şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: irreversible)
  • izlediğim vakitlerde, tilt makinasından nefret etmemi sağlamıştı. sarsıcı bir film.
  • jodie foster 'in performansiyla akillara kazinmis 1988 yapimi bir film. filmde jodie ablanin oynadii sarah tobias karakteri aslinda suclu filan degil, dupeduz mahkemede taniktir. ama filmin adi "sanik"tir. enteresandir. cok sey anlatir.
  • eski bir crossover/ thrash grubu. guzel müzik, sert vokaller, kötü kayıda sahip.
  • bu öğleden sonra izlediğim ve hala etkisinden kurtulamadığım, artık nereye baksam benzer sözler, benzer görüntüler, benzer fikirlerle yeniden ve yeniden yaşadığım çarpıcı film.

    --- spoiler ---
    tecavüz gecesi sarah hastaneden çıkar. sesi kısılmış, üstü başı yara bere içindedir. yaşadıkları yetmiyormuş gibi bir de bi düzine aptal soruya maruz kalmıştır. avukat onu evine bırakır. yağmur yağıyordur, fakat sarah kendi evinde birlikte yaşadığı erkek arkadaşı uyanmasın diye arabanın kapıya yanaşmasına izin vermez. arabadan inerken:

    s- bir şey sorbilir miyim?
    a-evet
    s-yüzüm çok mu kötü görünüyor?
    a-hayır
    s-yüzüme dokunmayı çok sever de*
    --- spoiler ---
  • turkceye "saniklar" adiyla cevrilmedigi icin baslik-konu baglantisinin havada kaldigi film. bu sivri akilli cevirmenin filmi izlemedigi aciktir, cunku ele alinan tecavuz konulu kamu davasinda kurban* tabii ki ayni zamanda taniktir, suclanan gencler ise uc kisidir.

    filmde kurbanin hirsli avukatini oynayan aktrisin top gun meshuru kelly mcgillis olmasi da gozden kacirilmamalidir.
  • sarsıcı bir tecavüz sahnesine sahip film.
    etkileyici.
  • baştan sona bir jodie foster şovu... sırf bu yüzden izlenmeli.
  • seksenler'de çekilmiş olmasına rağmen aslında tam anlamıyla o on yılı anlatmayan bir "eleştiri" filmidir. ancak crime anlamında iyi bir örnektir, zira new york'un ne denli pislik bir şehir olduğunu gözler önüne sermektedir (uyuşturucu, seks, kumar, tecavüz, tehlike, cinsiyet sapıtmaları...)

    her şeyden de önemlisi filmde, iki kadın arasındaki farkların altı çizilmektedir. catherine, iyi eğitimli bir yuppie, sarah ise işçi sınıfına ait bir katoliktir. ayrıca o çok konuşulan "tecavüz" sahnesine neden olan kışkırtıcı unsurun da temel kaynağı olarak da, açık saçık kıyafetiyle yaptığı tenasül dansından ötürü, sarah gösterilmektedir. catherine'in aksine eğitimsiz, cahil ve naif davranan bir kızdır sarah. bu özelliklerin tümü, filmin kendi perspektifinden bakacak olursak, tecavüz olayını ne yazık ki "haklı" bile kılmaktadır. kadın hakları aleyhtarı portresi çizmekte olan film, 80'lerde altın çağını yaşayan feminist akım öncüleri tarafından ve genel anlamıyla tüm feministler tarafından ağır şekilde eleştirilmiştir.

    tüm bunlar hariç, gösterime girdiği zamanlar filmin on altı yaşından küçüklere yasaklanmış olması gibi bir sorunsal da mevcuttur. çünkü tecavüz sahnesi hakikaten, o güne kadar tüm filmler arasında en güçlü sahne olarak akıllara kazınmıştır. kameranın her ayrıntıyı alenen göstermesi, etkiyi artırmaktadır..