• kemal tahir romanları tadinda bir film...ölçü, yetenek, kurgu, senaryo..her şeyiyle şahane...filmi izledikten sonra ülke ülke olsaydı bu oyuncular bu kadar ayaga düşer miydi diye sordurtan bir yapım...hayati hamzaoğlu iliklerine kadar iyi oynamis kötüyü...
  • kendi adaletini kendi yaratanlara saygı duyulmasını sağlayan bir filmdir.*
  • hapishane müdürü : hoş geldin.

    tatar ramazan : hoşbulduk.

    h.m. : az zamanda çok hapishane gezmişsin , daha genç sayılırsın.neden rahat durmuyorsun?

    tatar ramazan : bırakmıyorlar ki beyim.rahat yatmak bizim elimizde mi?

    kâtip : eee biraz da öyle.

    h.m : insan kendi huzurunu kendi yaratır.

    t.r. : işin dış yüzü böyle görülür.

    k : pekii ne varmış işin iç yüzünde?

    t.r : gaddar zorba bir haramzade çıkar , fakir fukarayı ezmeye kalkar.

    k : kalksın ?!

    t.r. : koca mapushaneyi haraca bağlar.

    k : bağlasın ?!

    t.r : iyi ama insan bunca zulüm bunca haksızlık görürde yatabilir mi? o zaman ben de ortaya fırlarım ve adama dur derim.

    h.m : neden kendin yapıyorsun ki ? git idareye şikayet et.

    t.r. : müdürün birine sormuştum.mapushaneye esrar nasıl girer bilmiyor.afyon için de durum böyle.bıçak nasıl girer bilmiyor.idare çekmiş bayrağını oturmuş müdüriyete.içeride ağa kasıp kavuruyor mahkumu.devlet adil olduğu sürece güçlüdür.hükümet adamları kanun çerçevesinde kaldıkları zaman sözleri geçerlidir.

    h.m. : mahkumu üçüncü koğuşa götürün.

    filmin özünü içeren diyaloglardır.film bir nevi yönetim ve siyaset felsefesidir .diktacı,zorba yönetimler (hapishane müdürü) halka (mahkumlara) adil davranmaz.derin devlet (koğuş ağaları ; cıbıl halil ) pervasızca adam öldürür,haraç toplar,gayrımeşru dolaplarlar çevirir , devlet (gardiyanlar) bundan pay alır hepsine göz yumar.gidişe dur diyenler,karanlıkta bırakılmış halka ışık götürenler prometheus (tatar ramazan) gibi cezalandırılır,münferide atılır,pırangaya vurulur,aç biilaç bırakılır.sesler yükselmeye başladığı zaman ise nöbetçi askerler atış pozisyonu alır.sistemin gidişhatına sorun çıkaranlar sürgün edilir olmadı katledilir.böylelikle zulüm çarkı dönmeye devam eder.

    tatar ramazan : kurtarıcı ,karizmatik lider

    hapishane müdür : tiran

    koğuşağası : derin devlet ,mafya

    mahkumlar : halk

    gardiyanlar : iç aşayişten sorumlu güvenlik kuvvetleri

    askerler : ordu

    tevkifhane : ülke
  • merhaba yarenler!!! merhaba felaket arkadaşlarım repliği ile aklıma kazınmış güzel bir film ... tatar ramazan ın schopenhauer den etkilendiği söylenebilir zira o da insanlığa ıstırap arkadaşlarım diye seslenir
  • özlü sözleri bol olan film.
    --- spoiler ---
    "kanun var kırbaç gibi kanun var sütlaç gibi."
    --- spoiler ---
  • ilk film ile karşılaştırınca hayal kırıklığına uğradım. senaryo aynı, oyuncular sanki sırayla diyaloglarını okuyorlar, sürekli özlü söz verme çabasında olunduğundan saçma cümleler var. sondaki kara murat sahnesi ve intihar sahnesi kötü ve yapmacık olmuş. tabii böyle bir film için değerlendirme yapmak saçma oldu farkettim.

    her şeye rağmen izleyin huleyn, benim adım tatar ramazan ben bu oyunu bozarım...
  • herkes "ben vurdum" derken, bir anda olayı bütün egolarından sıyrılıp "biz vurduk" diyerek kolektif ve kapsayıcı hale sokan kardeşimiz işte bu.

    http://yfrog.com/9ebirliktelikj
  • --- spoiler ---

    filmin final sahnesinde abdurrahman çavuş bahçedeyken tatar ramazan gelir. işte o anda çavuşun suratında beliren göt korkusunu görürüz. başka hiç bir filmde göt korkusununun bu kadar güzel canlandırıldığını görmedim. tatar; "gel dedin, geldim abdurrahman çavuş" der ve göt korkusu zirve yapar. hayati hamzaoğlu bu sahneyle insanın gözünde daha da yücelir.

    http://www.youtube.com/watch?v=ufk43336vxo

    --- spoiler ---
  • sansüre kurban gitmis degerli filmlerden biri. piyasada bulunan tüm vcd, dvd yayinlari sansürlüdür. 2012 yilinda halen daha sansür uygulanmasi ne hazindir.

    sansürlenen bölümlerinden biri: http://www.youtube.com/…xcuwwtyzwsc&feature=related
  • dünyanın en başarılı devam filmidir. evet dünyanın
hesabın var mı? giriş yap