• "bir vücûddur cümle eşya ayn-ı eşyadır hüda
    hep hüviyettir görünen yok hüda'dan ma'ada

    ders-i hakk'dan almayanlar gelmesin bu meclise
    aşka kulak salmayanlar gelmesin bu meclise

    cümle eşyaya hakikat mâyedir aşk-ı ilâh
    künh-ü aşkı bilmeyenler gelmesin bu meclise

    bahr-i aşkın menbaıdır bil kulûb-u evliya
    bahr-i aşka dalmayanlar gelmesin bu meclise

    aşkdır pak eyleyen şirk-i cenabetden seni
    aşkla pak olmayanlar gelmesin bu meclise

    akl ile hakk'a erilmez aşkdır mürşid olan
    aşkı mürşid tutmayanlar gelmesin bu meclise

    akl ile ölüp dahi aşk ile dirilmek gerek
    ölmeden ön' ölmeyenler gelmesin bu meclise

    varlığın mahv etmeyen gaybi mürîd-i nefs olur
    kendisin yok bilmeyenler gelmesin bu meclise"

    dizelerinin sahibi, melami itikadını benimsemiş bir şair ve düşünürdür. ilgili şiiri ali bektaş yorumuyla dinlemek için bkz : *
  • her tâlibin kemâli, idrakine çalışmaktır. [sohbetnâme, biatnâme, devre-i arşiyye]
  • "edebdir tac-ı rabbani,
    komazlar her başa anı,
    olagör gaybi ruhani,
    edeb gözle, edeb gözle."

    sunullah gaybi
  • hem allah'ın "sun'u" hem de gaybe mensup...
  • ya sunullah, ya söylediğin gibidir, söylediğin gibiyse yandım ben...
    ya da söylediğin gibi değildir, o zaman yansın cihan; ne gam...
  • kendi özünü bilmeyen hayvan değildir ya nedir
    ademi hak bilmiyen şeytân değildir ya nedir

    zât sıfatın aynıdır fehm etmedi şeytân bunu
    zât-ı hak bu savt-ı insân da değil de yâ nedir
    ...
    ben demekten geç bu sende ben diyen hakdır beyim
    belki can ayn-ı bâtındır cümle ten hakdır beyim

    dîde-i gaybî ile baksan hakikat âşıka
    zerre zerre kâinatda görünen hakdır beyim
    ***
    bir ağaçtır bu âlem
    meyvesi olmuş âdem
    maksûd olan meyvedir
    sanma ki ağaç ola

    düşe düşüp aldanma
    kendin hayrete salma
    hak’tan gayrı ne vardır
    ta’bire muhtac ola

    bu âdem meyvesinin
    çekirdeği sözündür
    sözsüz bu âdem âlem
    bir anda târâc ola

    sana âlem görünen
    hakîkâtte allah’tır
    allah birdir vallahi
    sanma ki birkaç ola

    bu sözlerin meâli
    kişi kendin bilmektir
    kişi kendin bilene
    hakikât mi’rac ola

    hak denilen özündür
    özündeki sözündür
    gaybî özün bilene
    rububiyyet tâc ola
    ***
    terkib-i gaybi - dinlemek isteyenler bora uymaz dan
  • taç marifet tacıdır, sanma gayrı taç ola
    taklit ile tok olan, hakikatte aç ola
  • muhabbetle gelendir aşk ile menzil alan
    aşka canın vermeyen sultanı nerden bilsin

    dilediği özüdür, özünü bilmez zahid
    zahid özün bilmedi, irfanı nerden bilsin

    sofu halvet içinde cefa ile hu çeker
    baykuş virane bekler, gülşeni nerden bilsin
hesabın var mı? giriş yap