şükela:  tümü | bugün
  • belkide müziği bir iş yada görev değil zevk için yapıyordur. nota solfej kitapları arasında kaybolmaktansa sevdiği birkaç şarkıyı tıngırtmaktan hoşlanıyordur. her denize girenin dalgıç olması gerekmediği gibi her gitarı eline alanın da süper gitar çalması gerekmez.

    edit : başlık üstüme kalmış.
  • gitara tabla giriş yapmıştır ve doğru yoldadır. gelişine notayla ses aralığıyla, gamla, şunla bunla başlarsa aylar geçmesine rağmen herhangi bir şarkı çalamayacak ve gitardan soğuyacaktır. (bkz: elleri güzel erkekler/@aegis the genuine)

    zaman içinde şarkıları çalmaya başladıkça notalara geçiş yapıp işin ilmine yönlenirse, orta ve uzun vadede yılan gibi bir gitarist olabilir.
  • sesleri kulaktan çıkarma kabiliyeti gitar ele alınır alınmaz kazanılan bir özellik olmadığı için, gitara yeni başlayan birisi haliyle tablarla çalar. böylece zaman içinde sesler beynine yerleşecek ve yavaş yavaş sesleri kulaktan çıkarmaya başlayacaktır. august rush ya da sekiz yaşında racer x çalan gıcık velet değilseniz bu durumu yadırgamamanız gerekmektedir.
  • gitarın eğitimini almadıkları için nota bilmeyen, tabir-i caizse kara düzen gitar çalan insanlardır. o kadar mallardır ki (!) bastığı tek notanın adını bilmeden capricho arabe, koyun baba falan çalma densizliğini bile gösterirler. ya arkadaşım siktir git bi çay koy ya
  • mantıklı bir iş yapıyordur. gitardan ses çıkıyorsa çalıyordur da. mesele ezberlediği tabları bir zaman sonra esnetip, tabların ait olduğu parçalara yorum katabilmesi olduğundan, tab ezberleyip çalmak hem ses hem de iyi bir çalış egzersizi olur.
  • tabdan ezbere gitar çalmak bile tab ezberlemek değildir.

    ilaveten tecrübe olacak, tuşesi gelişecek insanın, parmaklar tekniklere alışmış olacak belirli pratikliğe erişeceksin filan.

    tabdan ezberlemek dediğiniz işte ezberlesin tabdan çalsın perpetual burn'ü bakiym, saygı duyarım.
  • tab, yani tablature gitar notalarını uygulama teknikleri ile (hammer on, slide, pull off, bend, vs...) kağıda aktarma yöntemi ise sevdiği bir gitaristin yolundan gitmek isteyen herkes tab'larla o gitaristin tekniğini öğrenme yolunda kendini geliştirebilir.

    ayrıca "şuradan sonra sol minore geç." derken sol minor'un ne olduğunu kulaktan öğreneni duymadım ben. yani bunun için de kitabı defteri önüne alıp mal mal çalışman gerekiyor.

    nota okumak ne kadar mallıksa, tab ezberleyerek gitar çalana mal demek de o kadar makul. ömrünün tamamını tab çalarak geçiren manyaklar için bir şey diyemiyorum tabii; karşılaşmadım öylesi ile.
  • gitar çalmayı nota bilmek sanan malların önermesidir. nota bilmediği halde çok güzel gitar çalan bir yığın insan vardır. o insanların önlerinde tab varsa ve şarkıyı daha önce biliyorlarsa, biraz da yeteneklilerse istedikleri şarkıyı çalarlar. he belki nota bilen insanın yaptığı gibi şarkıyı hiç duymasa bile notalarına bakarak çalamazlar. şarkıyı duymuş olmaları şarttır ki notaların ölçülerini verebilsin. belki bir klasik eseri çalmaları 1 seneyi bulur. ama amaç o şarkıyı çalmaksa bu da bir yoldur. her insanın gitar eğitimi alacak parası olmayabiliyor çünkü. ayrıca gitarı notayla çalan da, tabdan bakıp çalan da %90 ihtimalle tek birşey için çalar; kişisel tatmin ve sevdiği şarkıyı çalmanın verdiği müthiş haz
  • yedi farklı nöronla ne kadar mantıklı düşünebilir ki zaten. mal değil, mal değneği.

    hatta utanmadan ünlü olanı bile var, akıl alır gibi değil.

    (bkz: ed king)
    (bkz: john sykes)

    ve inanması güç ama bu malın önde gideni, nota bilmeyen biri olarak; (bkz: steve howe)
  • hava atıp kızları kapacaktır. sen hala notaydı kulaktı uğraş.