. zaten ellerinde star wars evreni olduğu için, göze hoş gelen manzaralar, sahneler, sekanslar çokça yaratılmış. bakmaktan keyif aldım.

    oyunlarda en sevdiğim şeylerden birisi farklı evrenler, dünyalar, şehirler v.s. kısacası farklı environmentlar arasında dolaşabilmek ve oraları keşfedebilmek. tabi oyunların %99'unda bu yok ama burada da star wars evreni devreye giriyor. her bir gezegen ayrı bir atmosfer, farklı canlılar, farklı görsellik. kashyyyk'de doğanın kendisine dikkat etmeniz gerekiyor, dathomir'e daha ayak bastığınızda ortam sizi tekinsizliğe itiyor, bogano içinizi açıyor, ilum size gerçekten o kadim geçmişi ve terkedilmişliği yaşatıyor ve evet amk zeffo haritası bitmiyor.

    respawn entertainment gayet iyi bir iş çıkarmış. belki oyunda hiç yeni bir şey yok, bütün özellikler diğer oyunlardan aparılmış ama çok iyi harmanlayıp star wars'a yedirmişler. puanım 8.5/10.
  • baştan şu bilgiyi vereyim: oyun sektöründe çalışıyorum.

    oyunu pc'ye kurdum başladım oynamaya.

    20 saniyede tüm mesleki deformasyonu unutturdu. yok şu shader iyi miymiş, yok collision'lar olmuşmuş mu, yok efendim ışıklandırma, model animasyon şu bu...

    hiçbir şeye dikkat kesilip ince ince gözlemleyemedim. neden? çünkü yağ gibi aktı gitti namussuz.

    iyi oyun dediğimiz şeyin aslında tek kriteri budur. kullanıcıyı frustrate etmeden, delirtmeden, gereksiz mekanik ve kontrollerle yorup yıldırmadan yallah tazyik o hayalin içine hapsedebilen oyun iyi oyundur.

    star wars jedi fallen order da iyi bir oyundur.
hesabın var mı? giriş yap