şükela:  tümü | bugün
  • gelecekte gecen bir rpg oyun.. (bkz: bethesda softworks)
  • 8 disketten olu$an ancak bir yerinde bir bozukluk olan oyun . atmosferi mukemmel olan ender oyunlardan .
  • 2. olanı oynarken tırsılan oyunlar kategorisindedir. oyun size süper bir yalnızlıkl hissi yaşatır. birden bire ortaya çıkan zombimsi yaratıklar paniklemenize sebep olur. zor sayılabilecek bir oyundur aynı zamanda.
  • bir player cok buyuk bir hasar aldiysa, ya da ani bir $ekilde bu duruma sebep olan bir buyu veya olaya rast geldiyse , hedef olduysa, bu kurtarma yazilisi $eklinde zar atilir.

    tutturan kurtulur, tutturamayan...

    (bkz: olen olur kalan saglar bizimdir)
  • cagda$larinin otesindeki oyunlardan biridir bu da. gerek bir teknolojisi olsun, gerek senaryosu, kurgusu olsun bamba$kadir. surekli gelen e-mail'imsi mesajlar, $ifre cozmeler, cagda$i doom serisinde olmayan gercek 3 boyutlu ortam gibi artilarin uzerine bir de saglam demolar eklenirse ne oldugu ortaya cikar. inventory sistemi de guzeldir, mouseu sokmu$tur fps'lere. uzun surede yuklenmesi de hatirimda kalan tek eksigidir.
  • kisa sureligine ankara da boy gostermis trash grubu . (bkz: rock market)

    over the mountains and over the waves
    under the fountains and under the graves ...

    reality screamin' in the shadows
    framed in the fear of my hollows
    love need no mercy signs no insurance
    floatin' in these dreams can't realize falls .
  • (bkz: anhktepot)
    (bkz: gorky)
    (bkz: jander)
  • ilk ortaya çıktığı zamandan çok çok sonra keşfettiğim, oynadıkça hastası olunan, atmosfer olayını yaratmak için olağanüstü grafiklere ya da seslere ihtiyaç olmadığını kanıtlamış bir oyundur bu.
    düşünün ki devasa bir uzaygemisinin içindesiniz, ortalıkta gezinen ve mütemadiyen (siz bakmadığınız sırada) ortaya çıkan bilimum zombimsi yaratığa karşı tek umudunuz elinizdeki metal boru. ilk tabancayı bulana kadar insanın kıçından ter akıtan, tabancayı tüfengi buldurup adamı sevindiren, sonra adamın karşısına mermilere dayanıklı yaratık çıkarıp "lan lan lan hasss"" efekti eşliğinde adamı köşe bucak kaçırtan, "çıkarın beni bu gemiden böhühüh" diye serzenişlere sürükleyen bir çalışmadır system shock.

    yalnızlık ve umutsuzluk atmosferini pek güzel yansıtmış oyuna yapımcı abilerimiz, lakin antidepresan ya da alkol gerekli olabilir bu kadar gerginliği kaldıramayan kimi oyuncu kardeşlerimiz için, sonra uyarmadı demeyin.

    oyunu çeşitli abandonware sitelerinden beleşe temin etmek mümkün. nostalji rüzgarına kapılayım, dev gibi uzay gemisinin içinde kendimi kaybedeyim aklımı yitireyim diyorsanız bu oyun tam size göre. gözünüz pek, merminiz bol, borunuz sağlam olsun.
  • system shock 2'nin demosunu donup dolasip defalarca oynadiktan sonra merak edip indirdigim, oynadikca da toleransimin arttigi oyun. zamaninin oyunlarinda rastlanmayan bir esneklik var sanki; olay akisi lineer olsa da oyunu alelalde bir shooter olmaktan cikaran cok fazla detay var, boyut var. sysshock'ta kullanilan cyberspace betimlemesi sprawl serisini (bkz: william gibson) animsatiyor, kontrolu her ne kadar ugrastirici olsa da geminin bilgisayar aginda dolasip ice kirmak, veri calmak, shodan'in cd'sini acip kapatmak ayri bir zevk, ayri bir oyun. ayri bir oyun demisken mfd uzerinden basit konsol oyunlari oynanmasi, system shock'i oyun icinde oyun tartismali konseptinin parlak yanina iteliyor sanki.

    gerci inventory sistemini fazla rahat buldugumu soyleyemesem de bu yuz bulup astar istemek olacaktir, sayilara basarak silahlara erismekten baska bir inventory sistemi olmayan zamaninin oyunlarinin yaninda system shock canavarsi bir gelismislik sergiler. bir de ortamla etkilesim cok ilginc yansitilmis, flechette gun'da tetige abandiginizda adaminiz hafifce gerileyerek once egiliyor, sonra yatar konuma geciyor ki "silah tepmesini dahi modellemis herifler vay anasini" dedirtiyor. deus ex'deki augmentationlara esdeger eklentiler sozkonusu, boylece arkanizda da bir gozunuz oluyor, hayvani hizlarda kosabiliyor ve hatta belli bir sure duvarda bile yuruyebiliyorsunuz, kendinizi iyilestirebiliyorsunuz; ve dahasi bu ozellikleri gelistirerek cok daha efektif, daha az enerji harcayan bir konuma getirebiliyorzunuz -kaan akilli sayac misali bisey bu- .

    atmosfer konusunda apayri bir baslik acilabilir; gerek size gelen gergin e-mail mesajlari, gerek shodan'in arasira belirip sizi tehdit etmesi yusuf yusuf katsayisina birer arti puan. bununla birlikte parcalanmis insan cesetlerinin etrafinda buldugunuz loglar citadel station'da bir zamanlar yasam oldugunu animsatiyor, bunalima sokuyor. eh bi de holeleoy demek isteyip de brrgurrgrrr demeye dilleri donen yaratiklar, divdindun diye bir kapi zili esliginde belirip ckizzt ckuzzt diye hareket eden sentry botlar aniden ortaya cikarak sinirlerinizi iyice ziplatiyor, bir sarjor dolusu degerli merminin heba olmasina sebep oluyor.

    psikolojik savas baglaminda da oyun sizin agziniza sicmaya cabaliyor, ozellikle shodan sizi bilerek bir yerlere yonlendirmeye calisiyor ki "dunya medeniyetinin onemli bir kismini kendi ellerimizle" yok edelim, partisine davet edilelim. ipnetor shodan'in planlarini log ve emailleden topladigimiz ipuclarini birlestirdikce kesfediyor ve bombok oluyoruz, hepimiz olucez diyoruz. shodan'in kopegi edward diego hanzosunu da eklemeden gecemem, xenoborg misali koydugunu indiriyor ve yuzyuze kapisirken de epey zorluyor. gerci iki laser rapier sallayarak iniyor da siz yine de onleminizi alin.

    oynandikcaoynanabilirligi nedeniyle her daim sisteminizde yuklu kalmasi lazim gelen, her hafta sonu bir el oynanmasi icab eden, yuzu eskise de sarap etkisi sebebiyle surekli tatlanan bi oyun bu system shock. buyrun underdogs'a...
  • (bkz: g shock)