şükela:  tümü | bugün
  • elvis presley'in ilk 45'liğindeki şarkı. melodik ve akılda kalıcı bir şarkıdır. eski blues müzisyenlerinden arthur "big boy" crudup'un yazdığı söylenir.
  • sözlerini de yazalım tam olsun.

    my mama told me, papa done told me too
    that gal you're foolin' with ain't no good for you
    but that's allright, that's allright
    that's allright now mama, anyway you do

    one and one is two, two and two is four
    don't leave me baby when you walk out the door
    that's allright, that's allright
    that's allright now mama, anyway you do

    that's allright mama, that's allright with you
    that's allright mama, anyway you do
  • gene elvisin söylediği, tamamen aynı melodiye ama farklı sözlere sahip bir şarkı vardır ki bu da my baby left me dir.
  • paul mccartney vokalli the beatles coveri ayri bir güzel olan $arki.
  • erkan ogur ve robert johnson da birlikte kavırlamıştır.
    (bkz: istanbul'da bir amerikalı)
  • dinleyince insanı alıp yazıldığı yıllara götüren rock'n roll efsanesi parça. sadece 1 dakika 57 saniyede neler yapılabileceğini çok güzel gösterir.

    elvis presley cover'ının sözleri:

    well, that's all right, mama
    that's all right for you
    that's all right mama, just anyway you do
    well, that's all right, that's all right.
    that's all right now mama, anyway you do

    mama she done told me,
    papa done told me too
    'son, that gal you're foolin' with,
    she ain't no good for you'
    but, that's all right, that's all right.
    that's all right now mama, anyway you do

    i'm leaving town, baby
    i'm leaving town for sure
    well then you won't be bothered
    with me hangin' round your door
    but, that's all right, that's all right.
    that's all right now mama, anyway you do
  • 1946 tarihinde bestelenmiş ve yayımlanmış bir arthur ''big boy'' crudup bestesi. nefis bir blues klasiğidir, 1946 tarihinden rockabillye selam çakacak kadar da öncü bir kayıttır.

    orijinal kaydın sözleri şu şekilde:

    well now, that's all right, now mama
    that's all right for you
    that's all right now, mama
    anyway you do

    but that's all right
    that's all right
    that's all right now mama
    anyway you do

    well, my mama she done tol' me
    papa tol' me, too
    'the life your livin, son
    now, women be the death of you'

    that's all right
    that's all right
    that's all right, now mama
    anyway you do

    'yeah, man!'

    baby, one an one is two
    two an two is fo'
    i love that woman
    but i got to let her go

    that's all right
    that's all right
    that's all right, now mama
    anyway you do

    babe, now if you don't want me
    why not tell me so?
    you won't be bothered wit' me
    'round yo house no mo'

    but that's all right
    that's all right
    that's all right, now mama
    anyway you do

    de-ah-da, de-de-de, de
    de-de-de, de
    de-de-de, de
    de-de-de
    de-de-de, de
    de-de-de

    now, that's all right
    that's all right
    that's all right, now mama
    anyway you do.

    aynı zamanda elvis presley'in b yüzünde blue moon of kentucky olan ilk teklisidir, 5 temmuz 1954'te kaydedilmiş ve 19 temmuz 1954'te yayımlanmıştır.

    bu enfes ötesi yorum; ilk rock'n'roll kaydı olarak kabul edilmekte aynı zamanda, efsanevi önemi de buradan kaynaklanmakta. şahsen bu gibi unvanlara fazlasıyla şüpheyle yaklaşsam da -nitekim 1953 senesine dair bir crazy man, crazy var elimizde sözgelimi, ya da yine ay farkıyla önde olan 1954 senesine dair shake, rattle and roll var- bu şarkının hakkının en azından yarattığı etki açısından verilmesi gerek kesinlikle. farklı, ateşli ve çok ''güncel'' bir yorum ve ses aslında elvis'inkisi, sanki bugünmüş gibi çınlamakta kulaklarda. bu açıdan kesinlikle fazla ''yenilik'' içerdiğini belirtmek gerek.

    her neyse, 1953 senesinde henüz 18 yaşında bir genç olan elvis presley, ki kendisine tupelolu delikanlı da diyebiliriz; annesine hediye vermek ve belki de biraz da keşfedilmek ümidiyle sun records'a gider. 18 temmuz 1953 tarihinde girdiği stüdyoda; my happiness ve that's when your heartaches begin gibi iki şarkıyı kaydeder. iş bu kayıtlar, elvis presley'e dair elimizdeki ilk kayıtlardır aynı zamanda. (bu kayıtlardaki gitarı da genç elvis çalmıştır; sesini kullanma konusunda amatör olduğu görülse de, yine çok güçlü, yine çok güçlü. öyle kayıtlar bunlar.) bu kayıtlardan sonra sam phillips'in ne düşünüp de bu delikanlıyı elinden kaçırdığını da merak etmekteyim açıkçası. her neyse; bu döneminde kilise korolarıyla içli dışlı olan genç presley, 1954 ocak ayında tekrar bir başka ''paralı'' kayıt yapar. bunun keşfedilmek-kendini tanıtmak için kullanacağı bir ticarî materyal olduğu aşikârdır: i'll never stand in your way ve it wouldn't be the same without you'yu kaydeder presley. (tıpkı ilk kayıtları gibi, bunlar da hüzünlü balladlardır ve yoğundur açıkçası. elvis presley delisi sayılabilecek bir insan olmamla bunun alakası olabilir pekala, bilemedim şimdi.)

    sonrasında ne olur bilmiyoruz, o sırada elvis müzik kariyerinin bulanıklığından ötürü kamyon şoförü de olmuştur; birkaç ay sonra, mayıs ayında sam phillips kendisine ulaşır ve beraber çalışmak istediğini söyler elvis'e. bununla beraber, kendisine bir gitar ve bir kontrbastan oluşan enstrüman heyeti de ayarlanır elbet: scotty moore ve bill black.

    5 temmuz 1954 tarihi; ilk ''resmî'' sayılabilecek oturumdur aslında. (sam phillips bu her tarza yatkın, enfes bir vokal yeteneği olan ve bir beyazdan fazla beklenmeyecek bir sese sahip olan bu adamın değerini nasıl bilememiştir anlaşılamaz bu oturumlarda; bunu da belirtmemiz gerek. zira birkaç yıl sonra elinden kaçıracaktır kendisini, rca victora.) bu tarihî günde; i love you because(bkz: #33366615), that's all right, harbor lights ve blue moon of kentucky kaydedilmiştir!

    that's all right'ın kaydedilmesi tamamen elvis presley'in öncülüğü ve yaratıcılığında gerçekleşmiştir, stüdyoda bir anda that's all right'ı söylemeye başlar elvis; o sıcak ve kendinden emin yorumuyla, tüm gücüyle, sonra scoty moore ve bill black de enstrümanlarla katılıverir bu ''eğlence''ye. sam phillips mesajı kapmıştır elbette, hemen elemanları durdurur ve ''hadi bakalım, adamakıllı çalıp söyleyeceğiz şimdi bunu.'' der. akabinde that's all right gibi rock'n'roll tarihinin en önemli parçalarından biri kaydedilmiş olur böylelikle. evet, bazen bu kadar basittir her şey. (fark ettiğiniz üzere elvis, sözlerini değiştirmiştir şarkının.)

    birkaç gün sonra şarkı memphis radyolarından birinde seyirciyle buluşur ilk kez; ve tam bir bomba etkisi yaratır! red, hot, and blue isimli radyo programında dewey phillips tarafından dinletilmiştir ilk defa parça, ve iki saat içerisinde 14 tekrarla çalınacaktır. dinleyiciler sürekli programı arar, bu ''şarkıcı''nın kim olduğunu merak etmektedirler elbette. fakat ilk saatler gerçekten ''isimsiz'' geçmektedir, bu esnada genç elvis şarkısının radyoda çalınacağından haberdar olup, heyecanını yatıştırabilmek için sinemaya gitmiştir hem de. elbette herkes bu gencin ''siyah'' olduğuna emin gibidir bu arada. deli gibi talebin olması, programa telefon yağması ve şarkının defalarca yayımlanması sonucu elvis akşam için bir röportaj vermeye ikna edilir. (dj dewey phillips, bizzat bu gencin anne ve babasına çağrıda bulunarak çocuklarını bulup getirmesini istemiştir.) bu esnada, elvis ve dewey arasında yayında olunduğunun farkında olunmadan bir diyalog geçer, elvis okuduğu liseyi söyler. böylelikle elvis'in beyaz olduğu dolaylı yoldan dinleyiciler tarafından da anlaşılmıştır. (dewey phillips, sonradan elvis'le çok yakın dost olacak; sonra da fena şekilde bozuşacaktır.)

    ardından bu yoğun talebin ürünü olarak bahsettiğimiz ilk tekli yayımlanır: that's all right/blue moon of kentucky. bu tekli, abd genelinde çok şaşırtıcı şekilde ses getirmemiş olsa da, memphis'teki radyo yayınının-reklamının da etkisiyle müthiş ilgi görür; elvis böylece en azından yerel bir figür hâline gelir memphis yöresinde.

    böylece ilk elvis presley teklisi; ilk elvis presley klasiği olan that's all right yayımlanmıştır. (dewey phillips de ''bir elvis şarkısını radyoda çalan ilk dj'' gibi lüzumsuz bir unvana sahip olmuştur.) profesyonel bir sanatçı unvanıyla sahneye ilk kez 30 temmuz 1954'te çıkmış elvis presley'in sahnede çaldığı ilk şarkı da that's all right'tır, belirtmek isterim .

    son olarak, arthur ''big boy'' crudup bu şarkının melodisini tekrar kullanarak my baby left me gibi bir şarkı daha yazmıştır; elvis presley de bunu aynen coverlamıştır tekrar, 1956 senesinde. (elvis, orijinal kayda bağlı kalmış; bu kayıttaki gitarın arkasına vurmayı da aynen kullanmıştır.)

    ve, the beatles'ın live at the bbc'deki şahane cover: ah paul, elvis kadar söylüyorsun resmen lan!***
  • 1954 senesinde, memphis/tennessee'de, sun records'ta, henüz 19 yaşında olan kral elvis presley'in önderliğinde kaydedilen bu nadide eser, "ilk rock and roll şarkısı" olarak müzik tarihindeki yerini almıştır.