şükela:  tümü | bugün
  • basarili guney kore filmi. amerikan yapimi olsaydi gise mise birakmazdi. son donemlerde cekilen tum guney kore filmlerinde oldugu gibi oyunculuk, kamera ve muzik muhtesem.
  • güney kore ve kuzey kore arasındaki savaşın insani boyutuna değinen müthiş bir film. kore sinemasının iyi bir örneği olması bir yana son derece etkileyici savaş sahneleri içermekte. ideolojilere fazla bulaşmadan çekilmiş olması, benzer amerikan filmlerinden çok daha başarılı olmasının da önemli bir sebebi.
  • oldboy'dan tanıdığımız min-sik choi'yi de ufak bir rolde gördüğümüz film.
  • tamamen tesadüf eseri vcd formatında elime geçen, "bruce lee özentilerinin eseridir gülüp eğleniriz" hissiyatıyla seyre koyulduğum lakin beni eşekten düşmüşe çeviren başarısıyla kendini üç kere seyrettiren muazzam bir güney kore filmi. kore savaşı sırasında gönüllü olarak cepheye giden üniversite öğrencilerinden oluşan bir taburun başlarından geçenleri anlatıyor. atmosfer, ekipman, sinematografi muazzam. efektler inanılmaz. saving private ryan'ı beşe katlayacak kadar gerçekçi ve vurucu bir eser. savaş filmi sevenlerin arşivinde mutlaka bulunması gereken bir filmdir.
  • savaş, aksiyon sahnelerinin yanında genel olarak başarılı bir dram. lakin sahne sahne ele alırsanız çok malkoçoğlu'luk durum var. bir insan hep mi doğru zamanda doğru yerde olur be kardeşim.
  • 2004 yılı mahsulu, je gyu kang tarafından yönetilmiş olan güney kore filmi.

    filmi daha izlemeden uzun sayılabilecek bir süreye sahip olduğunu görünce aklıma ilk olarak destansı bir film çekmek istemiş olabilecekleri geldi. netekim amaçlanan o imiş gibi görünüyor. ama evdeki hesap çarşıya uymamış. film asla epik bir filmin gücüne ulaşamıyor. hatta yeşilçam sayesinde bünyesi her türlü melodramı hazmetmeye alışmış türk seyircisi için film ilaç gibi gelecektir. filmin meoldramatik hüzün düzeyi için dağlara taşlara diyorum, başka da birşey demiyorum.
    nedense birden aklıma babam ve oğlum isimli film geldi. je gyu kang ile çağan ırmak kardeş olabilir mi?
  • çoğu sivil, 4 milyon insanın yaşamını kaybettiği tarihin bu unutulmuş savaşını* taraflardan birinin taraf olmamayı başararak anlatımıdır.

    kore kültürü ile tanışıklığı olmayan, yahut henüz kore filmi*` :oldboy` görmemiş izleyiciye mimikler ve tepkilerin aşırı geleceği aşikardır. ancak bu alışılabilir yabancılık, filmin sıcacık anlatımı ile uyandırdığı bizdenlik hissinin yanında erir gider.
  • insanı salya sümük eden izlenmesi gereken çok güzel bir çekik filmi.
  • halk tarafindan neden ciktigi bile daha anlasilamamisken orduya alinan salak ufak kardesin pesinden, onu her daim koruyup kollayan agabeyin gitmesiyle birlesen ve ayrilan kaderlerin filmi. kardes kavgasini yani kore savasinin (guney ve kuzey kore arasinda sozde) destansi bir dille anlatmaya calismistir. her destansi filmde oldugu gibi bu filmde de demagoji yapilmis, duygu somurusunden az da olsa yararlanilmaya calisilmistir. sonucta bir destan anlatmak uzere yola cikildigi belli... yalniz film bazi seyleri destansilastirirken, civitilmasi ve politiklesmesi olagan olan seylere fazla bulasmiyor. sirf bu sebepten oturu bile izlenilmesi gerekir. yani savasin nedenlerini anlatmak yerine -ki cok tehlikeli bir alan bu- savasin halklar ve insanlar ve hatta en cok da aileler uzerine etkisi uzerinde duruyor. iyi de ediyor.

    filmin yapmaya anlatmaya calistigi gibi ideolojik olarak bakmaz da sirf kardes kavgasina odaklanabilirseniz film gercekten ilginc mesajlar vermekte. kardesler neden birgun sakalasirken diger gun kavga eder, nicin sevgi cogu zaman icten dillendirilir, insan dogasi nelere kadirdir, kardes sevgisi nemenem bir seydir vs vs...

    bir diger onemli nokta da filme harcanan para. 10 milyon $ dan biraz fazla para harcanilan film, savas sahnelerini ortaya koymakta gayet basarili. yamali bohca takip, yirtik fistanlar giyip anlatmiyor destanini. bu bakimdan bizim kurtulus savasimizin anlatildigi filmler aklima geliyor nedense. uzuluyorum gercekten. eldeki kit kaynaklarla zamaninda neler yapmisiz, simdi fazla geliyor basimiza surecegimize kicimiza suruyoruz.

    elmayla armutu bir araya koymadan, saving private ryan tandansi yaratsa da anlattiklari bakimindan cok daha farkli oldugu gozetilerek, izlenilmeli. unutulmus bir savasi ilginc yonuyle ele almasi bakimindan onemli bir film.

    --- spoiler ---

    ah bu analar ah, her yerde ana anadir. elleri opulesiler, sessiz cigliklariyla bogazlari dugumluyorlar.

    --- spoiler ---
  • modern savas filmleri klasmaninda yeri kesinlikle en on siralar olan filmdir. fikir vermek acisindan soyluyorum; er ryan 'a on basar. en guzeli bizzat filmi izlemek, yorum yapip kimseye bir onyargi yuklememek de lazim en begenilen seylere dair diyerek uzatmayacagim. ancak savasin bizzat icerisinde olan gidip gelmeler sanirim izleyeni de paraleline alacak denli basarili.

    not: balik burclular ve disiler yanlarinda muhakkak mendil bulundursun.(ozellikle son kismi icin)