şükela:  tümü | bugün soru sor
  • türk yapımı yeni bir rpg oyunu. grafikler 2 boyutlu lakin içerik bir hayli derin gibi gözüküyor.

    incelemek isteyenler için açıklama; link

    oyun sitesi; link

    heycan verici bir gameplay

    steam
  • lovecraft tabanli bir rol yapma oyunu. cultic games isimli yerli bir fimanın ellerinde hazırlanıyor. planescape torment, heroes of might and magic iii, kotor ve baldur's gate gibi oyunları çok seven bir ekibin elinden çıkan oyunu, bu oyunları seven insanların da epey seveceklerini düşünmekteyim çıktığı vakit.

    lale savaşçıları'ndan beri uzun zaman geçti.
  • tatlı grafiklere sahip gözüküyor. hikaye de güzelse oynanır fakat klasik rpg oyunundan fazlasını verse daha iyi olur. sıra tabanlı benzer çok fazla oyun bulunuyor. umarım greenlight'ı geçer
  • greenlightı geçmesi 2 hafta kadar süren türk yapımı lovecraftian rpg. kickstarter'da yerini almasını ve ordan da kısa sürede koşarak çıkmasını bekliyorum.

    bu tarz projeler sayesinde türk oyun sektörüne olan ümidim devam ediyor. kickstarter, greenlight vb. ile de kafasında para kırmak olanla(90'lar türk adventure'ları, bilen bilir.) tutkuyla çalışan/üreten ayrılıyor. stygian, overfall ve benzerlerini desteklemek en azından bir türk oyun sektöründen bahsedebilmek istiyorsak şart. 1 tl si olan adamın bile proje yatırımcısı olabileceği bir çağda yaşıyor ve hala bu konuda başarısız oluyorsak, kendimizden başka suçlu aramanın manası yok.
  • kickstarter'da an itibariyle yerini almış, destek bekleyen proje. tanıtım vidyosu da enteresan olmuş. şukularını verdim.tık
  • sözcü gazetesiyle ufak bir röportaj yapmış cultic games, yapımcı kadrodan atatürk'ün oyundaki rolüne uzanan keyifli bir söyleşi olmuş.

    http://www.sozcu.com.tr/…ulara-bagis-yagdi-1266486/
  • çok ciddi bir emek harcanıyor bu oyun için. tamamen yerli bir ekibin çalıştığı oyun sonunda kickstarterda. açıkçası ben de ses tasarımını üstleniyorum, hatta tanıtım videosunda da deep one canlandırdım, ki o videoyu hazırlamak bile günler sürdü, zor işmiş bu işler, onu anladım.

    kickstarterda hedeflenen miktarın yarısı geçildi. oyunu yapabilmek için bir bu kadarına daha ihtiyaç var. beklediğimden daha hızlı yayıldı oyun. beklediğimden daha fazla destek gördü. özellikle bütün ekipçe hastası olduğumuz fallout ve fallout 2'nin yapımcısı ulu önder brian fargo* tarafından da desteklenince iyiden iyiye heyecanlandık ekip olarak.

    sonuç olarak bu memlekette de, her şeye rağmen, birileri uğraşıyor ve daha önce yapılmamış bir şeyler deniyor. özellikle oyunun tanıtım videosunu seyrederseniz, stygian'ın diğerlerinden neden farklı olduğunu anlayacaksınız.

    oyuncular için, oyuncular tarafından tasarlanan bir oyun stygian. destek bekliyor.

    kickstarter sayfası

    tanıtım videosu (ks sayfasında da var ama yine de ekleyeyim)
  • lovecraft, cthulhu mithosu, ambient oyunlar gibi her şeye bağlılığım bir kenara yapan ekipden bir kaç arkadaşı tanıyorum ve bu çocuklara biraz daha destek verilirse olacakları tamin bile edemiyorum. desteğinizi esirgemeyin. la la kadiköy fhtagn!
  • combat sisteminin esinlenildiği heroes of might and magic 3'ü ve rpg'nin altın çağında interplay'in yaptığı oyunları ve fazlasını (arcanum vb.) severek oynamış biri olduğumu belirteyim önce. steam'de daha çok görmek istediğim rpg türlerinden çıkan oyunları oynamayacak da olsam, sırf piyasası olduğunu göstermeye yardımcı olmak için de alırım. kickstarter akımına pozitif bakanlardanım.

    gel gelelim burada ve başka yerlerde gördüğüm milliyetçilik damarı üzerinden giden "türkler oyun yapacak ve destek olmuyorsunuz" sitemleri itici. bir yapım destek alacaksa, potansiyel vaad ettiği için almalıdır. oynanış videosundan gördüğüm kadarı desteklemem için yeterli olmadı. karakterlerin yaratıklarla münasebeti sonucu yavaşça sıyırmaları konsepti gibi yeniliklere yeterince vurgu yapılmamıştı. halbuki rpg sevenler için oyunun satış noktası bu olacak. steam'de çok vaatli ama son tahlilde patates çıkan oyunların doğuşuna tanık olmamış insan için eski oyunlara atıfta bulunmaları sevimli gözükebilir ancak oyunun getireceği yeniliklere yeterince vurgu yapmamaları, divinity: original sin ve pillars of eternity facialarını görmüş geçirmiş ben ve steam komünitesinin bilinçli rpg oyuncuları için şüphe çekiyor. ki bu saydığım iki oyun yabana atılmayacak kadar rpg elementine ve detaya yer vermiştir, söz verdiği gibi.

    baldur's gate'in karakter yaratma ekranına bakıp detayları övdüğümüzde sene 2016 değildi. fırsatçı yapımcıların her yeni oyunda "endless customization" "300 possible endings" "sandbox" diye diye meyvesini yedikleri özgürlük konsepti artık kabak tadı veriyor, vaat ettikleri özgürlüğün çoğu zaman ekstra metin ile sınırlı kaldığını, küçük ve birbirine etkisi olmayan enstantaneler ile genel bir interaktif evren ilüzyonu yaratıldığını görüyoruz. öte yandan lineerliğin dibine vurmuş, rpg elementleri bile içermeyen bir "rpg"nin muazzam beğeni topladığına şahit oluyoruz *. demek ki özgürlük ve farklılaşma seçenekleri, tek başına iyi bir oyun dizaynını garantilemiyor, iyi bir oyun da tüm gücünü kategorisinin klişelerinden almıyor. baldur's gate'i, icewind dale'i, fallout'u günümüze uyarlamaya çalışan formüller de 20+ senelik rpg dünyası evriminin iyi yanlarını alamayıp, bir rpgsever için başarısız olabiliyorlar.

    eski kült oyunların nelerini ödünç aldığınız değil üstüne ne koyduğunuz önemli. yoksa gog'dan indirir planescape oynarım tekrardan, sonrasında lovecraft kitabı okurum. neticede grafikler 90'ların flash animasyonları gibi duruyor, sürümde çok radikal bir değişiklik yapmayacaklarsa. yani diyorum ki, oyununuzu farklı ve oynanmaya değer yapan nedir, biraz daha anlatın. eğer olayı "çok çekici olması gerekmiyor sonuçta uğraştık, türkler'in de çorbada tuzu oldu"ya getirecekseniz de, eksik kalsın. ithalata para gitmesin diye yerli malı mı çıkarıyoruz, otomotiv sektörü mü bu?
  • öncelikle yapımcı stüdyoyla bir alakam olmadığını, umut verici bir proje olduğu için elimden geldiği kadar destekleme amacında olduğumu belirtmek istedim.

    gelelim oyunun türün klasiklerini kopyalamakla yaftalanmasına. oyun sektöründeki "kopyalama/esinlenme" argünmanının abesliği bir yana, angst magick ve belief minvalindeki sistemleri bu şekilde kullanan bir crpg söyleyin bana, mutabık olalım. kickstarter sayfasından anladığım kadarıyla diyalog, combat, hikaye, tamamen akıl sağlının etrafında dönüyor ve bu mekaniği destekleyecek şekilde tasarlanmış.

    sanity mekaniği nadiren başarılı uygulanan bir konsept oyunlarda ve lovecraftian ortam ideal bir arkaplan oluşturuyor bu konsept için bence. türkiye gibi oyun sektörü henüz ortaya çıkmaya başlayan bir ülkeden bu konsepti sonuna kadar zorlayan, oyunlarını bu konsepte dayandıran bir ekip çıkıyor, ve sektörü görece bildiğini belirten bir kişiden gelen yorumun " milliyetçilik ajitasyonu yapıyorlar, türün klasiklerinden sükse yapmaya çalışıyorlar." olması üzücü.

    undertale gibi inanılmaz alakasız bir oyunu(jrpg temelli bullet hell combat, patlamasının sebebi yaratıcısı toby fox'un mizah anlayışı, kullanıcı arayüzü vb. temel mekanikleri sıradışı şekillerde kullanması ve tabii enteresan hikayesi ) pillars of eternity ve divinity gibi son 10 yılın en başarılı crpg'leriyle kıyaslamak ise neyin kafası bilemedim.

    "neticede grafikleri beğenmedim, türkiyenin bu sektördeki gelişimi beni ilgilendirmiyor ve bu yüzden de desteklemek istemiyorum" daha samimi olurdu. alakasız örnekler vererek bu fikri meşrulaştırmaya çalışmak biraz tuhaf olmuş.