şükela:  tümü | bugün
  • electronic arts'ın geliştirmekte olduğunu belirttiği yeni oyun. ign.com'da daha taze yayınlanmış screenshot ve bilgilere göre ilkinin tahtını çok rahat sallayacak, oyunseverleri .. ayh yazamıyorum heyecandan, oyunseverleri mest edecek bir oyun çıkacak. ilk oyuna göre artıları filmde bahsedilmeyen savaşların da bulunması, dwarflarla, elflerle savaşabilmemiz. ayrıca deniz savaşları da inanılmaz grafiklerle oyuna katılmış. çıkacağı günü iple çekiyor olmam bir yana, oyunun rüya gibi grafiklere sahip olması ayrı bir yana, gece gece insanı kıpır kıpır eden asıl olay, önceki oyunlarda hep minor birlikler olarak kalmış kocaman bir dwarf ordusunu yönetebiliyor olmamız...

    (bkz: bunu yapan insan olamaz)
  • 2006 nın ilk çeyreğinde çıkması müjdelenen leziz bir devam oyunu. umarım good-evil dengesi bu sefer adam gibi sağlanmıştır. ayrıca değişik hedeler-hödöler de eklenmiş yeni oyuna. evil bu sefer iyice karanlığa gömülmüş ve bu grafik olarak da leziz bir şekilde verilmiş, good tarfta ise aynı durum görünmekte. sanırım ilkinden daha baba bir oyun bekliyor rst düşkünlerini. bu arada tek ilgimi çeken şey campain modu olursa şayet konunun ne olacağıdır? sam eşi ve çocuklarıyla mutlu mesut bir şekilde domatesini biberini yetiştirirken sıyırır ve olaylar gelişir şeklinde bir durum vuku bulmaz umarım.

    bir de saruman, nazgul ve witchking karakterleri bu sefer rezil edilmez de şöyle karizmatik bir evil-side da oynanabilir. biz de istiyoruz füllere atlayıp gondoru basmayı, ne bilim kara kapıların önünde gandalf-aragorn ve setesini tağumar etmeyi. hakkımız.

    konu hakkında derin bilgi içün:

    http://www.eagames.com/…ftherings/bfme2/us/home.jsp

    video:

    http://www.eagames.com/…therings/bfme2/us/video.jsp

    screenshot:

    http://www.eagames.com/…gs/bfme2/us/screenshots.jsp
  • ea gamesìn yüzüklerin efendisinin filminden sonra kitabinin da lisansini almasinin ardindan artik senaryoya bagli kalma zorunlulugu da ortadan kalkmis ve kitaptan faydalanabileceklermis. akabinde de mühendisleri ve tasarimcilari talepleri daha karsilayabilecek bi oyun yapmak icin kollari sivamislar. birinci oyunun (bkz: the battle for middle earth) oyun ve kitap/filmseverler tarafindan fazla sig ve basit bulunmasi ea games'teki elemanlari kamcilamis ve daha büyük haritalar, istedigimiz yere kale kurabilme serbestligi, daha saglam bi yapay zeka ve bir sürü yenilige sahip bu oyunu hazirlamaya koyulmuslar. campaign ve skirmish disinda artik war of the ring diye de bi opsiyon eklenmis oyuna ve iki kisi internet üzerinden oynayabilecekmis bunu diyor ve spoylira daliyorum:

    --- spoiler ---

    bfme 2'deki en büyük yenilik saniyorum dörtten altiya cikan irk sayisi. eskilerin biraz varyasyona sokularak korunmasi ve yeni irklarin eklenmesiyle su altili cikmis ortaya:

    bati insanlari (men of the west/dunedain): gondor ve rohan birlesmis, galadriel ve tom bombadil yüzüklerle ulasilabilen kahramanlar arasinda (tüm good tayfasi icin). legolas ve gimli ayrilmis.

    elfler: legolas, elrond, arwen gibi kahramanlara sahip. ayrica agaclar (ents) da elflere katilmis. treebeard da kahramanlar arasinda, sanirim secilip zaman siniri olmadan kullanilabiliyor. su taskini, rüzgar gibi büyüleri kullanabilecekler.

    cüceler: oyuna yeni eklenen irklardan birincisi. gimli, gloin, king dain herolari. balta firlatarak okcu eksikliklerini gidericeklermis. en ilginc özellikleri tünel kazarak istedikleri yere gidebilecek olmalari. ayrica savascilarin binebildigi arabalari da olacakmis.

    mordor: en sonunda hak ettigi güce kavusscaga benziyor. artik yüzük tayflari hem at üstünde hem de fell beast üzerinde olacak ve sanirim dokuzu birden emrimizde. onlarin disinda sauron un agzi ve gothmog da herolar arasinda. iyilerin galadriel'ine karsi kötülerin de sauron'u var elbette ring hero olarak.

    isengard: güclendirildiklerini umdugumuz saruman ve lurtz'un yanina solucan dil gelmis. ayrica filmden hatirladigimiz kargalar da casusluk görevinde olacaklarmis. en büyük yenilik olarak artik isengard'in duvarlarla cevrili, simsek atan kulelerle donatilmis alinmasi zor bi yer olmasi görünüyor.

    goblinler: evil tayfasina eklenmis olan ve bi hayli renkli görünen capulcu irk. herolari sanirim yok ve zayif gibi görünüyorsalar da örümcekler, ejderhalar ve devler (mountain giant) onlarin emrinde olacakmis ki bu dengeyi fazlasiyla saglar saniyorum.

    bunun disinda denizde gemilerle savas, tutusup yanan zemin, oldukca gelistirilmis ekonomi sistemi, cok daha görkemli ve karmasik kaleler (su kale nasil alinacak bilemiyorum: http://www.eagames.com/… the west fortress sequence) ve iyice cosmus büyüler benim agzimin suyunu akitmaya yetti.

    --- spoiler ---

    oyunla ilgili daha fazla bilgi vermek istemiyor ve ille de daha fazlasi diyenleri suraya yönlendiriyorum:
    http://www.gamereplays.org/bfme2/faq/
  • 2 mart 2006 a ertelenmiş oyundur kendisi, beklemedeyiz vahşice.
  • hicbir masraftan ve zahmetten kacinmadim ve yer yer 9 kilobeytiye düsen baglantiyla nerdeyse bir gün süren downloadtan sonra bahsi gecen oyunun demosunu indirip oynadim. gayet güzel, kapsamli bi demo olmus (fifa'nin yarim devrelik maclari gibi degil). demoda sadece goblinler ve cüceler secilebiliyor ve 2 harita koymuslar. ama bizim olayimiz oyunun icerigi diyor ve $poylere giriyorum:

    --- spoiler ---

    oyunda gerek stratejik gerek frp yönünden büyük degisiklikler var. bfme'de ne kadar ustalasmis olursaniz olun bu versiyonunda bir acemilik dönemi gecirmek kacinilmaz. özellikle kale kurma olayinda bi devrim yasamis oyun. artik cocuk bahcesi gibi kaleler yerine istediginiz yere istediginiz seyi kurabildiginiz bi harita var. taa gidip düsmanin kalesinin dibine tarla kurmak bile mümkün, ne derece akillidir o tartisilir tabi. bu noktada para manyaklarinin gözleri parlamis, her yere tarla kurar paranin amina korum demis olabilirler. ama o kadar da özgür degil tabi ortam. para kaynaklarini birbirine ne kadar yakin olursa üretimleri o derece az oluyor. bu yüzden mümkün oldugunca aralikli kurmak gerekiyor. ayrica artik command point dinamik bi sisteme kavusmus ki oyunu bi hayli zorlastiriyor bu durum. söyle ki, yaptiginiz her tarla veya dengi para kaynagi command pointi arttiriyor, tabi tersi de gecerli, düsman para kaynaklarinizi yok ettikce daha az asker üretebiliyosunuz ve götü kurtarmaniz zorlasiyor. yani baskin basanin oluyor.

    artik ordular 3-5 kisilik serseri grubu gibi degil, 15-20'lik bölükler halinde cikiyorlar. upgradeler de cok büyük degisikliklere sebep olmuyor. önceden iki tabur alevli okcu dünyaya bedeldi. herolar ve büyülerde büyük artis var. kötülerin de götü sikistiginda cagirabilecekleri adamlarin olmasi güzel olmus. ayrica kendi heronuzu yapabiliyor ve kullanabiliyorsunuz ama bunu demoda deneyemedim.
    kaleler ve diger yapilar eskisinden cok daha cabuk yikiliyor. ayrica katapultlar olsun, tas adan yaratiklar olsun cok uzun mesafelerden atis yapabiliyorlar. görüs mesafesine bile girmeden evinizi barkinizi yikabiliyorlar.

    bunun disinda oyunu istediginiz gibi oynama imkani verilmis. örnegin skirmish oynamadan önce "hero yasak", "kendi yaptigimiz herolar yok" ,"command point 2 katina ciksin", "ölü yok" gibi kisitlamalar yapabiliyorsunuz. savastan sonraki istatistikler de cok detayli olmus. savas kac dakka sürdü, ilk heronu ne zaman yaptin, taktik ve stratejik performansina da puan veriyor. ayriyeten istatistiklerden anladigim kadariyla ayni takimdaki kisiler birbirine para verebiliyor. güzel seyler bunlar

    --- spoiler ---

    bu saydiklarimin disinda daha bicok yenilik var ama gerisini de sürpriz olsun diyip kendime sakliyorum. cok merak edenler su adresten 1,3 cigabaytlik demoyu indirebilirler:

    http://www.ea.com/…erings/bfme2/us/demodownload.jsp
  • demoyu kurup oynadıktan sonra diyebileceğim şey zavallı cücelerin bfme1 deki kötüler gibi olmuş olduğudur. goblinler buna karşı şahane olmuş, herolar mükemmel, badi badi koşan ejdercan olsun, uçan ejderhalarımız olsun, shelob olsun çok güzel. tam istediğim gibi bir tadı yakaldım kötülerde. oyun biraz daha rpg öğelerle süslenmiş, warcraft 3 e epey bir benzer olmuş. gemi savaşları da epey janjanlı geçiyor demoda. lakin cüceler neden bu kadar zavallı yapılmış anlamadım, insan mithril falan döşerdi hepsine, bişiler yapardı, umarım oyunda düzeltirler. hard seçeniğinin yanına bir de brutal seçeneği konmuş ki, pek dayanamadım. yani 2 maplik demodan edindiğim bilgilere dayanarak söyleyebilirim ki, olmuş aga bu oyun. grafikler desen şahane, müzik ve dialoglar desen mükemmel. bir de hero yapabilseydik, elini yüzünü şekillendirebilseydik, yenmiyecekti dadundan. diğer ırkları deliler gibi merak etmeye başladım şimdiden. şukela.

    edit: hayri potter adlı karakterini de çok hazin sonlar bekliyor, martta okul çıkışında paylaşıcaz kozlarımızı.
  • klasik senaryoya bagli real time strateji oyun tipinin yanına bir de "war of the ring" oyun mod eklenmistir.

    buna gore oyuncular orta dunya haritasi uzerinde bir tur "total war" oyunu biciminde bolunmus alanlari ele gecirip buralarda yaptıkları uretim sayesinde tum orta dunyaya hakim olmaya calismaktalar.

    ayrica kendi yarattiginiz ve tipini / özelliklerini tayin ettiginiz hero yu sectiginiz irka gore kullanabilmek gibi bir guzellik de mevcut.
  • rts oyunlarda en onemli olayin ekonomi oldugu, unitelerin guclu olmasinin oyunun ilerleyen zamanlarinda pek de bisey fark ettirmedigi goz onune alinirsa evil tarafin baya guclu oldugu oyun. normal kaynaklarin yani sira lumber mill yapabilmeleri ve onlardaki isci sayisini arttirabilmeleri ile kisa surede baya iyi para yapip sinirsizca unite ve upgrade basabiliyorlar.
  • evil campaign ve good campaign 8 er bolum. bu oyun command and conquer generals motoru uzerine yapilmis, o yuzden ister istemez generals ve zero hour ile kiyasliyorsunuz, kiyaslayinca da senaryo olarak zayif ve fazlasiyla kolay bir oyun ortaya cikiyor. oyundaki kahraman*lar asiri guclu. her iki tarafin da son bolumunde bir suru kahraman oluyor elinizde ve bu sayede son bolumleri hic yorulmadan sadece zaman harcayarak cok kolay geciyorsunuz. biraz rts olayina asina iseniz zaten oynadiginiz tarafla ne yapabileceginizi hemen kesfediyorsunuz, evil campaign'de yapmaniz gereken 2 3 tane giant ve onlarin onunu tutacak yapabildiginiz kadar goblin. zaten ucuz ve hizli yapiliyorlar ve cok hizli resource cekiyorsunuz. good campaign'de ise genelde elflerle oynadiginiz icin suvari ve okcu yapmak yetiyor. ozellikle mirkwood archers hem cok guclu hem de atis mesafeleri cok fazla. zaten her iki tarafta da bir sure sonra bir suru gucunuz oluyor. en dengesiz olanlar good campaign'de earthquake ve ozellikle tom bombadil, tom amca gelip sarki soyleyip dans ederek oyle bir dayak atiyor ki diger kahramanlarimiz oyle bakiyor ancak. evil campaign'de ise watcher ve wyrm var, daha sonra bir de ejderha cagirabiliyorsunuz, ama yine en etkilisi watcher, yaptiginiz yerde ilk cikiste zaten hicbirsey birakmiyor sonra sagda solda ne varsa oraya buraya savuruyor.

    oyunda daha pek cok ozellik var, pek cok unite. multiplayer oynamak tahminimce cok zevkli olacaktir, ancak senaryo biraz anlamsiz, beklentileri karsilamiyor ve cok cabuk bitiyor. war of the ring kismi belki daha eglencelidir.
  • skirmish modu her ea games rts'de oldugu gibi fazla kolaydir. iyi defans yapabiliyorsaniz kolayca kazanirsiniz. hele ki dol guldur, minas tirith ve helms deep bolumleri gibi sade defansa dayali bolumlerde karsiya 3 tane brutal koysaniz bile yine kolaydir, cok kolaydir. her nasilsa bunca yildir degismeyen westwood'dan beri gelen embesil ai burda da karsimiza cikiyor. oylesine embesilki, alsin diye one ring'i ortada birakiyorsunuz, almiyor, hatta minas tirith icin bir tane bile siege araci/yaratigi yapmiyor. yaptigi birkac tane cave troll'de uzaktan kaya atmalari gerekirken kapinin dibine geliyor ve okculara hedef oluyor.