aynı isimdeki diğer başlıklar:
şükela:  tümü | bugün
  • eski tadı verebilmeleri bir oyundan en çok beklenen fakat hiçbir zaman tecrübe edilemeyen bir durum olmuştur.eskinin verdiği o izometrik yapı olsun iki boyutun verdiği ilginç bakış açısı olsun herzaman ayrı bir lezzettir.tek beklentimin yeni nesil uyarlamasının adam gibi olup bu devrin şartlarında yenilik ve oynanış ile karşımıza çıkmasıdır.

    1993 yılında bullfrog'un oyun dünyasına kazandırdığı oyunun 21 şubat 2012 tarihinde electronic arts ve starbreeze tarafından piyasaya sürülecek yeni nesil fps uyarlamasının ilk videosu;

    http://www.youtube.com/…kwu&feature=player_embedded

    geoff keighly ve syndicate'in yapımcısı ben o'donnell oyunu anlattığı videoya bakmak isteyenler;

    http://www.gametrailers.com/…metrailers-tv/134?ch=3

    bu videoda gördüğümüz kadarıyla ana karakterimiz milos kilo düşmanlarının beyin çiplerine girerek onları intihar ettirebiliyor, bazılarını kendi tarafına çekebiliyor.tabi bu sadece insanlar için değil, robotlar için de geçerli.yetkililere göre 3 değişik özellikte çip bulunuyormuş.silah çeşitliliğimiz bir hayli fazla olacak gibi görünüyor.
    bu arada syndicate'te şiddet dozunun ne kadar yüksek olduğu gözüme çarptı.düşmanlar yerdeyken kafalarına kanlı bir tekme atmak gibi sahneler eminim benim gibi bazı oyuncuların çok hoşuna gidecektir.hadi bakalım.
  • nebuch ile beraber trailer'ı izlerken dedik ki, e bu deus ex human revolution'ın dubsteplisi olmuş. sonra ayağa kalkıp müziğe dans ettik bi süre, olmuş olmuş dedik. trailer biterken en son eşşek kadar skrillex yazınca aklımız başımıza geldi. sen git, ortalığı zaten kasıp kavuracak oyununun müziğini de skrillex'e yaptır, http://www.facebook.com/syndicate adresinden de şarkıyı indirilebilir yap.

    hayvanoğlu hayvanlar.
  • electronic arts, mirror's edge'de kullandığı aksiyon öğelerini deus ex human revolution'ın üzerine koymuş ve bu oyun ortaya çıkmış gibi gözüküyor. hayır bari yelena fedorova'yı kopyalamasaydılar. veya ne bileyim hadi hatunu kopyaladınız, bari değişik silah verin eline.

    30. yaşıma basacağım gün, 21 şubat 2012'de piyasaya çıkacak...
  • perşembe günü yeni bilgisayarlarda çalışır halde gog.com'da satışa çıkacak oyun.
  • ilk 3 bölümünü oynayıp (xbox 360 farkı işte) normal zorlukta biraz fazla kolay bulduğum ama deus ex'i taklit etmişler denen kadar bir benzerlik bulamadım. deus ex'de stealth diye bir kavram varken mesela bu oyunda stealth yok. aynı eski syndicate gibi pata küte yardıra yardıra ilerliyoruz. bu tabi normal düşmanlara etkili olurken boss tarzı ilk düşmanımla karşılaştığımda o ana kadar fazla yorulmadığım için boss'u geçmekte baya bir zorlandım. o yüzden zorluğu biraz dengesiz gibi geldi açıkçası. ortalama bir fps diyebiliriz ama suicide olsun, backfire olsun gibi ek özellikler ile baya tweak edilmiş bir fps deneyimi olacağı açık. rpg öğeleri ile karakterimizin istediğimiz özelliklerine yatırım yaparak daha iyi bir oyun deneyimi sağlayabiliyoruz elbette.
    deus ex kesinlikle bundan daha kapsamlı. satın alacaksanız uzak durun. satın almadan oynama imkanınız varsa takılın.
  • oyun baya baya zor olmuş. normalde oynuyorum yine de feci zorlanıyorum. daha ikinci bölümde felanım, ama yine de birçok yerde 4-5 kere öldüm.
    örneğin bazı düşmanların zırhları var. öldürebilmek için önce zırhını deaktive etmek gerekiyor. zırhı çok çabuk geri aktif oluyor. zayıf zırhlıları öldürmesi nispeten kolay, bir silahın tüm mermisini harcayınca ölüyor. ağır zırhılar daha da zor, iki silahın tüm mermisini harcayıp bir de üstüne yerden mermi toplamam gerekiyor.
    minigunlı ağır zırhlı ile karşılaştım, daha da kötü. açıkta 1-2 saniyeden fazla durursan minigun direk öldürüyor. sürekli saklanıp tam adam ateşi kestiği sırada önce zırhını düşürüp ondan sonra karşı saldırı yapmak gerekiyor.
    adamlar oyunu öyle bir tasarlamış ki, daha ilk bölümdeyken sanki bir oyun sonu bölümüyle karşılaşmışız gibi.

    oyunun bu kadar zor olmasının birkaç nedeni var.
    ilki regenerative health. bu sistemi zaten hiç sevemedim. "nasılsa canı tekrar dolucak" diyerek karakterleri normalden daha güçsüz yapıyorlar. canının tekrar dolduğu fps'lerde illa sürekli cover modda dolaşçaksın, başını çıkardığın an ekran kanlanmaya başlar.
    bu oyunda ise ya coverlar hiç bir işe yaramıyor, ya da savaş alanında sadece bir tane işe yarayacak cover buluyorsun. arkasına gizlendiğim coverlar genelde boyuma göre kısa kalıyor, üstten vızır vızır geçen kurşunları yiyorum. işime yarayacak cover bulduğumda ise çapraz ateş altında kalıyorum, 3-4 farklı yerden kurşun geliyor ve hangi birisine karşı savunsam diye düşündüğüm sırada yine ölüyorum.

    bir diğer etken ise oyunun oyuncuya fazla bir seçenek sunmaması.
    bir iki yerde sentry gun hack felan yapabiliyoruz, ama bunlar nadiren mevcut. sıkıntıyı esas çektiğimiz yerlerde bulamıyoruz onları.
    taktik geliştireyim, şurdan şunu yapayım, bu özellikle düşmanların dikkatini dağıtayım felan deme imkanı da yok. seçtiğimiz skiller % bilmemkaç daha fazla health, % bilmemkaç daha hızlı regen gibi şeyler. onlar da boss vari karakterlerde yetersiz kalıyor.
    bölümlerin lineer olması, tek bir doğrultuda ilerlemek ve sürekli kapalı kapılarla karşılaşmak, karakter özelliklerinin eksikliği oldukça hissettiriyor.
    emrimizde bir takım olsa ilk bölümlerde oldukça işe yarardı. aslında bölümleri coop şeklinde oynamak da aynı işi görürdü.

    benim açımdan hikaye anlatımı esas ilgilendiğim nokta. starbreeze the chronicles of riddick ve the darkness oyunlarında oldukça güzel bir hikaye anlatımına sahipti. karakterlerin içine girebiliyorduk felan. özellikle ilk bölümleri ne olup bittiğini gayet iyi açıklıyordu. karakterler gittikçe gelişiyor, senaryo daha fazla açılıyordu. burda mirror's edge kadar bile bir hikaye anlatımı göremedim. dümdüz ilerleyip adam öldürüp duruyoruz. ne yapıyoruz, ne oluyor, ne bitiyor, anlamadan sadece ateş edip duruyoruz.
    deus ex human revolution oyunundan sonra fazla düşük kalmış senaryosu.

    kırk yıllık syndicate'in tutup fps formatında çıkartılmasını lüzumsuz ve sırf "modaya uymak" için yapılan bir adım olduğunu düşünmüştüm daha önce ama starbreeze'in bu kadar içi boş bir oyun yapmış olmasına şaşırdım.
  • 1280x1024 çözünürlük seçeneği olmayan oyundur, acabağa benim kullandığım crackten mi ileri geliyor diye düşündüm ama samıyorum. bilgisi olan kullanıcılar varsa bildirsinler pls.
  • beyne takılan çipler, arttırılmış gerçeklik gibi yönleriyle deus ex human revolution; enerjiye ihtiyaç duyan insan üstü güçleriyle crysis ve sanırım yine bir ea oyunu olduğu için grafikleri ve kontrolleriyle battlefield 3 benzeri oyun. bazı bölümlerde düşmanlar öldür öldür bitmeyince aklıma bir fps klişesi olan "ilerlemedikçe düşmanların bitmemesi" geldi. meğerse öyle değilmiş, bir sürü niteliksiz adam yolluyormuş oyun. ama boss'lar da var oyunda. bu açıdan da deus ex'e benziyor. pek başarılı olacağını sanmıyorum.
  • 7-8 saat sonunda biten, silah çeşitliliği olmayan ama arada çerezlik güzel giden bir oyun. combat öncesi giren skrillex remixi de ayrı bir hava katıyor.
  • amiga zamanlarından hayal meyal hatırladığım, geçtiğimiz günlerde edinip oynadığım kısmen eğlendiren bir oyun. ayrıca ea'in pc optimizasyonunda aşmış olduğu anlaşıldı böylece. keza günümüze göre eski sayılabilecek bir notebookta canavar gibi çalıştı kendisi.