şükela:  tümü | bugün
  • coen kardeşler hem senaryo hem fotografik görüntü açısından döktürmüş. özellikle altın arayan amca bölümünde o kadar fotoğraf karesi manzara vardi ki al odana as her kareyi.

    western atmosferini seven biri olarak her açıdan beni tatmin etti. hiç sıkmadan ve her hikayede hayattan bir şeyler sorgulatan başarılı bir çalışma olmuş.
  • altın arama bölümü beni çok etkiledi.

    --- spoiler ---
    tertemiz, yemyeşil, mükemmel, huzur dolu bir bir vadi. ortasından son derece berrak bir dere akıyor. geyikler ve diğer hayvanlar huzur içinde yaşıyor. sadece doğal sesler var. muhteşem bir ortam.

    bu muhteşem ortam insanın gelmesiyle bozuluyor. madencinin şarkısı hayvanları rahatsız edip o muhteşem ortamı bozuyor, her küreği vurmasıyla yeşillik zarar görüyor, tertemiz berrak su madencinin çıkardığı toprakla kirleniyor. kısa bir süre sonra insanın çevresi tıpkı kanser olmuş gibi çirkinleşiyor.
    --- spoiler ---

    bu anlatım beni çok etkiledi.
  • tüm ortak western tematiğine rağmen birbirinden farklı duygu ve dokulardaki hikayeleriyle bir nevi coen'lerin geri dönüşü.
    eminim sıralama için haddinden fazla kafa yorulmuştur lakin yine de ilgiyi yüksek tutmak adına farklı şekilde kombine edilebilirdi. yeri en sabit olacak olan son hikaye o da benim diğerlerine kıyasla tek beğenmediğim oldu zaten.
    olsun.
    6 harika kısa film ile tatmin olduk.
    sağol varol aslansınız kaplansınız coen biraderler.

    8.
  • üzerine uzun uzun konuşulacak, insanı düşünmeye sevk eden aynı konseptten oluşan 6 adet hikayeden oluşan tekrar tekrar izlenesi çok keyifli bir film. keşke bütün netflix yapımları bu kalitede olsa. konu, anlatım, görüntü, oyunculular vs her şey şükela.
  • red dead redemption'a sardığım şu günlerde, oyunun üzerine cila gibi gelmiş western temalı bir coen kardeşler filmidir. netflix'e özel olarak yapılmış ve altı tane hepsi birbirinden güzel mini hikayeyi barındırıyor.
  • western filmlerini seven beni 6 küçük hikayeyle mest etmiş. replikler, görüntüler muazzam galiba ilk defa netflix filmini beğenmiş olabilirim..
    ben bu hikayeleri özümsemek için bir iki defa daha izlerim.
    benim özellikler sevdiklerim ve etkilediklerim şöyle ki

    --- spoiler ---

    meal ticket; özellikler boğazımda bir düğüm bıraktı.
    all gold canyon: inanmak hiç bu kadar güzel anlatılmamıştı.
    the mortal remains: iyiliğin tanımı çok güzel işlenmiş.
    the gal who rattled
    --- spoiler ---
  • özellikle görüntü yönetimi ve color correction işi ile akıl almaz bir iş olmuş. gözlerim bayram etti. hikayeler ve oyunculuklar gayet iyi. hiç böyle birşey beklemiyordum. herkese tavsiye ediyorum.
  • analiz edersek ;

    --- spoiler ---

    1- buster bu karakteriyle bu dunyaya ait degildi ve ironik bir şekilde kötü adamlardan çok adam öldürüyordu. çünkü uyumsuzdu ve dünya ona çok geçmeden tepki verdi.

    2- merhamet zorla verilmez. gökyüzünden bir yağmur gibi yavaşça iner. kolsuz bacaksız gencin sonu bir nevi merhametti. dünya ona da tepki verdi. hayatta kalma mücadelesinde liam nesson ile meal ticket idiler birbirleri için. işler zora girdiginde liam'ın önüne fırsat geldi ve değerlendirdi. kolsuz genci köprüden atması aslında bölümün başında cogumuzun sandıgı aralarında manevi bir bağ var sanrısına bir güzel combo çekti. liam hayatta kalmaya ve biraz zevk yapmaya çalışan adi alelade bir adamdı ve cocuga kendi kafasındaki merhameti gösterdi.

    3- altın madenindeki adam temelde şans kavramını tanımlıyor. iyi niyet ve çalışmak güzel bir şey ama anlatılan bazı varlıkların çok şanslı olmasıydı. altınları buldu sonra daha çok buldu sonra da vurulurken hayati şekilde vurulmaması özellikle şanstı. kafasından vurulsa herangi bir değer üzerine konuşmuyor olurduk. basit bir kurnazlık hikayesi dersi kalırdı bize. bu bölümde hayattaki karmaşık anlamakta zorluk çekeceğimiz iç içe geçmiş kavramları gösterdiler bence. şanslıyla karşılaşan kurnaz ve durumun yine şanslıya gülmesi.

    4- belirsizlik kendi hayat düsturum sayılır. bu hikayede kadın ve erkek belirsizliğin yani insanın bu binlerce yıldır hala anlamlandıramadıgı varoluşa karşı duruşunun mecburi agnostik olması gerektigi cok doğru bir felsefeydi. fakat kadın kendini öldürünce bu belirsizlik bir kesinlik yarattı. kadın belirsizligin sonlanmasını beklemedi ve fikren kesinlik algıladı ve kendini akışa bırakmadan işini bitirdi. belki de konvoydaki adamın dediği felsefede dusunseydi kurtulurdu. malesef yanındaki adam bir kesinliğe sürükledi onu. bütün bölüm boyunca aynı adamın belirsiz, kesinlik ve yargı içermeyen hareketlerine rağmen bölümün sonunda bir anda coşup böyle böyle olacak sana kızılderililer kayacak demesi? köpek ise burada önceden olacakları temsil ediyor resmen. bir yandan aynı köpek kadınla uyuşmayan onu felakete surukleyen bir değişken gibi.

    5- son bölümün ana fikri her varlık gözlemcidir ve karşındakini asla tam olarak anlayamaz tanıyamaz. onun deneyimine erişemez. hepsi birbiri için birer gözlemcidir.
    tuzakçı'nın kızılderili kadınla yaşadıkları, fransız adamın ilişkilere bakış açısı ve ödül avcıları kılıgındaki azraillerin kendi perspektifleri hepsinin birbirleri ve başkaları hakkındaki fikirlerinin temeli fransız adamın söylediği varlıklar birbirleri icin gözlemcidir asla birbirlerini tam olarak anlayamazlardı. son bölüm biraz belki de bundan daha sade algılar içeriyor da olabilir kararsızım.
    --- spoiler ---

    bu şekil bölümlere sahip izlenilesi bir filmdir. dizi halinden cok böyle daha iyi olmuş gibi. coen kardeşlerin felsefeye sarmalarına bayılıyorum. no country for old men ve a serious man'deki felsefik işleyişleri harikaydı. bana göre hayatı algılayış yorumlayış yönü p.t anderson ile birlikte en iyi yönetmenlerdir.
  • zekice planlanmış ve sıradışı kurgusu olan, kameraları manzaraları diyalogların kalitesi ile bana çok iyi gelmiş bir film.
  • çok beğendiğim yapım. netflix bunun için var, lütfen amacının dışına çıkmasın.

hesabın var mı? giriş yap