şükela:  tümü | bugün
  • insanoğlu hakikaten çok enteresan. yuvarlark merceklerle focus yapar, ışığı ordan oraya aktarır, analoğuu.. dijitali.. bilmemne..

    ama akıl edemediği bişey var. lensini madem dikdörtgen yapamıyorsun. çünkü "dönmek"ten gelen bir torna kelimesi var imalat yöntemini anlatan. dolayısıyla amaaan işte merceklerin lenslerin daire olma zorunluluğu var. e peki niye vuvarlak görüntünün içinden dikdörtgen kesit almak yerine izleyicinin tam çekimi görmesine müsaade eden yuvarlak projeksiyonlar kullanmıyorsun.

    kendi mili tv'mizin yeni şekli bu olmalı.

    geoid.

    problem?
  • yuvarlak cisimlerin üretimi daha maliyetlidir. bu sebepten dolayı pekte anormal olmayan durumdur. buradaki asıl sorunsal merceklerin neden yuvarlak olduğudur.
  • bırak televizyonu fotografların da aslında yuvarlak olması gerekiyor, mercekler söylenildiği gibi yuvarlak görüntü verir sensöre, sensör ise dikdörtgen olduğu için kullanmadığı bir ton alan olur kapasitesi varken merceğin.

    yani bir çemberin içine dikdörtgen yerleştirdiğinizi düşünün her halukarda daha az bir alan demek bu. en başından alışsaydık yabancılık çekmezdik belki ama artık çok geç sanırım.
  • cevabı, insan gözünün yatay konumlanması olan sorunsal.

    sinema perdesi, tv vs. tasarımında bu esasa dikkat edilir. yatay ve dikey arasındaki oran önemlidir. (bkz: aspect ratio) teknolojinin gelişimiyle beraber zamanın televizyonlarındaki oransal sorun da giderilmiştir.

    hd için kullandığımız 1280x720p çözünürlükte, çözünürlük kalitesi için 720p'yi dile getiririz. 1280(wide)x720(tall) olarak açılabilir. buradaki "tall" kısmı insan gözüyle alakalı olan kısımdır yani yataydaki çözünürlük. gözler yatay konumlandığı için yataydaki çözünürlük daha önemlidir, daha rahat algılanır.

    "p" pixel'den değil progressive'den gelir.