şükela:  tümü | bugün
  • ispanyol kadın yönetmen iciar bollainin 2003 yapımı filmi.
  • ispanya, renkli, 35mm, 2003, 106’
    yönetmen: icíar bollaín
    senaryo: icíar bollaín, alicia luna
    görüntü yönetmeni: carles gusi
    kurgu: ángel hernández zoido
    müzik: alberto iglesias
    oyuncular: laia marull, luis tosar, candela peña, rosa maría sardà, kiti manver
    dil: ispanyolca, ingilizce ve türkçe altyazılı

    2004 goya en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi senaryo, en iyi kadın oyuncu, en iyi erkek oyuncu, en iyi yardımcı kadın oyuncu, en iyi ses ödülleri

    2003 san sebastián ff en iyi film, özel mansiyon, en iyi kadın oyuncu ve en iyi erkek oyuncu ödülleri

    2004 sant jordi en iyi film, en iyi kadın oyuncu ödülleri

    2004 seattle ff en iyi erkek oyuncu ödülü

    2004 ispanyol sinema yazarları birliği en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi senaryo, en iyi kadın oyuncu, en iyi erkek oyuncu, en iyi yardımcı kadın oyuncu, en iyi müzik ödülleri

    2004 creteil uluslararası kadın filmleri festivali en iyi film ve jüri büyük ödülleri

    2003 ispanya ulusal film ödülleri en iyi film, en iyi kadın oyuncu, en iyi erkek oyuncu ödülleri

    detayli bilgi icin: http://www.askfest.org/
  • televizyon filmi kıvamındaki ispanyol sineması örneği. klişeler boldur. oyuncular iyidir fakat bu kadar ödülün verdiği iddayı boşa çıkarmaktadır, biraz da bir istanbul masalını hatırlatmaktadır konusunun bir kısmı...
  • sade, durağan bir melodram. konusu da bana göre değil. peki şiddeti de göstermeden bu film beni nasıl bu kadar gerdi?

    mükemmel oyuncular ve yönetmenle kaçırılmaması gereken bir film.
  • karanlik sirlara bilet alip da filmin baslayinca yazan ispanyolca yazilardan yanlis matineye geldigimi anlayip zorunlu olarak seyrettigim, konudan hazetmeyip de ispanyol filmleri citirdin, tadimliktir diyip seyretmeye calistigim ama seyrettikce daha bir uzuldugum film.

    film, siddet hakkinda olmasina ragmen siddetin kiyisindan dahi gecilmedigi, siddet uygulayan nasil hisseder konusuna biraz deyininilmeye calisilsa da,onun da yarim kaldigi, "gozlerimi de al", "bedenimi al " diye devam eden konusmalar neticesinde siddetin, sahip cikmak, elde etmek, hakim olmak ve bunlari yitirme korkusu ve guvensizlikle ilintili olduguna dair bir gonderme olsa da onun da tamamlanmadigi vasatin ustunde oyuncular hatrina seyredilebilecek ispanyol filmi.

    esas kadinin muzede calismasi, sonra rehberlik kurslari almasi esnasinda gezdigimiz muze, dinledigimiz resim hikayeleri ve mitoloji filmin en guzel yeriydi.
  • gecenin bir yarısı, sokakta bir kadın ve cocuk....
    duvarlara fırlatılmıs esyalar..
    terapi sınıfındaki adamlar..
    bir cift kupe..
    nehir kenarı...
    kırmızı sayfalar..
    balkonda aglayan cıplak bir kadın..
    elinde sise acacagı ile mutfakta bir adam...
    dogumgunu..
    dugun..
    hastane..
    ellerinde bir valizle uzaklasan 3 kadın...

    burnumu al,
    kulaklarımı da al, sırtımı da al...

    gozlerimi de al...
  • özellikle başrol oyuncularının performansıyla dikkat çeken film. ülkemizde de sıklıkla rastlayabileceğimiz bir aile sözkonusu olan. hayatından bezmiş, sürekli kaybeden ve bu hırsını da karısından ve çocuğundan çıkaran antonio ile kocasından ölecek kadar korkan ama aynı zamanda da ona bağlanmış piların hikayesi. filmde pilar'ı oynayan bayan oyuncu filmin en dikkat çeken yanı. pilar'ın hissettiği korku, çaresizlik ve aynı zamanda kocasına olan tutkusunu mükemmel yansıtmış. antonio'yu oynayan amcam da bir o kadar başarılı. zaten tipi de maço erkek tipine yatkın. filmde bir adet de emrah bakışlı çocuk mevcut. her bakışında içimiz parçalandı valla.

    --- spoiler ---
    filmde aynı zamanda pilar'ın kızkardeşine olan nefreti de anlatılıyor. eskiye dayanan bir mevzudan dolayı, kardeşine kıl olan pilar sonunda bunu itiraf ettiğinde kendini bulmaya başlıyor. antonio'nun ona evlenme teklifini anlatması ve kocasıyla kardeşinin yatağında sevişmesi de ona olan nefretinin ve de üstünlük gösterisinin birer yansıması.
    --- spoiler ---
  • aşkın teslimiyetini simgeleyen "gözlerimi de al" haykırışı. öyle bir teslimiyet ki "biz"in görme yetisine inanarak "kendi" gözlerini bırakma...sonra yine "biz"den kendini çıkarma, gözlerine değil de ayaklarına güvenip, üstünde durmaya çalışma-ki ayaklardır insanı "bağımsız"lığa inandıran.
  • 2003 yapımı olmasına rağmen daha yeni vizyona girecek olan ispanyol filmi. (bkz: evlilik içi şiddet)
  • farkında olmadan gerilip,tedirgin oldum filmi seyrederken,ki bu filmin yaratmaya çalıştığı etkiyi çok başarılı bir şekilde verdiğini gösteriyor.film sevişmeleri bile bir sahiplenme gösterisi olan bir çiftin, kadının korkuyla karışık sevgisi sayesinde ilişkilerini kurtarmak için son çırpınışlarını anlatıyor.kadın güçlü olmya başlayınca,zaten zayıf olan erkeğin agresif tavrı daha da artıyor korkarım...