şükela:  tümü | bugün
  • beat takeshi. japon tvlerinde komedyenlik yaparak japonyada büyük şöhret sahibi olmuş, beat takeshi olarak anılmaya başlanmıştır. ama dünya tarafından asıl tanınması şaklabanlıkla değil, başrolünde oynadığı violent cop isimli filmin yönetmeninin çekimlerin ortasında filmi bırakması ve yönetmenlik işini kitano'nun devralmasıyla olmuştur. violent cop'ta iyi bir iş çıkarmayaı başaran adamımız yönetmenliğe ısınmış, 1997'de yönetip oynadığı hana-bi ile venedik film festivalinde birincilik ödülünün sahibi olmuş, yalın stili ile kendine bir çok hayran edinmiştir. filmlerinde, seyircisinin "oyuncak ayı bakışı" (teddy bear look/stand) adını taktıkları pozu takınmayı çok sever.
    kikujironun yazı, a scene at the sea
  • 5 subat ve 12 martta bilgi universitesinde gosterilecek olan sonatine ve boiling point adli filmlerin yonetmeni.
    (bkz: designers aphrodisiacs)
  • televizyonda yaptigi islerle film islerini asla birbirine karistirmadigini soyler, hatta televizyondan bok gibi para kazanmasina ragmen bu paralari filmlerine yatirmaz. netekim, nagisa oshimanin merry christmas mr lawrence filmindeki ilk oyunculugunda, japon seyirciler tarafindan bir komedi unsuru olarak algilanmissa da, iki mecrayi birbirinden uzak tutma cabalari sonucunda bu problemi asabilmistir.
  • (bkz: gonin)
    (bkz: johnny mnemonic)
  • yığınla i$ pe$inde ko$an ve bunların hepsini de iyi yapan adam. gözlerinin altındaki $i$kinliğin uykusuzluktan kaynaklandığı malumdur. özellikle hana bi filminde hem oyuncu hem de yonetmen olarak akıllarda ciddi derece de iyi bir imaj bırakmı$tır...
  • japon medyasındaki neredeyse en onemli kisi. haftada 7,8 prime time tv programı vardir. stand-up showları ile unlenmistir. oyunculugu goz doldurur, her rolun adamidir. modern japon sinemasının en saygın yonetmenlerindendir. golf tutkunudur. köşe yazarıdır. şiir kitapları ve romanları vardır. ciddiye alınan resimleri vardır. şarkı söyler. beat takeshi'dir. big in japandir. gerektiginde motorsiklet kazasi yapar yuzunu felc eder, gerektiginde studyoda ciplak kosar insanlari sok eder, gerektiginde japon sinemasının gorsel acidan en carpici islerine imza atar. soylenenlere gore icin hüzün dolu bir insandir.
  • (bkz: dolls)
  • otoban bilet gisesine gelmeden hiz yaparak gecerken birden otomatik polis fotosu tarafindan fotolari cekilir ve elemanlar ulan o neydi yaw? makinaya mi yakalandik ki diye tekrar ayni yere donup ayni hizla mekandan gecerler ve evet yine flaslar esliginde fotolari cekilir... hafif kelle olan takeshi aabi olayin nese verici oldugu kanaatine varip onlarca kez gerek kicini gerek sikini gostererek ayni eylemi tekrarlar ve ertesi gun o fotolar karakolda onune konulur ama burasi japonyadir ve sadece parayi verir ve makandan uzaklasir hatta konuyu da bir şovunda nese ile paylasir...
  • yönetmenin resmi sitesi: http://office-kitano.co.jp/