*

şükela:  tümü | bugün
  • yine yeni yeniden yurdumdan çıkmış bir dolandırıcılık türü. efendim adamlar kalabalık toplu taşama araçlarına poslarla girip temassız kartları olanlardan 35 tl ye kadar para çekiyorlarmış. dikkatli olalım derim.

    buradan

    edit; şöyle bir bilgi var lutfu kullanıcısından teknik detayları bilmediğimden aynen aktarıyorum, haberi dolandırıcılık konusunda sınır tanımayan "türk zekasına" bir örnek olduğu için teknik olabilirliğini kontrol etmeden eğlence amaçlı yayınladım.
    ***

    seyyar pos cihazının temassız karttan ücret tahsil edebilmesi icin ana terminalsen en fazla 3m uzakta olması gerekir. dolayısı ile mümkün değildir.
    ***

    edit 2 : mesafe olmaksızın çalışır diyen arkadaşlar da var bilemedim, bundan sonra araştırmdan paylaşım yapmayacağım :)
  • yıllarca milletin fortlandığı ve ses çıkarmadığı bilgisinden yola çıkılarak bide cüzdanı fortlayalım demişler. bu türk milletinin orospuçocukluğuna çalışan kafası keşke biraz doğru işlere çalışsa. kimin aklına gelir bu ? gerçi hortumlanma konusunda bu denli ses çıkarmayan bir millet daha görülemez. kimisi büyük kimisi küçük hortumluyor.
  • rfid engelleyici cüzdanlar gördüm geçen amazon'da. ne için diye düşünmüştüm, demek bunun içinmiş. her kötü şey gibi yurdumuza tez gelmiş.

    gerçi buradaki nfc sanırım.
  • mümkün değildir. o kartın hemen hemen pos cihazına değmesi gerekir ki cep+cüzdan üzerinden imkansızdır. işin ticari olmazına girmiyorum bile. neyse özetle, mümkün değil.
  • yapmanın göt isteyeceği dolandırıcılık. biri ekstresinde görüp de şikayet ederse o posun sahibini sikerler. bu kadar net.
  • bu kez 'hep 50 lira kullanan' kişileri de etkilemiştir.
  • imkansızdır. cüzdandan kartı okuyabilme ihtimali zayıftır. küçük bir ihtimal oldu ve cüzdandan okuduğunu varsayarsanız cüzdanda kredi kartınızın tek olması gerekir. çünkü 2 3 manyetik kısım üst üste geldiğinde de yani 2 3 kredi kartı, banka kartı, istanbulkart, pasolig vs üst üste duruyorsa yine temassız kart özelliği devreye girmiyor. ben sadece migrosta uygulandığını gördüm. migrosta da kartı cüzdan çıkartıp okutmak gerekiyor. hatta hayvan gibi temas ettirmen ve bekletmen gerekiyor. cüzdan ile imkanı yok. videodaki canlandırma gazetecilerin haber yapabilmesi için yapılmış. aksi toplumda yanındaki adama güvenme'ye kadar götürür. paranoyaklaşmayın.

    edit: yok sen ikna edemedin bizi diyorsanız migrostan(her migrosta var mı bilmiyorum) 5liralık bişey alın ve temassız kasalardan geçerken cüzdanınızdan kartınızı çıkarmadan ödeme yapmayı deneyin.

    yok cüzdan ince okur benim kartımı derseniz. kredi kartınızı kartvizitliklerin başına veya en sonuna koymayın. ortalara koyun. okumayacaktır.

    yav metrobüsün doluluğuna takılmıyorsunuz da kartınızdan para çekilme ihtimaline takılıyorsunuz.

    edit2: yahu ne ayaksınız atv, habertürk ve fox haberini yapmış.

    edit3: tamam yav mağazalarda bile çalışanların adam akıllı beceremediği, sabit makinelere rağmen hemencecik gerçekleşmeyen hadiseyi metrobüste ayaküstü dolandırıcılar gerçekleştiriyor. o derece yetenekliler.