• mortal kombat 11'i de oynadıktan sonra söyleyebilirim ki kanaatimce gelmiş geçmiş en iyi dövüş oyunu. gelelim sebeplerime (fazlasıyla kullanacağım ingilizce oyun terimlerini mazur görün lütfen);

    *öncelikle karakterler çok farklı özelliklere sahip olmalarına rağmen aralarındaki denge muazzam. son tekken world tour şampiyonu rangchu, final turnuvası boyunca panda karakterini kullandı. bu karakter kağıt üzerinde tartışmasız en kötü karakter. hitbox'u aşırı büyük, yani diğer karakterlerin normal şartlarda yemediği darbeleri de yiyor, bacakları çok kısa, hareketleri sınırlı. ama iyi bir oyuncunun elinde dünya şampiyonu olabiliyor. hem de finalde herkes tarafından top tier olarak görülen devil jin'i yeniyor. tier list mantığını altüst eden bir oyun. bununla ilgili epik ve bolca hype içeren bir videoyu da şöyle bırakayım.

    https://youtu.be/xhz2vdq2m8e

    ayrıca çok aktif bir nerf ekibi var. herhangi bir karakter herhangi bir hareketiyle dengeyi bozar gibi olduğu an anında nerf güncellemesi geliyor.

    *oyun 3d. yani sağa sola hareket etmek de mümkün. ve sidestep mekaniği iyi kullanıldığı takdirde müthiş bir silah. bunu bir kere tattıktan sonra bir daha 2d oyunlara döndüğünüzde çok yavan gelmeye başlıyor.

    *projectile ataklar (aduket vs.) yok denecek kadar az. sadece birkaç karakter bu atakları yapabiliyor ama üstte bahsettiğim sidestep mekaniği bu atakları rahatlıkla bertaraf edebiliyor. örneğin mortal kombat'ta, injustice'de zoning tamamen bu tarz ataklar üzerinden yapıldığı için ister istemez iş spam noktasına varıyor. en pro oyuncular bile durmadan bu ataklara başvuruyor ve seyir zevki çok düşüyor. tekken 7'de ise zoning tamamen movement üzerinden yapılmakta ve büyük ustalık gerektiriyor. büyük oyuncuların sadece karakter movement'ını izlemek bile başlı başına bir keyif.

    *block damage (chip damage) yok. bu bazılarına kötü gelebilir ama benim pozitif bulduğum bir özellik. bir piksel (magic pixel) canı kalan oyuncu bile kusursuz savunma yaparsa muhteşem geri dönüşlere imza atabiliyor, bu da oyunun keyfini arttırıyor.

    * e-spor halinin seyir zevki dövüş oyunları arasında gelmiş geçmiş en iyisi. iki müthiş oyuncunun karşılaşmasını izlemek, ortada giden maçlardaki ustalıklarını görmek tek kelimeyle olağanüstü. tekken çok eski ve pro seviyede oynaması çok çok zor bir oyun serisi. örneğin 2 tuşla kolayca yapılabilen throw saldırılarını kırmak, low atakları parryleyebilmek, rakibin whiff'lerini (türkçe terim malesef yok, boşa savrulan atak diyelim) nasıl cezalandıracağını bilmek çok büyük ustalık ve zaman istiyor. çocukluğundan beri güney kore'deki atari salonlarında tekken oynamış legacy oyuncuları ve onlara meydan okuyan yetenekli newcomer'ları izlemek, hele bir de iyi bir sunucu varsa harika oluyor. ayrıca oyunun diğer dövüş oyunlarına göre çok daha hızlı bir akışa sahip olması, slow-motion, rage gibi mekanikler de seyir zevkini doruğa çıkarıyor. favori maçlarımdan birkaçını da buraya bırakarak yazımı sonlandırıyorum;

    https://youtu.be/u7usxzuzjfi

    https://youtu.be/5ayzlxeuiri

    https://youtu.be/wd0je-zezzi

    https://youtu.be/i9xvfkficsk

    biraz geç gelen combo breaker 2019 editi:

    https://youtu.be/eraho0lfazg (hayatımda izlediğim en inanılmaz e-spor anlarından birine sahne olan maç)

    https://youtu.be/yogtv8enssa (muhteşem final)
  • ulan heihachi sen ne pis bir herifmişsin, kaç yaşına geldin, oturup torun seveceğine, jin'in bebelerine karate öğreten tonton dede olacağına işin gücün itlik köpeklik. sanki dünyaya kazık çaktın pezevenk.

    kaç oyun oldu, bir allahın kulu da çıkıp round başlamadan önce devil jin'e, "abi özel hayatın bizi ilgilendirmez ama boynuzlar da güzelmiş keh keh" demedi ya içim ona yanar.
  • 50 gb datayı nerde kullanma gereksinimi duydular acaba. alt tarafı birini döveceğiz.
  • dün gece tekken world tour'un global finalleri düzenlendi. sözlükte takip eden olmuş mudur bilmiyorum ama hayatımda izlediğim en heyecanlı turnuvalardan biriydi. qudans'ın tekken 5 dönemlerinden 10 yıl sonra falan son birkaç ay içerisinde birden bire ortaya çıkması ve jdcr, saint, noroma gibi dünyanın en iyilerini bir mishima oynayarak alt etmesi müthis bir hikaye oldu.

    tabi qudans'ın kazanmasına hemen hemen herkes sevindi ama bir başka efsane knee'nin grup aşamasında elenmesi de herkesi üzdü. bir qudans vs. knee finali görseydik hiç de fena olmazdı.

    top 8'in tamamı:

    https://www.youtube.com/watch?v=ahydvzatwmy

    özellikle qudans-jdcr maçları ve grand final tam bir hype patlaması.
  • nihayet vanquisher rankına ulaştığım baş belası oyun. ağustos ayında başlayan online maceramın yedinci ayı itibariyle artık bu oyuna dair hedeflerimi tamamlamış durumdayım. o son promo maçını aldığımda az daha ağlıyordum.

    yani lanet olsun böyle oyuna. hayatımda bu kadar zor, bu kadar zaman isteyen başka bir şey daha oynamadım. yedi aylık süreçte sinirden iki kere oyunu sildim, bu saçma oyunu bir daha oynamıyorum dedim. tabi sonra tıpış tıpış geri döndüm, yine tekkenbotprime ı indirdim, yine framedata çalışmaya devam ettim.

    spamcı feng oyuncuları, alisa oyuncuları, hellsweepten başka bir şey bilmeyen kazuya oyuncuları (devil jin oyuncuları bile bunlardan iyidir), zaten kimsenin sevmediği hwoarang oyuncuları, kendisine saygısı olmayan laglı law oyuncuları... hepinize gıcık oluyorum.
  • tekken 3'den beri yine yeni ve yeniden "abi yeni oyunda yoshimitsu'ya bi çeki düzen verelim, bir öncekin de olmadı. bok gibi oldu." denilerek çok afedersiniz amına koyulmuş olan oyundur. o ne lan, tekken 4 'de yusufcuk yaptınız, tekken 5'de robot yaptınız, tekken 6'da siber savaçcı yaptınız, şimdide vantusları var, ahtapota çevirmişssiniz adamı. bu kadar sevilip, bu kadar fikilen karakter olamaz, ayıp lan.

    (bkz: amlarına koyayım onların çok ayıp ediyorlar)

    bu arada gouki'nin ne işi var lan tekken'de. tekken'de biri hadouken atıyor, akşam akşam sinirlendim ama bi çıksın bakalım.
  • e3 fragmanı:
    https://www.youtube.com/watch?v=g4h8o4pweci

    ve nihayet pc içinde geliyor gönlümün efendisi.
  • kannimca dunyanin en zor oyun turu dovus oyunlarıdır. herkes tuşları parçalayarak rakibine hasar verebilir ama bu oyun farklı arkadaşlar. bir karakterin stancesinden tutun da frame datasına , combo extansiondanlarindan havada kaldığı 0.2 saliselik mishima ewgflerine kadar açık ara insan işi olmayan bir oyun. ciddi anlamda competetive yani uluslararası dereceli seviyede oynamak inanilması güç emek zaman ve el göz kordinasyonu istiyor. bu nedenle oynayanlara saygım sonsuz. sözlükte varsa iyi oynayan yeşillendirebilir.

    gec gelen tanım: ciddi anlamda sabır ve emek gerektiren korelilerin atasporu olan oyun.
  • mishima sülalesinin zaptedeceği son tekken oyunu. bi kazuyanın anası eksikti o da geliyor.*
  • dün itibariyle yeni trailer'ı yayınlandı. marshall law'a dikkat: http://www.youtube.com/…wo7aalccgq&feature=youtu.be
hesabın var mı? giriş yap