şükela:  tümü | bugün
  • insanların bir aktiviteye çok fazla zaman harcaması sonucu bu aktivitenin düşüncelerini, zihinsel imajını ve hayallerini etkilemesi durumudur. ismini, bilgisayar oyunu tetris'ten alır.
  • “her hangi bir aktiviteye, oldukça fazla zaman ayırıp, yüksek ilgi düzeyi gerçekleştirdiğiniz yani takılıp kaldığınızda oluşan bir durumdur” diye tanımlamış sitesinde erkan tozluyurt.

    bir şeyi gerçekten öğrenmek isteyen insanın kesinlikle karşılaşacağı durumdur. aksi halde orada adanmamışlık vardır. öğrenilmek istenen şeyde hep eksikler kalacaktır. öğrenmek için kafaya taktığım, emek verdiğim her konuyu gün içinde düşünürüm, yatarken düşünürüm, rüyamda görürüm, uyanınca üzerine tekrar düşünürüm, üzerinde çalışmaya devam ederim. bu süreci yaşamadığım konularda hep yüzeysel bilgilerin sahibi oldum, vasat yetkinlik sağladılar bana.

    size somut katkılar sağlayacak konularda tetris sendromu son derece faydalı bir göstergedir!
  • işin içinde çıkılamaz durumlarda bazen zihnime hucüm eden imajların açıklaması. eskiden satranç oynadığım dönemde daha sık olurdu. atım yenmek üzere filim çoktan gitmiş ve bir hamle sonrasını zihin bir türlü tahayyül edemez şeklinde tezahür ederdi. bir de 1010! oyunu versiyonunda da oldu. sahur öncesi süreçte oynadığım oyun sabah kalktığımda zihnimde hâlâ devam ediyordu. o daha da fena.