şükela:  tümü | bugün
  • müslümanların çoğunun kulaktan dolma bilgilerle "evet" diye cevaplayacağı soru. peki kuran'da karşılığı var mıdır? hayır!

    ben kuran'a iman etmiyorum, ancak kuran'da dahi tahrif iddiasından bahsedilmediğini okuduğumda gerçekten çok şaşırmıştım. peki bu iddia neden ortaya atılıyor?

    nedeni basit; kuran'ın kendi meşruiyetini kazanmasının tek yolu öncekileri geçersiz kılmayı başarmaktır. tahrif iddiası bu yüzden kuran'da değilse de diğer farklı sözlü geleneklerde bulunmaktadır. oysa gerçekten böyle bir tahrif söz konusu olsaydı mutlaka bu konuda geçerli bir ayet indirilmeliydi öyle değil mi?

    öncelikle tahrif iddiasıyla ilgili üç soruya cevap verilmesi gerekiyor.

    1) tahrif ne zaman yapıldı? (muhammet'ten önce mi, muhammet döneminde mi, muhammet'ten sonra mı?)

    muhammet'ten önce ya da muhammet döneminde olması mümkün değil. bunun kanıtı ise bizzat kuran'ın kendisidir. eğer muhammet'ten sonra ise (ki kuran'a göre öyle) 600'lü yılları işaret eder ki o dönemde kutsal kitap çoktan bilinen kıtaların hepsine dağılmıştı. tüm bu kitaplar bir şekilde bir araya getirilp imha edildi demek hayalperestlik olur.

    [alıntıdır] “ yahudiler dediler ki: ‘ hıristiyanların hiçbir dayanakları yoktur’. sonra hıristiyanlar dediler ki: ‘yahudilerin hiçbir dayanakları yoktur.’ oysa her iki cemaatte kendilerine inen kitapları okuyorlar. kitap ehli olamayan ve okuma bilmeyenler de böyle konuşuyorlar ama allah kıyamet günü aralarında hükmünü verecektir.”bakara (2) süresi, 113 ayet.bu ayete göre, hem yahudiler ve hem de hıristiyanlar, allah’ın onlara indirdiği kitapları hala okuyorlar. dikkat ederseniz, “ okuyorlardı ” denmiyor, “ okuyorlar” deniliyor. eğer bu kitaplar değiştirilmiş olsalardı, “ kendilerine inen kitapları okuyorlar” denilir miydi? demek ki o zamana kadar tevrat ve incil değiştirilmemişti.

    2) tahrif hangi dilde yapıldı?

    kutsal kitap ibranice, aramice ve grekçe dillerde yazılmıştır. o halde bu tahrifat (değiştirme) hangi dilde yapılmıştır?

    3) tahrifatı kim yapmıştır?

    bu tahrifat kim tarafından gerçekleşmiştir? yahudiler tarafından mı yoksa hristiyanlar tarafından mı? iki inanç arasında belli teolojik tartışmalar hala sürmekte ama hala aynı tevrat ve zebur'u okuyor iki inanç mensupları da. bir taraf yönüne değiştirilmiş olsa böyle olabilir miydi? yoksa yahudi ve hristiyanlar bir araya gelip ortaklaşa mı değiştirdiler :)

    son olarak farklı birkaç makale paylaşmak istiyorum. konuya genel seviyede dahi ilgi duyanların basit bir google aramasıyla bulabilecekleri makalaler.

    makale 1
    makale 2