şükela:  tümü | bugün
  • dünyanın dünya değil, orta seviyeli günahkarlar için mutedil azaplı özel bir cehennem olmasından kaynaklanan durumdur.

    orta seviyeli günahkarlar bu dünyaya atılırlar, doğarlar.

    doğumdan bluğ çağına kadar geçen süre kurulum ve ayar sürecidir. orta dünyaya uyum da denebilir. bluğ çağının sonuna doğru tekrar sınav edilecekleri konuları öğrenirler, seks vs.. maksat, geri kalan süreç çok da sıkıcı olmasın.

    daha sonra, ver azabı, ver coşkuyu..
  • 248 yaşındaki galapagos kaplumbağamın sorduğu soru. cevap veremedim. ağzım doluydu yemek yerken konusmayı sevmiyorum zira.
  • gayet yerinde bir sorudur.

    bu argümanla mı geliyosunuz diye sorana kadar soruya mantıklı bir cevap ver yarraam dedirtir.

    tanrının adaleti evrensel, tüm zamanları ve mekanları kapsıyorsa nerde bu adalet? 3 yaşında masum bir çocuğun öldüğü, buna karşılık binlerce adamın katilinin 90 yaşına kadar keyif çatarak yaşadığı yerde evrensel bir adaletten bahsedemeyiz arkadaşım.

    cevabın yoksa siktirgit milleti zehirleme! ses çıkarmadıkça götünüzden uydurduklarınızla tepemize çıktınız, bundan sonra size yaslamak farz oldu artık.
  • osbir çekmeye ilk başladığım yıllarda bulmuştum bu sorunun cevabını.

    arkadaşın biraz genç olduğu kanısındayım. belkide osbir çekmediği için bulamıyor cevabı.
  • gazalinin bu ikileme verdiği cevap bana demagojinin allah'ı gibi gelmiştir açıkçası biraz:

    kendisine göre dünya, yaratılabilecek dünyaların en iyisidir; çünkü daha iyisi yaratılabilecek olsaydı tanrı zaten yaratırdı.

    bu kafaya göre, volkwagen daha iyi bir golf yapamaz, çünkü yapabilseydi zaten yapardı. e diyeceksiniz ki volkwagen allah mı? hayır, ama en azından kendilerinin böyle bir iddiası yok. öte yandan gazali'nin açıklamaya çalıştığı tanrının - kavram gereği - limiti yok.

    e o zaman demektir ki, tanrının bile yapamayacağı şeyler var. ama bu "1=2" gibi bir denklem - yapamayacağı şeyler olan varlığa tanrı denir mi? aynı "tanrı kaldıramayacağı kadar büyük bir taş yaratabilir mi" sorusu gibi yani...

    bu soru, din beyinlilerin cevabını bildiklerini sandıkları, ama aslında hiç de bilmedikleri sorulardandır. diğerleri için bakınız:

    (bkz: tanrı kaldıramayacağı kadar büyük bir taş yaratabilir mi)
    (bkz: ölümden sonra hayat var mı) (bkz: bu hayat sonsuz mu)
    (bkz: tanrının göğüsleri yeni tomurcuklanmış kız rüşveti) vs.
  • hemen şöyle açıklayım ki karışmış zihinler huzur bulsun, bebe gibi ağlamasın boş yere. otobüste kötü adamın biri ittirdi diye ateyiz olmak zorunda kalmasın!
    bütün sistemlerde bir denge vardır ve kötü sanılan şey aslında önemli bir görevi yerine getirmektedir.
    örneğin akbaba veya çakalları ele alalım. bunlar doğadaki bütün canlılar için kötüdür.
    öleceğinizi anladıklarında etrafınızda tur atmaya başlayan mahlukun nesi iyi olabilir ki?
    ama bu canlılar sayesinde doğa kendini temizler. doğada diğer hayvanları zehirleyecek leşlerin temizlenmesi görevi bu tipsizlere aittir.
    ya da köpekbalığını seven bir canlı var mıdır dünyada? katilin önde gidenidir.
    ama o olmasa şu an denizler balık ölüleriyle dolu bir balçık yığını olacak, ve muhtemelen diğer yaşam olmayacaktı.
    kötü sadece rolünü oynar. insanın farkı ve görevi neyin kötü neyin iyi olduğunu anlamaktır. ki bütün semavi dinler, hatta dinle ilgisi olmayan felsefeler bile bunu söyler.
  • (bkz: tanrının kötü şeytan'ın iyi olması olasılığı)

    dipnot: hepsi mitolojik kavramlar. mitoloji iyidir. ama sadece hayal ürünleri.