şükela:  tümü | bugün
  • taylor swift'in 23 ağustos'ta yayınlacak lover albümünden çıkan 3. şarkıdır.
    lyric videosu
    spotify linki
    şarkının ilk canlı performansı
  • çıktığından beri loopta dinlediğim taylor swift şarkısı. lover'ın diğer şarkılarından nefret etmiştim ama buna bayıldım, çok tatlı olmuş. sözleri de 80'ler havasındaki synthli müziği de muhteşem.
  • gece gece ağlatmak mı istiyorsun bizi taylor ? mükemmel bir şarkı olmuş.

    "cause all of my enemies started out friends"
  • sanılanın aksine single değildir. taylor dün gece ki canlı yayınında şarkının single olmadığını bizlerin duymasını istediği için çıkarttığını söyledi. ve şu an başka bir şarkının klibini çekiyormuş tahminen albümle birlikte çıkar.
    (bu şarkı diğer iki singledan sonra ilaç gibi geldi)
  • all too well'i yazan kadın bunu da yazdı. taylor swift'in söz yazarlığı şarkıcılığından çok çok üstün. bu yönü takdir ediliyordur umarım, bu janrın takipçisi olmadığım için bilmiyorum.

    humpty dumpty göndermesi üzgün üzgün dinlerken gülümsetti. bu ingiliz çocuk şarkısında sarayda duvarın üstüne çıkıp oturan ve yaramazlık yaparken düşüp kırılan bir yumurtanın hikayesi anlatılır. kralın adamları onu bir araya getirmrye calışır, ama tabi geçmiş olsun. ah bir yunan atasözü de "taş da yumurtaya düşse yumurta da taşa düşse olan yumurtaya olur" der:
    "i've been the archer
    i've been the prey"

    ve bu sene synth'ler moda anladığım kadarıyla.
  • sözleri basit ve hala şu bana ihanet eden arkadaş , prey vs şeyleri yine karşımızda. altyapısı lover albümünün ilk iki garabetinden çok daha güzel , sevdim.ama bu güzellik kendini sürekli dinletmiyor.durağan,sıkıcı ve pek de aklımda kalmadı bu şarkı.puanım 5,5-6

    red albümünü hatırlatıyor diyenler var( ben dinlemedim öyle.) ama bana 1989 albümünü hatırlattı.
  • taylor swift'in yedinci stüdyo albümü lover'dan yayınlanan üçüncü şarkı, ilk promo single.

    the archer, lover'ın beşinci sıradaki şarkısı olarak yayınlandı ve swift'in albümlerinde beşinci şarkı geleneği vardır, genellikle kalp kırıklıklarıyla ilgili olur. önceki albüm reputation ile bu geleneği bozmuş ve delicate'i yayınlamıştı. ancak yine de bu şarkılar karşı tarafa yazılıyordu. bu sefer de bu anlayışı bozmuş ve ilk defa odak noktası kendisi olan bir şarkı yapmış. dream pop/synthpop türünde olan şarkıda, swift kendi iç dünyasına yolculuk yapıyor ve aslında itiraflarda bulunuyor. bir savunma ya da inkardan ziyade tamamen kabulleniş var.

    swift'in bu tür şarkıları genellikle fanlarının ilgisini çeker, genel dinleyici balladları sıkıcı bulur ancak şarkı yayınlandığından beri yoğun bir ilgi var. bir promo single olmasına rağmen ilk gün spotify'da yaklaşık dört milyon stream, youtube'da ise beş milyon izlenme aldı ki ikinci resmi single you need to calm down ile neredeyse aynı. abd itunes listesinde bir saat içinde bir numara oldu ve toplamda yirmi bir ülkenin itunes listesinde zirveyi gördü.

    bu başarılara rağmen şarkı önümüzdeki hafta listelerde yüksek bir pozisyona sahip olamayacak. swift şarkıyı billboard'un haftalık liste sayaçlarının kapanmasına iki gün kala yayınladı. sadece iki günlük satış ve stream ile listeye girecek.

    sözlerini incelemek gerekirse:

    "combat, i'm ready for combat
    i say i don't want that, but what if i do?
    'cause cruelty wins in the movies
    i've got a hundred thrown out speeches i almost said to you"

    end game şarkısında olayların içinde olmayı sevmediğini, tersine belanın onun peşinden geldiğini söyleyen swift, burada "kavgayı istemediğimi söylüyorum ama ya istiyorsam" diyerek itiraflarına başlıyor.

    "easy they come, easy they go
    i jump from the train, i ride off alone
    i never grew up, it's getting so old
    help me hold on to you"

    şarkının bu kısmı muhtemelen 2013-2015 arasında swift'in etrafına toplanıp onunla çok kolay arkadaş olanların aynı hızla onu terk ettikleriyle ilgili. medya ve insanlar onun "squad" içinde etrafı arkadaşlarıyla çevrili sandı ama swift yalnızdı. "never grew up" ise swift'in hatalarından asla ders almamasına gönderme, aynısını call it what you want şarkısında da vurguluyordu: "bridges burn, i never learn, at least i did one thing right." son satırda swift'in aslında birine seslendiğini görüyoruz. tüm doğrularını ve yanlışlarını ortaya döktüğü bu kişiden yardım istiyor.

    "i've been the archer, i've been the prey
    who could ever leave me, darling
    but who could stay?"

    swift'in şarkılarında her zaman masumu oynadığı, asla kendisini kötülemediği söylenir. back to december'da karşısındakinden özür dileyen, style'da kendisinin de başkalarıyla çıktığını itiraf eden, i did something bad'de her yalanına üç yalanla karşılık verdiklerini söyleyen swift bu kez de sadece av/kurban olmadığını, aynı zamanda avcı da olduğunu belirtiyor. masum olmadığı gerçeğine rağmen onunla kimin kalabileceğini soruyor.

    "dark side, i search for your dark side
    but what if i'm alright, right, right, right here?
    and cut off my nose just to spite my face
    then i hate my reflection for years and years"

    şarkının en vurucu kısımlarından biri ve swift'in gerçekten de itirafta bulunduğu bir bölüm. bir kez daha karşısında duran kişiye hitap eden swift, onun "kötü tarafını" arıyor. geçmişteki ilişkileri ya problemli bitti ya da çok kısa sürdü. birinin onun hayatında kalması/kalmak istemesi swift için sıradışı bir durum ve içten içte acaba bu kişinin göremediği kötü bir tarafı mı var diye merak ediyor. ancak buna karşılık yine de onun kalmasını istiyor. üçüncü satırda ise pire için yorgan yaktığını ve bu yüzden kendisinden yıllarca nefret ettiğini söylüyor. burada muhtemelen geçmiş ilişkilerinde küçük şeyleri abarttığı için bittiğini de alttan alta itiraf etmiş oluyor.

    "i wake in the night, i pace like a ghost
    the room is on fire, invisible smoke
    and all of my heroes die all alone
    help me hold on to you"

    bu bölüm ise baştan sona anksiyete ile ilgili. kendisini tamamen boğulmuş hissediyor. bu durumlarda kişi örnek aldığı kahramanlarının/idollerinin yolundan gider ama onların daha kendilerine faydaları yok. bu yüzden bir kez daha karşısındaki kişiden ona tutunabilmesi için yardım etmesini istiyor.

    "all the king's horses, all the king's men
    couldn't put me together again
    'cause all of my enemies started out friends
    help me hold on to you"

    ilk iki satırla humpty dumpty'ye gönderme yaptığı bu kısımda geri dönüşü olmayan bir şekilde yara aldığını söylüyor. yaralarının derinliğini ise zamanında bağrına bastığı arkadaşlarının ihanetine borçlu. son kez karşısındakinin yardımını istiyor.

    ve şarkı başladığı gibi "combat, i'm ready for combat" sözleriyle bitiyor. bunun nedeni sonraki şarkı olabilir ya da bu sefer ilk dizelerde olduğunun aksine ortada bir şüphe yoktur ve artık mücadeleye hazırdır.

    şarkı yavaş başlıyor, ilerliyor ve birden bitiyor. asla yükselip inmiyor. bazı fanlar bu prodüksiyonu bir okun fırlatılması ve hedefini bulmasıyla özdeşleştiriyorlar.

    me! ve you need to calm down yayınlandığında albümü beklememiz gerektiğini, ilk single'ların albümü pek yansıtmadığını söylemiştim. işte swift gerçekten de lover'ın nasıl olabileceğine dair ilk ipucunu verdi. normalde bu şarkıları albüm öncesinde yayınlamaz, gorgeous gibi fanları oyalamaya devam eden şarkıları salardı. bunu bozdu ve sanırım albüme dair ilk gerçek izlenimimizi oluşturabilecek bir şarkı sundu.

    the archer'a baktığımızda 2019'da yayınlanmasına rağmen özünde doğrudan swift'in 2016'da yaşadıklarıyla ilgili olduğunu görmek mümkün. şarkı birçok açıdan call it what you want'ın devamı gibi. üstelik şarkı boyunca karşımıza çıkan "hold on to you" sözü new year's day'deki "i will hold on to you" cümlesiyle paralellik gösteriyor. me!'nin klibi yılanla başlıyordu, you need to calm down'da yılana gönderme var ve the archer yine o dönemde olanlara değiniyor.

    işin özeti şu: biz şu an "konu olarak" reputation'ın daha pozitif bir versiyonunu dinliyoruz. tabii ki albümün tamamını dinlemeden bunu bilemeyiz ama sanki reputation ve lover'ı aynı anda ve aynı olaylarla ilgili yazmış, karamsar şarkıları bir albüme toplayıp adına reputation derken pozitif şarkıları başka bir albüme atmış ve adı lover olmuş. yılanlar, ihanetler ve bütün o linç ve aşağılanmanın ortasında joe alwyn'i bulup hayata yeniden tutunması.

    ne olursa olsun kesin karar vermek için albümü beklemek gerek ama umarım yeni konularla ilgili yazılmış şarkılar görürüz.
  • kaderde bir taylor swift şarkısı beğenmek de varmış.
  • (bkz: #100416282)