şükela:  tümü | bugün
  • insanın önce sosyolog olduğunu zannetmesi gerekir tabi. ondan sonra prosedüre göre insanları dışlama, soyutlama, kahretsin çok acı çekiyorum işte benim sırrım triplerine girme gibi değişik ruh halleriyle devam edilir.
  • hayatı, insani yakınlığı, insani bağlanma duygusunu def ederek ve yandan yemiş asi çocuk tavırı takınarak pek ala yazabilirsiniz şarkıları. osurup osurup ipe dizersiniz...

    sen benim içince biticek sigaram
    son yudumdaki içkim olamadın balpatlıcan,
    halbuki ben senle sabaha kadar şevişecektim,
    ooooooooooohoooooow heaaaaaa
    halbuki seni makarnama sos olamamış,
    musluğun altından akıp gidicek ketçap kadar sevmedim
    ohhhhoooooooooooooooow heaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    (bkz: marjinal olamazsin demedim adam olmazsin dedim)
  • teoman kişisinin şarkılarındaki genel durum, (ki son zamanlarda abartılmştır) bir yığın artiz sözcüğü cümleye oturtmak ve sanki çok möhim bir şey anlatıyormuş gibi yapmaktan öteye gitmiyor. örnek:

    kanıksamaların ansızlığında saçlarının her teli
    ikilemlerim ve ayrıksı suretlerin mahrem kederi
    ooohhhooo hoyyyyeeee
    işte böyle bir tınısı vardır ayrıksı sıkılganlığının
    tavanarasından çıkan bir küskünlük bürünür strasfoforüne
    ohhooohhhh hoyy hohhhhoooo
  • aynı dize içersinde zıt anlamlardaki kelimeleri kullanmak* önemlidir:

    yansımalar
    ılık dudaklarının anısı yansıyor kasıklarımdaki benliğime
    gördüğüm umarsız sarışınlar seni yansıtıyor tenime
    sahte vucutların sıcaklığındaki soğukluk*
    uzun sevişmelerimizi yansıtıyor bedenime...
  • gençlere "dozunda" ama en önemlisi "tüketim amaçli", siddet-bunalim-cinsellik üçgeninde yoldaslik edecek, overdose bir tema seçilmelidir. örnegin:
    kahramanimiz bir gece bir kadinla yatsin, iste sevissinler ama sonra kahramanimiz "hasta" çiksin kadini dusta öldürsün. ve sarkinin sonunda anlayalim ki kendisi bir seri katilmis ve birlikte oldugu kadinlari bir bir öldür(ür)müs...
    tema için kisaca "murder ballads'in biraz "olmamis" hali" diyebiliriz.

    iste sarki:

    o gece

    ben sende aradim ayriksi sezgileri (buralar iste hep mirildanma)
    gittim geldim üstünde ter içinde (kisik "ihlama"larla bezeli)
    sonra aldim dusumu milyonlarca düs pesimde

    o gece, kaygan kanlar akti islak bedeninde (çigir çigirabildigin kadar)
    ama mutluydun anladim sesinde (az biraz distortion ve keman)

    artik sen de o düslerden birisin (giristeki kadar olmasa da ses yine kisik)
    kivrimlarinda gezen elim de yok artik (biraz bateri var altta)
    galiba çok fazla kan akti

    o gece, sevdigim bütün kadinlar nefes almiyor bundan böyle (öküz dinleyici anlasin diye)
    ama gelir aklima bir sarap sisesinde (içki-hüzün-bunalim üçgeni)
  • araya pisuvara işeyemeyenlerdenim ya da klozete sıçamayanlardanım gibisinden özürlerimizi de serpiştirirsek süpper şarkılar çıkar ortaya.
  • inceden inceye yaptığı gönderme ve sözcüklerin anlam kaymalarından faydalanmasından yola çıkarak bir şarkı sözü örneği yazmak isterim. şarkıda teo'nun eski şarkılarında gönderme olduğudan şarkmızın adı

    maziye derler retrosptektif

    kötülük çiçekleri biter etrafımda
    senden önce senden sonra
    neden diye sorma
    ben de bilmiyorum esasında

    "bir iskambil falında
    çıkmıştık ya birbirimize"
    falcılara uğramaz oldum
    daldım "barlar sokağına"

    gazetede falını okudum senin
    güzel bir günmüş ölmek için
    “ölme be” derim bana sorarsan
    hayatın anlamını bulur sağa sola bakan

    gecikmiş bir itiraftır
    bu esasında
    yaşadım ben bu aşkı
    insanca pek insanca
  • duygusal gelgitlerin yarattıgı yıpranmıslıkların, derin izlerin yosun kokusunun sinmesi gerekir mısralara.

    yere dokulen un sessizliginde kanıksamıslıgın
    yitirislerin kaygısında izahatsiz anilarim
    prehistoric hayatların bir turlu olamaması belki de
    makyajı akmıs bir kadın, bir ayagı kırık bir sehpa
    karnaval bitti, esyalarını toplayan palyaconun dramı
    sevdim seni, ikilemim, anlamıyorsan hala ananın amı
  • berbat bir sikiş

    nükseder tırnakların acıtır canımı
    akar damla damla parmaklarımdan
    kırışmış çarşaflar beyaz tenin altında
    umrumda mı sanıyorsun aşk

    harika günahlar çağırır sesini
    zevk almıyor damarlarım
    harika bir geceye kapılmışım
    aklımdan çıkmayan berbat bir sikiş
  • bolca alkol ve fazlaca aşk acısından geçer.