*

şükela:  tümü | bugün
  • gamecube için yapılmış oyun tarihinin en abuk dövüş oyunu. pikaçu'dan mario'ya, link'ten donkey kong'a onlarca alakasız ve ucubik karakterin anlamsızca dövüştüğü, bir sürü oynamama rağmen amacını ve kazananın nasıl belirlendiğini çözemediğim oyun.
  • nintendo'nun gamecube için çikarttigi en basarili oyunlarindan biridir. oyun çok sade bir tanimla vurmaktan kirmaktan ibarettir, lakin barindirdigi türlü karakterleri, ödülleri ve oyun türleriyle oyuncuya sundugu bol seçenekleri ve 4 oyuncuya kadar varan destegi ile tam bir parti oyunu olmaya layiktir.

    super smash bros melee, nintendo'nun oyunculara kendi tarihini hatirlatmasidir. oyunda nintendo'nun tarihi boyunca yarattigi bütün karakterler ve oyunlar türlü biçimlerde bulunmaktadir. herkesin tanidigi mario ve pikachu gibi klasikler ile beraber japonya disinda pek taninmayan marth ve ness gibi toplam 20 küsür karakter oynanabilir olarak vardir (nintendo'nun ilk game watchserilerinde kullandigi 2 boyutlu mr game & watch karakteri dahil). digerleri ya oyunda bir tür bonus yardimci, ya da ödül heykelcikleri formunda bulunmaktadirlar. dövüs arenalarida gene klasik oyunlardan esinlenilmistir. super mario land, yoshi's island, pokemon stadium gibi türlü etkilesimli ortamlarda kiran kirana dövüsülür.

    ssbm, virtua fighterveya tekken gibi oyunlarin yaninda saçma gözükebilir, dogaldir. fakat çocuksu görünümü sasirtmasindir, oyunun yapimcilari karakterlerin, sagdan soldan toplanabilen türlü silahlarin ve esyalarin tasarilarina ve dengelerine büyük bir titizlikle çalismistir. ssbm'in bu kadar çok karakter ve silah barindirip buna ragmen dengeyi yitirmemesi, onu en popüler gamecube oyunlarindan biri yapmistir. 2001 senesinde çikmasina ragmen bugün hala en sik oynanan gamecube oyunlarindan biridir. özellikle amerika ve japonya'da halen turnuvalari düzenlenir, türlü siteler ve forumlarda sürekli yeni stratejiler üretilir.
  • nintendo 64 için de çıkmıştır ancak elbette ki daha eski bir versiyon. yine de zevkli ama.