şükela:  tümü | bugün
  • bir kung fu ustası için kolay olan bir eylem.*
  • hasarsız atlatmanızın mümkün olmadığı bir kavgadır. öncelikle, kaçabiliyorsanız mutlaka kaçın. koşabildiğiniz kadar hızlı koşun veya kalabalığa ya da sizi kovalaması muhtemelen 3 rakibinizin size ulaşamayacağı güvenli bir yere girmeye çalışın, saklanın...

    velev ki kaçamıyorsunuz! konuşarak ya da maddi kayıplarla kavgadan kaçmak, hiç bir şart altında mümkün değilse, o zaman iş başa düşer:

    öncelikle sırtınızı, arkadan saldırıya uğramayacağınız duvar, araba, masa gibi bir yere verin. kavgadaki ilk darbeyi vuran taraf siz olmak zorundasınız. kavgayı başlatacak ilk ve etkili darbe, size psikolojik olarak büyük bir üstünlük sağlayacaktır. bu ilk darbenin tek dezavantajı, sürpriz olabilmesi babında, hiç bir ön hazırlık yapmadan gerçekleşmesi zorunluluğudur. bu ilk darbenin etkisini arttırmak için bulabildiğiniz herhangi bir sert nesneyi kullanmak size ekstra avantaj sağlayacaktır.

    ilk hamlenizi yapacağınız rakip en zayıf rakip olmalıdır. şayet gücünüze güveniyorsanız, ilk darbenizle en zayıf rakibinizi en az 30-35 saniye etkisiz hale getirebilirsiniz. şayet etrafınızda sopa, sandalye, çanta ya da şişe gibi etkili bir aracı silah yoksa, kullanmanız gereken en etkili silahınız yumruğunuzdur. bu ilk saldırıda vurduğunuz ilk yumruk (ya da dar alansa belki kafa), rakibin burun, gırtlak, diyafram gibi tek bir darbede düşmanı ekarte edebilecek bir darbe olmalıdır. bu ilk vuruşta güç değil, hedefin tam olarak yerini bulabilmesi önemli olan unsurdur. bu da rakibin hamleden kaçmasını engellemek için oldukça hızlı olmalıdır. hal i hazırda vuracağınız organlar korumasız ve zayıf organlar olduğundan, bu tek hamleniz rakip sayısını otomatikman ikiye düşürecektir.

    bu ilk darbeyle kıvılcım çaktığınız yangın, sandığınızdan daha yavaş ilerleyecektir. bu aradaki 2-3 saniyelik şok anını iyi değerlendirebilirseniz, bu kavgadan en az zararla çıkma ihtimaliniz artmış demektir.

    ikinci saldırmanız gereken düşman, karşnızdaki grubun en güçlü adamı olmalıdır. ortalama bir insanın, bir kavga esnasında verimli atabileceği yumruk sayısı ancak 4-5 tanedir. 7. ve 8. yumruğunuzdan sonra vurduğunuz darbeler tamamen boşa gidecek, hedefi bulsa bile çok etkisiz olacaktır. buna istinaden ilk 3 darbenizi mutlaka durumu biraz daha eşit hale getirebilmek için kullanmalısınız. ilk darbenizden sonra, sizden çok daha güçlü durumdaki rakipleriniz bir kaç saniyelik bir bocalama ve ani değişen durumu idrak süreci geçirecektir. yakın dövüşlerde her zaman hızlı düşünmek ve hızlı davranmak esastır. karşınızda hala ayakta duran 2 rakibinizden zayıf olanı, muhakkak ki öncelikle diğer güçlü ortağına bakacaktır; harekete geçmek için mutlaka dominant ortağından güç almaya çalışacaktır (bu arada en güçlü rakibi seçmek konusunda mühim bir uyarı yapmak zorunda olduğum için bu önemli parantezi açtım: en güçlü rakip, en iri, en kaslı, en uzun boylu rakip demek değildir. en güçlü rakip grubun dominant lideridir. o en cesurdur ve genelde kavga öncesindeki konuşmayı o yapar; kendisini davranışlarıyla belli eder. zaten kavga başlamadan 3 rakibinizin de fiziksel durumunu iyice idrak etmelisiniz. rakibinizin kas yapısını, uzuvlarının uzunluğunu ve kondüsyon durumunu analiz edip değerlendirmeniz önemlidir. dominant karakterler genelde fiziksel olarak da güçlü insanlar olurlar. tekrar tekrar hatırlatıyorum, unutmayın; konuşmayı yapan düşman, istisnalar haricinde genelde grubun lideridir; fiziksel olarak da güçlüdür, diğerlerinden ayırt etmesi kolaydır!). şimdi yapmanız gereken, ilk darbenizi almadan hemen önce, rakipleri psikolojik olarak mümkün olduğunca zayıflatmaktır. buna istinaden, 2. en zayıf, sizin en güçlüye vuracağınız ikinci şok darbesine şahit olmak zorundadır; bu onun için travmatik bir durum olacaktır. bu ikinci darbenizi, daha da etkili olması babında bir savaş çığlığıyla bezeyebilirsiniz. atacağınız savaş çığlığı hem size cesaret verecek, hem ciğerlerinizde sıkışmış havayı hızlı bir şekilde tahliye ederek daha etkili darbe vurmanızı sağlayacak, hem de ayakta kalmış iki rakibinizi de ürkütecektir. bu ikinci darbenizin hedefi tam 12'den vurması gerekmez. bu ikinci darbe, ikinci rakibi sadece düşürmek, dengesini bozmak ya da geri çekilmesini sağlamak amaçlı vurulmalıdır ve gerekirse tüm vücut rakibe şarj edilmelidir. bu şarj, güçlü bir alçak tekme, vücut hamlesiyle desteklenmiş sert bir kafa ya da direk rakibin üstüne uçmak olabilir. bu ikinci darbenizden hemen sonra, siz de ilk darbenizi muhtemelen 1-2 saniye içerisinde yiyeceksiniz. mühim olan, yiyeceğiniz bu ilk darbenin size en az fiziksel zararı vermesidir. vücut şarjının sayesinde pozisyonunuzu değiştirdiğiniz için, 3. rakibin darbe nişangahından da muhtemelen çıkmışsınız demektir. yiyeceğiniz darbe, normalde alacağınız ilk darbeden kesinlikle daha zayıf olacaktır.

    şimdi bu ikinci darbeden sonra yapmanız gereken, darbe almış olsanız bile, mümkün olduğunda hızlı kaçmaya başlamaktır. art arda vurduğunuz bu 2 darbe size muhtemelen bir kaçış koridoru açmış olur. bunu kullanmamak aptallıktır; erkeklik değil. bir şekilde orada kalmaya devam ederseniz, mutlaka alacağınız hasar katbekat artacaktır...

    salak mısınız? testosteronunuz fazla mı geldi? kavgaya devam etmekte bir çıkarınız mı var? kalacak mısınız? peki öyleyse:

    artık ayakta kalabilmeniz için dirençli olmanız gerek. hassas yerlerinize alacağınız 2-3 yumruk işinizi tamamen bitirecektir. kendinizi savunabilseniz bile, dayanabileceğiniz darbe sayısı en fazla 5 ya da 6 darbe olacaktır. unutmayın, gerçek hayattaki kavgalar asla filmlerdekine benzemez; her anlamda alakasız seyreder; sonuçları ve işleyişi bambaşkadır. bu yüzden pek çoğunuzun iyi bir fikir olarak gördüğü, yere yatıp kapanma fikri, pratikte başarılı bir yöntem değildir (nasıl sizin verimli olarak vurabileceğiniz 5-6 darbeniz varsa, rakibinde toplamda etkili olarak vurabileceği potansiyel 10-15 darbe vardır. sizin tek avantajınız, 3 rakibinizden toplamda daha fazla adrenalin salgılayacak olmanızdır. adrenalin sizin hayatınızı kurtarabilecek tek sihirli formülünüzdür. adrenalin gücünüzü ve dayanıklılığınızı 5 kata kadar arttırabilir. kapanmak sizi bu silahınızdan mahrum bırakır. darbelere karşı dayanıklılığınız, sadece hassas bölgelerinize alacağınız ilk sert darbeye kadar sizi koruyabilecektir.). yerde tosbağa gibi kapanmak, bir kabuğunuz olmadığından mütevellit, ancak eşek sudan gelinceye kadar dayak yemenizi sağlar. madem aptallık edip kavgaya devam ediyorsunuz, artık vahşileşmek zorundasınız. şimdi yapmanız gereken şey, rakip sayınızı acilen ikiye indirmektir. bir sonraki darbenizi vuracağınız rakibiniz, artık kavgadan tamamen ekarte edilmiş olmalıdır. bu ekarte olacak rakip ise tabii ki ilk darbeyi vurduğunuz o en güçsüz, sarsılmış, şoktaki, yaralı düşmanınız olmalıdır. şiddetinden ve vereceği hasardan emin olduğunuz bu acımasız darbeniz için acele etmemenizi tavsiye ederim. hal i hazırda zaten sırtınızda size ilk darbeleri vuran ya da vurmak üzere olan 2. en güçlü düşman vardır ve ihmale gelmez. öncelikle bu darbeden en az hasarı almak için pozisyonunuzu sağlamlaştırın. kavgada yer tutmak ve yere sağlam basmak çok önemlidir. biraz sonra ekarte edeceğiniz rakibinize en etkili darbeyi vuracağınız pozisyona geçin ve rakibi hızlıca gözleyerek planınızı yapın. 2 önce vurduğunuz o ilk darbe, zayıf düşmanınız üstünde yeterince etki yaratmış olabilir. ayakta bile olsa, zaten hal i hazırda ekarte durumda olabilir. bu, hayatta kalma mücadelenizdeki 3. darbenizi, hala darbe almamış bir düşmanınız varken, boşu boşuna kullanmak demektir ve size ancak zarar getirir. unutmayın, vücudunuz böyle bir kavga esnasında çok çabuk yorulacaktır, vurabileceğiniz darbeler kısıtlıdır ve her birisi çok kıymetlidir. ilk darbeden sonraki 20-25 saniye içerisinde kavganın galibi genelde belli olur. buna istinaden 3. darbeniz muhtemelen son, ya da sonran bir önceki etkili darbenizdir. bu yüzden ilk vurmuş olduğunuz rakip daha bir 15-20 saniye daha kendisini toparlayamayacak durumdaysa, planlı bu hamleyi henüz darbe almamış rakibinize yönlendirin; avantajı her zaman elinizde bulundurun, tenisteki gibi her zaman servis atan taraf siz olun. en etkili savunma mutlak saldırıdır! şayet en zayıf rakibiniz size 15-20 saniye içinde tekrar angaje olabilecek durumdaysa düşünmeyin, direk ona yönelin. vücut ağırlığınızı da kullanarak, en zayıf, en hassas bölgesine bütün gücünüzle vurun. misal, etkili bir vuruş için alçak bir tekme kullanabilirsiniz. alçak tekmeler atmak için bruce lee olmanız gerekmez. sağlıklı herhangi bir insan, at tepiği gibi bile olsa, etkili bir alçak tekme atabilir. daha önce darbe almış zayıf rakibinizin şayet aldığı darbe yüzünden eğilmiş durumdaysa, tekmeyi acımadan kafasına vurun. bütün gücünüzle, kafasının denk getirebildiğiniz en hassas yerine vurun. hemen ardından, tekme attığınız zaman o rakibe mecburen yaklaşmış olduğunuz için bunu avantaja çevirin; vurabiliyorsanız tekrar vurun. zamanınız varsa bir daha vurun. unutmayın; şimdi maksat rakibin bir tanesini tamamen ekarte etmek! acırsanız, acınacak hale düşersiniz! rakibinizin alacağı ağır hasar, diğer 2 rakibi de korkutacaktır. bu, hem hem avantaj hem de dezavantajdır:

    bu avantajdır, çünkü rakiplerinize dişlerinizi göstermişsiniz demektir. rakipler artık size daha çekinerek yaklaşır. bu aynı zamanda dezavantajdır, çünkü salacağınız korku, rakibinizin de adrenalin salgılamasını sağlar. tabiat ananın bu güç iksiri artık onların da silahıdır. adrenalinsiz 3-4 yumrukluk performansları birden 5-6 yumruğa çıkar, dirençleri artar, artık sizden gelecek darbelere hazırlıklıdırlar. artık kavga dengelenmiştir. kaçmak için hala güzel bir zaman...

    şayet hala kaçmadıysanız, artık temiz bir sopa yeme zamanınız gelmiş demektir. en güçlü iki rakibinizle karşı karşıyasınız. bu saatten sonra hala yumruk atmaya taakatiniz varsa, yine taktiği en başa alın. en zayıf rakibinize saldırın ve biran evvel ekarte etmeye çalışın. zaten ekarte edemezseniz işiniz bitmiş demektir... dayağınızı afiyetle yiyin!

    kavga etmek her haliyle aptalca bir durumdur. sizden sayıca fazla düşmanla kavga etmek ise külliyen salakça bir durumdur. en iyisi hiç bir zaman kavga etmek zorunda kalacağınız duruma düşmemektir. kavgadan kaçmaktan hoşlanmıyorsanız, kavga çıkabilecek ortamlardan uzak durun. oyunu akıllı oynayın.

    bu tür kavgalarda ağır travmalar geçirmek, ölümcül darbeler almak pek mümkündür. özellikle rakibiniz silahlıysa hiç bir şart altında kavga etmeyin. gerekirse teslim olun, boyun eğin. sopa, bıçak, şişe, levye gibi bir silaha sahip tek bir düşmana karşı bile şansınız yok denecek kadar azdır. rakiplerinizin silahları kullanacağından eminseniz, saldırıya uğramadan kabulleneceğiniz 'diğer' kayıplarınız daha makul olacaktır.

    acı tecrübelerim bana, bu gibi durumlara düşmemek için erken çaba göstermenin her zaman daha mantıklı ve gerçekçi olduğunu (ss) öğretmiştir!
  • karşı tarafta çok daha fazla hasar bırakmak kolaydır.en güçlüden başlamanız gerekir fakat sigara kullanıyorsanız ve hiç spor yapmıyorsanız muhtemelen nefesiniz kesilir,kollarınız düşer ve sağlam bir dayak yersiniz.ayrıca filmlere özenmeyin,yumruklar estetik için değil olabilecek en hızlı şekilde zarar vermek için hassas noktalara(kulak,adem elması,iman tahtası,burun,elmacık kemiği,ön dişler,daşşak,kaş) atılır.kavga etmeden önce de aklınızda bulunsun 3 kişiden birinde kesici bir alet bulunma olasılığı yüksektir.yoksa bile sağdan soldan bulduğu tuğla,çakıl,odun gibi saçmalıkları kafanıza atmaya çalışabilir.en güzeli kaçmaktır.tabi burada yine sigara ve spor devreye girer.
  • genelde "kavga etmek" televizyalardaki gibi olmadığı için (kavga konusunda öz geçmişim yorum yapmaya müsait) çok da aşırı/zor olmayacak bir eylem.
    bunu daha önceleri gerçekleştirmiş biri olarak (2 olur, 3 olur, 4 olur...) "ya herro ya merro" duygusu ağır basmalı, bunu diyebilirim. bu duygu da istenilerek ortaya çıkartılabilecek bir duygu değil. kendiliğinden gelir. allah ne verdiyse girersen en fazla 5 darbede hepsi yığılır yere zaten.
  • bunu durduk yerde yapıyorsanız; bilin ki, siz bir macerayı seven adamsınız.
  • (bkz: deli sikmesi)
  • (bkz: multiplayer)