• inananların anlamakta sıçtığı nokta. belki de başlıktaki "birisi" ifadesi ciddiyesi düşürüyor. tanrı "birisi" değil elbette, konu da bu değil. iyiliğini sorguladığımız bu "varlık" zaten bir insan değil. geçiyorum..

    benim en çok bir tuttuğum din (veya tanrı) eleştirisi burada, tanrının iyi birisi olduğu varsayımında yatmakta. bu meseleyi ciddiye alıp kafa yormuş ve elde tutulur tek okunaklı işi çıkarmış inançlı eleman descartes'tir. (bkz: evil demon)

    "tanrı bu evreni yaratmıştır" dediğinizde mesele bitmiyor, aksine en zor mesele o zaman başlıyor:

    arkadaşım sizin inandığınız tanrı -ki siz derken teist, deist, hatta satanist vs vs olmak üzere türlü inanç sahibini dahil ediyorum- inandığınız haline güvenebildiğiniz bir tanrı demek. ondan beklediklerinize uyacak bir tanrı demek. sizi yolun en sonunda tanrısal gerçekliğe ulaştıracak bir tanrı demek. doğru olan islamsa islama, hristiyanlıksa hristiyanlığa, deizmse deizme sizi ulaştıracak bir tanrıya inanıyorsunuz. kafanızdaki kalıba, inanca, preconception'a uymasını tanrıdan bekliyorsunuz.

    ironik olan şu ki, şuan zaten inancınıza göre tanrınız size doğru olanı, tanrısal gerçekliği göstermiyor. hepiniz şu anda bir tür ilüzyon yaşadığınızı kabul ediyorsunuz değil mi? şu dünya hayatının tastamamen bir fake, geçici bir yalan olduğuna inanıyorsunuz hali hazırda.

    e iyi ve doğru bir tanrı neden sizi bu sahtelikle oyalıyor ki? şu anda oyalıyor olduğuna göre gelecekte de oyalamayacağının garantisi var mı?

    sonsuza kadar tanrının sizi manipüle etmeyeceğinin garantisi var mı?

    kadirimutlak bir yaratıcının varlığını kabul ediyorsanız bu tür sahte gerçeklik senaryolarının da sonsuz olabileceğini kabul etmeniz gerekiyor, zira zaten şu an o senaryolardan birini yaşamakta olduğunuza inanıyorsunuz.
  • yarattığı varsayılan kullarının ve dünyanın durumu düşünülürse ne kadar yanlış olduğu görülen varsayımdır.
  • varsayımda bulunmak serbest tabii lakin, yanlıştır. aşağıdaki ayetlerle fotoğrafları karşılaştırınca ihtimal dahilinde bile değildir. bu ayetler bariz çifte standart içeriyor. ekleme nedenim lokal bir tanrının ağzından yazılmış olduğuna bir kez daha vurgu yapmak. yani, alemlerin rabbine atfedilen merhameti her şeyi kuşattığı bilgisinin ve bu ifadenin aslında ne kadar altı boş ve beyhude bir söylem olduğunun altını çizmek.

    sebe/36: "de ki: rabbım dilediğinin rızkını genişletir ve kısar, ama insanların çoğu bilmezler."

    nur/38:" allah’ın onları, yaptıkları işlerin daha da güzeliyle mükâfatlandırması ve haklarında, lûtfunu arttırması için ve allah, dilediğini hesapsız olarak rızıklandırır."

    http://blog.weweclothing.com/…02/starving-child.jpg
    http://thepinehillsnews.com/…3/starving-child-4.jpg
    http://cdn.theatlantic.com/…072711/f01_26118117.jpg
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    tanrının merhametli olduğu safsatası-ki bu sıfat islamın tanrısını ele aldığımızda rahman sıfatıdır ve acıyan anlamına gelmektedir- : dikkat görseller can yakıcıdır:
    +18 http://tundratabloids.com/…islam-film-17.9.2012.jpg
    http://tundratabloids.com/…-to-anti-islam-film.html
    http://www.facebook.com/…1377566358.&type=3&theater
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/…53570_n.jpg +18
  • tum dinlerin sictigi nokta..ulan adam sirf pompa yaptiklari icin adem-havva'yi dunya gibi sikindirik bi yerde yasamaya mahkum etmis, ekmek elden su golden cenneti biraktirmis..bekle de seni alsin oraya ahahahah
  • semavi dinlerin tanrısı için iyi, kötü ayrımı yapılamaz. tüm sıfatlar onda toplanmıştır. hayırda şerde ondandır sözü bile bunun için yeterli. hem iyi hem kötü, hem sever hem nefret eder, hem ödüllendirir hem cezalandırır. herşeyin başı odur ve herşey ondan gelir. "evvel, ahir, zahir, batın o'dur" semavi dinlerin gelişim sürecinde önce uyaran, düzen getiren konumdadır. hatta şeytan kavramı bile tam oturmamıştır. secde olayı vs gibi tartışmalar yoktur. diğer tanrılara savaş açmış ve onların olmadıklarını haber veren, sadece kendisine inanılması gerektiğini söyleyen, açık ve net bir şekilde bir soyu destekleyen ve kollayan bir tanrıdır. bir sonraki aşamada evrenselleşen, tüm insanların ve yaratılan herşeyin tanrısı olan bir tanrı olarak insana olan sevgisi ön plana çıkmaktadır. tabi uyarıları ve aksi durumda vaad ettiği gazabı herzaman vardır. ancak tam olarak tanrsallıktan öte daha kişisel, insani yönleri daha ağır basan bir tanrı olarak görünür. sinirlenir, sevinir, üzülür, yüreği sızlar, anlaşmalar yapar vs. son aşamada çok güçlü ve öfkeli bir tanrı olarak çıkar. deyim yerindeyse artık gazabın tanrısıdır. sevinmez, üzülmez, yüreği sızlamaz, haşa anlaşma yapmaz, ol der olur arada tabiki hoşnut olduğu kullarını severde yinede böyle duygulardan arınmış ancak öfkelenen, gazabından korkulan bir tanrı gibidir. belkide insanların iyilikten anlamadığını, korkmaları gerektiğini ancak korkarlarsa daha iyi bir kul olacaklarını düşündüğü için sürekli uyarır, şunları yapmazsanız ateşte yakarım der, kalplere mühür vurur, kendisine inanmayanları, sapkınları iyice azdırır ki hesap gününde acıları katlansın... tarihten örnekler vererek inanmayanları nasıl helak ettiğini anlatır. bu helak etme kısmı aslında çok acıdır. helak edilen kavimlere bakarsak, dönemlerine göre gelişmiş toplumlardır. ortak özellikleri birden çok tanrıya inanırlar, özgürce yaşarlar, mimaride gelişmişlerdir, dönemlerindeki diğer kavimlere göre daha gelişmiş kavimlerdir. tabi birde nuh tufanı vardır ki pcye format atma gibidir. bu kavimlere bir peygamber yollayıp dini tebliğ eder. ancak biraz mantıklı düşünün bugün bir peygamber gelse veya mehdi inandıklarınız yanlış dese buna inanın dese naparsınız. örnek olarak düşünüyorum bu peygamber özelliklede dinine daha bağımlı bir topluma gelse, mesela arabistana yada irana hadi onları geçtim türkiyedeki inançlı şakirtlere gelse muhtemelen yakarlar, taşlarlar veya kim vurduya gider. bu kavimlerdeki hoşgörü ise inanılmaz. hiç birşey yapmıyorlar, deli meczub deyip kendi haline bırakıyorlar. muhtemelen günümüzde böyle bir şey olsa bizlerde öldürmediysek deli deyip geçeriz. sonuçta bu kavimler helak ediliyorlar ama birde şöyle düşünün dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan insanların üzerine atom bombası atılsa, kadın, erkek, çocuk bebek ayrımı yapılmadan orada yaşayan tüm insanlar ölse, enazından gözlerinizin önüne savaşlarda ölen çocukları getirin, böyle bir durumda üzülmezmisiniz. bu durumda tanrı hiç ayrım yapmadan helak edebiliyor bununda kesin mantıklı bir açıklaması vardır mı deriz. bunu düşünen hz musa'nın şöyle bir hikayesi vardır; tanrım neden helak ettiğin kavimlerin içindeki çocukları, bebekleri, masumları kurtarmadın gibisinden düşünür. daha sonra bir ağacın altında yatarken elini bir karınca ısırır, hz. musa sinirle uyanıp karınca yuvasının üzerine eliyle vurur, binlerce karıncayı öldürür. ve ilahi ses yukardan seslenir "ya musa o karıncalardan sadece bir tanesini elini ısırdı sen ise binlercesini öldürdün, suçsuzlar suçluların yanında helak olsada hesap gününde ayrı tutulacaklardır der. kurunun yanında yaşın da yanması durumu var, sonuç olarak her ne olursa olsun bu durum bana göre çok kötüdür. şuanki savaş teknolojisinde füzeler nokta atışı yapmakta sıfır hatayla istediği yeri vurmaktadır. abd ırak savaşında bunun örneklerini gördük sadece tek bir binayı hatta binadaki bir odayı vuran füzeler kullanıldı. bazı hatalar oldu ancak unutmayın bizler insanız, mükemmel bir bilgiye sahip tanrı için böyle bir hatanın olması mümkün değil, ayrıca bu şekilde yapsaydı helak olan kavimin içindeki masum insanlar gördüklerini diğer kavimlere anlatıp daha çok insanın inanmasını veya korkarak inanmasını sağlamazmıydı. bu durumda tanrı herkesin inanmasını istemiyor mu sorusu aklıma geliyor. karınca sürüsünden farksız olan insan içinse tanrısına güvenmekten başka çare yok gibidir tabi inananlar için geçerli inanmayan için son bu dinlere göre bellidir. belki nanik yapacak belki ödüllendirecek belki yakacak belkide ne uğraşacam sizlerle deyip hiç diriltmeyecektir. inanan insanın içinde tabiki böyle şüphelerde yoktur. iyi veya kötü ayrımı yerine neye göre iyi neye göre kötüyü belirliyoruzu düşünmek daha mantıklı. inanan insan için tanrı iyi veya kötü değil herşeydir.
    edit: imla
  • lusiferyan * yaklaşımın kabul etmediği varsayımdır.
    kabul etmemekten de ziyade "that's not the point" diyerek, yaratana sırf yarattığı için tapınmak mantıksızıdır görüşünü öne sürmüştür. ayrıntılı bilgi için yıldıza tıklatın pampişler.
  • tanrı kavramının karmaşıklığını göz önüne seren bir varsayımdır.hayır,"birisi" lafına takılmış değilim."bana ibadet edenler cennete,etmeyip karşı çıkanlar cehenneme gidecek" diye buyurduğunda ödüllendirme ve cezalandırma; "oruç tutun ki açların halinden anlayasınız" dediğinde empati,"yalnızca bana kulluk edin" dediğinde benmerkezcilik söz konusu değil midir,üstelik bunların insana özgü davranış ve düşünce şekilleri olduğu da aşikârdır.
    yani tanrı kavramı ne kadar indirgenip,"o zaman çok iyiyse,benim şu işimi neden şöyle yaptı?" şeklinde insanlaştırılırsa, bir o kadar da çıkmaza girilir.zaten dinlerin de istediği bu değil midir,daha az düşünerek daha mutlu olmak.bu yüzden insani değerler yüklediğiniz için mutsuz olacağınız varsayımdır.
  • dinciler bizi sürekli korumaya çalışıyorsa doğru değil. yok 80 yıl yanacaksın, yok götüne kızgın demir girecek iyice tırstık artık.

    edit: pastafaryanlıktan bahsediyorum tabii ki.
  • (bkz: evil demon)
  • bunu varsayan insanların gözleri ,kulakları,akılları,fikirleri,vicdanları,merhametleri yok mu acaba diye düşündüren varsayımdır. bir yaratıcı var tamam, ama yarattığı bu dünyada, yarattığı insanlar bu kadar acı çekerken, açlık, hastalık, fakirlik , savaş ve milyonlarca kötülükle boğuşurken sizin çok sayın merhametli tanrınız nerede ? bütün bunların sınav olduğu mavalını da kimse okumasın. ne gerek var bu oyunlara bu kadar tiyatrolara mesela küçücük bi çocuğu ömür boyu yatağa mahkum etmeyi gerektirecek günah ne olabilir ya da böyle bi sınav hangi merhamet sahibinin vicdanına sığar . "yanlış" olan şeyleri yaratıp insanların o yanlışa düşmemesini beklemek niye ? herşeyi bi kenara bırakıp bütün basmakalıp cümleleri,bütün kutsal kitapları ve bütün körü körüne inanmışlıkları bi kenara bırakıp , oturup 10 dakika kendi hür vicdanınız ve aklınızla sorguladıktan sonra, bi tanrının var olduğunu ve tanrının aslında egoist, acımasız ,merhametsiz ve kötü biri olduğu kanaatine ulaşmamak mümkün değil
hesabın var mı? giriş yap