şükela:  tümü | bugün soru sor
  • teslis inancının tevhide nasıl zıt olduğunu gösteren meryem suresindeki 16-40 arasındaki ayetleri yazacağım.

    bismillahirrahmanirrahim

    16- kitap’ta meryem’i de zikret. hani o, ailesinden kopup doğu tarafında bir yere çekilmişti.

    17- sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir perde çekmişti. böylece ona ruhumuz (cibril’i) göndermiştik, o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü.

    18- demişti ki: “gerçekten ben, senden rahman (olan allah)a sığınırım. eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma).”

    19- demişti ki: “ben, yalnızca rabbinden (gelen) bir elçiyim; sana tertemiz bir erkek çocuk armağan etmek için (buradayım).”

    20- o: “benim nasıl bir erkek çocuğum olabilir? bana hiçbir beşer dokunmamışken ve ben azgın utanmaz (bir kadın) değilken” dedi.

    21- “işte böyle” dedi. “rabbin, dedi ki: -bu benim için kolaydır. onu insanlara bir ayet ve bizden bir rahmet kılmak için (bu çocuk olacaktır).” ve iş de olup bitmişti.

    22- böylelikle ona gebe kaldı, sonra onunla ıssız bir yere çekildi.

    23- derken doğum sancısı onu bir hurma dalına sürükledi. dedi ki: “keşke bundan önce ölseydim de, hafızalardan silinip unutuluverseydim.”

    24- altından (bir ses) ona seslendi: “hüzne kapılma, rabbin senin alt (yan)ında bir ark kılmıştır.”

    25- hurma dalını kendine doğru salla, üzerine henüz oluşmuş-taze hurma dökülüversin.”

    26- artık, ye, iç, gözün aydın olsun. eğer herhangi bir beşer görecek olursan, de ki: “ben rahman (olan allah)’ a oruç adadım, bugün hiç kimseyle konuşmayacağım.”

    27- böylece onu taşıyarak kavmine geldi. dediler ki: “ey meryem, sen gerçekten şaşırtıcı bir şey yaptın.”

    28- “ey harun’un kız kardeşi, senin baban kötü bir kişi değildi ve annen de azgın, utanmaz (bir kadın) değildi.”

    29- bunun üzerine ona (çocuğa) işaret etti. dediler ki: “henüz beşikte olan bir çocukla biz nasıl konuşabiliriz?”

    30- (isa) dedi ki: “şüphesiz ben allah’ın kuluyum. (allah) bana kitabı verdi ve beni peygamber kıldı.”

    31- “nerede olursam (olayım,) beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm müddetçe, bana namazı ve zekatı vasiyet (emr) etti.”

    32- “anneme itati de. ve beni mutsuz bir zorba kılmadı.”

    33- “selam üzerimedir; doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden-kaldırılacağım gün de.”

    34- işte meryem oğlu isa; hakkında kuşkuya düştükleri “hak söz”.

    35- allah’ın çocuk edinmesi olacak şey değil. o yücedir. bir işin olmasına karar verirse, ancak ona: “ol” der, o da hemen oluverir.

    36- gerçek şu ki, allah benim de rabbim, sizin de rabbinizdir. öyleyse o’na kulluk edin. dosdoğru yol budur.

    37- içlerinden (birtakım) gruplar ayrılığa düştüler. artık büyük bir günü görmekten dolayı, vay inkar edenlere.

    38- bize gelecekleri gün, neler işitecekler, neler görecekler. ama bugün o zalimler apaçık bir sapıklık içindedirler.

    39- iş(in) hükme bağlanıp biteceği, hasret gününe karşı onları uyar; onlar bir gaflet içindedirler ve onlar inanmıyorlar.

    40- elbette, yeryüzünde ve onun üzerindekilere biz varis olacağız ve onlar bize döndürülecekler.
  • teslis (üçleme) inancı tek tanrıcı (monoteist) yaklaşıma aykırı değildir.

    baba tanrı, oğul tanrı (kelamı, sözü, kuran'da geçen sıfatıyla kelimetullah) ve kutsal ruh için tek tanrı diyoruz. bu matematiksel olarak açıklanacak ve 3 ile 1 eşit değildir denilecek kadar basit bir kavram değildir.

    ben bir bedene sahibim, konuşuyorum ve bir ruha sahibim ancak benden bir tane var. nasıl "3 şey sende toplanıp 1 olamaz ki" diyebiliriz? bu ne kadar tutarlı olur?

    daha derin açıklama için buraya tıklayabilirsiniz.