şükela:  tümü | bugün
  • aleister crowley'nin majik ve teorik kurallar kitabi. özünde i am the law mantalitesi yatar, cevirisini dahi anlamak imkansiza yakindir (ya da ben anlamiyorumdur).
    (bkz: the book of thoth)
    (bkz: ra-hoor-khuit)
  • neredeyse her satırında, ne istersen yap, kanun'un hepsi budur' ve ' aşk kanun'dur, aşk iradeye bağlıdır özet cümlelerini anlatan kitaptır. anlaşılabilmesi için crowley kimdir'in , thelema, ' golden downnelerdir ve çalışma prensiplerini neyin üzerinde temellendirdikleri öğrenilmelidir. aksi halde bir delinin sayıklamaları gibi algılanması kaçınılmazdır. ayrıca tabi ki her insan bir yıldızdır
    bunu alanlar şunu da aldı;

    (bkz: star rubby)
    (bkz: star sapphire)
    (bkz: o.t.o)
    (bkz: madam helena petrovsky blavatsky)
  • thelema inancının kutsal kitabı. aiwass diye bir varlık tarafından aleister crowley'ye 1904 yılında kahire'de dikte ettirilmiştir.

    do what thou wilt shall be the whole of the law (istencini yap olmalıdır kanunun tümü) ve
    love is the law, love under will (kanun sevgidir istencinin altında olan sevgi) gibi thelemik mottolar bu kitaptan çıkmıştır.

    türkçesi (bkz: http://www.scribd.com/…anun-kitabi-aleister-crowley) adresinden okunabilir.

    yıllar sonra gelen edit: crowley'ye değil o zamanki karısı rose edith kelley'e gelmiştir bu "ayvaz". 8-9-10 nisan boyunca kadın kanal olmuş, aleister abi de yazıya geçirmiştir.

    yıllar sonra gelen ikinci edit: üç farklı türkçe tercümesine şuradan ulaşabilirsiniz: http://www.hermetics.org/kk.html
  • ünlü ingiliz majisyeni aleister crowley yeni evlendiği rose kelley ile birlikte çıktığı uzun balayında, 1904 yılının başlarında kahire'yi ziyaret etmişti. otele iran uyruklu prens çioa han ve karısı ouarda olarak kaydolmuşlardı. crowley farklı kimliklere bürünme merakı belki de hayran olduğu oryantalist sir richard burton'e borçluydu. bu sıralarda aleister crowley iskoçya'da canavarıyla ünlü loke ness gölü kıyısındaki malikanesi boleskine konağında yaşıyordu, ancak kışları iskoçya'nın soğuk ve rutubetli olmasından dolayı genç çift mısır gezilerini uzatmaya karar verdiler ve kahire'nin şık bir mahallesinde daire tutular. crowley altın şafak cemiyetinden öğrendiği majiyi uygulamak üzere dairenin kuzey bölümü bir mabede çevirdi. günün birinde majikal güçlerini karısına teşir etmek için hava elemental varlıkları (cinleri) çağırıp görünür biçime sokmaya çalışmıştı. anlattığına göre karısı birden "seni bekliyorlar" deyince, transa girdiğini fark etmişti. aynı şekilde bir sonraki gün ve sonrası rose sürekli bu meyanda kendinden geçmiş şekilde bu sözleri tekrarlamış. daha sonra rose mısır tanrısı horus'un onu beklediğini söylemiş. bunu üzerine crowley onu bazı sorularla test etmiş ve yanıtlar doğru çıkınca şaşırmış. rose onu kahire müzesinde teşhir edilen horus ile ilgili bir tablete götürmüş. crowley hayrete düşmüştü, çünkü katolog numarası 666 imiş. tarih ilk bahar ekinoks'u mart 20'dir ve daha sonra nisan 7'de tebliğ alacağı "kanun kitab"ına göre "tanrıların ekinoks"uydu, diğer bir deyişle yeni bir çağın başlangıcı. aslında "yeni çağı" (new age) görüşü ilk kez sözümona 1937'de alice bailey'nin bir eserinde ortaya atılmıştı, ancak bundan çok önce crowley'nin kanun kitabı tamamen farklı bir temayla new aeon'u ilan ediyordu.

    bu testlerden sonra crowley karısını daha ciddi almaya başlamış. rose ona horus'u çağırmak için ritüel önermiş. bunun şeklini crowley açıklamıyor, ancak saçma ve öğrendiği usullere uymadığını belirtiyor. buna rağmen denemeye karar vermiş ve sonçta aiwaz veya aiwass adında "bedensiz bir varlık" ile temas kurduğunu iddia etmişti. bu varlık crowley'nin dairesinde hazırladığı mabette üç gün arka arkaya arkasından dikte ederken, crowley bir yandan söylediklerini yazıyordu. bu seanslar üç gün boyunca her gün öğlen saat on ikiden bire dek devam ediyormuş.

    crowley kanun kitabının üzerinde çalışılma yapılmaması gerektiğini şu sözlerle açıklamıştır; “ bu kitabın çalışılması yasaktır. ilk okuyuştan sonra bu kopyanın yok edilmesi bilgece olur. ama her kim bunu görmezlikten gelirse, bunu kendi riski ve tehlikesi altında yapar. bunlar ki, çok tehlikelidir. bu kitapta bulunan içerikleri tartışma konusu yapanlardan bir veba sürüsü gibi sakınılmalıdır.”

    bülent kısa’nın bu kitaptan veya bu hikayeden etkilenerek kendi ekolünü kurduğunu ve gerçekler kitabını yazdığını düşünmekteyim. çünkü kitap içindeki şifreleri veya anlatmak istediği şeyleri crowley'den sonra gelecek birisinin açıklayacağını söylüyor. sanırım bu fantastik hikayeden etkilenenlerden biride bülent kısa. bülent kısa eski mısır tanrı formlarına bürünme, astral kat veya astral seviye çalışmaları yaparken saki adında astral boyuttan bir varlıkla karşılaşıyor. bu varlık bülent k. ve ortağına kblan tragna adını verdikleri yeni bir maji ekolü öğretiyor. b.k daha sonra bu çalışmalar ile ayetler kitabına ulaşıyor ardından gerçekler kitabı ve yorumu adlı kitabı yazıyor.

    neyse konudan uzaklaşmadan crowley’in özenle, korkutarak aman sakın ha üzerinde inceleme çalışma yapmayın dediği liber al vel legis kitabına dönüp crowleyin uyarısını dinlemeden neler yazdığına bakalım. örneğin kitapta dog kelimesi tersten god olarak okunur ve tanrı kelimesi yerine her zaman köpek kullanılmıştır gibi şifrelerin var olduğu düşünülmekte. kitap 1904 yılı nisan 8-9-10 da saat 12:00-13:00 arasında aiwaz veya aiwass adındaki bedensiz bir varlık tarafından crowley’e yazdırılmıştır. ilk olarak bu varlıkla 7 nisan günü iletişime geçmişlerdir. kitabın şifreleri kitap gelmeden önce ilk temasta verilmiştir. liber al vel legis olarak adlandırılan bu metin kanun kitabı olarak bilinmektedir. satanizme öncülük eden bu kitap birçok grup tarafından ve günümüzde de birçok “order” veya türkçe en yakın karşılığı “maji tarikatları yada kuruluşları” tarafından kabul edilmektedir. bu “order” lar kendilerince kelimeleri aşağıdan, yukardan, tersten belirli sıralara göre okuyarak şifrelerini çözmeye çalışmaktadır. belki birçoğunuz “liber al vel legis” sözünü merak ediyorsunuzdur. aslında pek merak edilecek bir şey olmasa da burada da bir gizem yattığını iddia edenler var. latince olarak kanun kitabı demektir ancak “al vel” bağlacının kullanımında pürüzler vardır. bu yüzden türkçe veya ingilizce çevirisinde kanun kitabı olarak çevrilse de birçok majisyen topluluğu yani “order”lar veya gruplar buna itiraz etmekte farklı bir anlamının olduğunu söylemektedir. liber kitap demektir legis; hukuk, kanun olarak çevirmek yanlış olmaz. “al vel” of bağlacı gibi düşünülmekte ancak “vel” “ve” yada “veya” anlamındadır. “al” kelimesinin “god” yani tanrı olduğunu iddia edenler var. aslında ek olsa da kelime olarak “iyi, doğru, güzel” anlamında da kullanılıyor. vel burada ki gizemi yaratmaktadır. vel burada hem bağlaç hem de “veya” olarak şifrelenmiş bu söze ışık tutmaktadır. yani burada “kanun kitabı veya …” ve “bu kitap aslında” anlamındadır. buradan yola çıkarsak “tanrının doğru kanunları kitabı” olarak çevirilir. daha sonra s v b f ı g v r â ccxx şeklinde devam ettiğini göreceksiniz. farklı dillerle bakarsak “s v b f ı g v r a =sub figura=altındaki rakam, altındaki şekil, mecazi anlam, altında yatan anlam, rakamların altında yatan anlam” buradan rakamlara bakarsak roma rakamıyla ccxx=220 xcııı=93 dclxvı=666 rakamlarını buluyoruz. 418 ise ccccxvııı oluyor. peki crowley bu şifrede hata mı yaptı bize ipucumu vermek istiyor. 418 benim sayımdır diyor peki neden? rakamları ters çevirdiğimizde ıvxlcd çıkıyor. farklı bir hesaplama yaparsak sonuç 644+12=666 şeklinde çıkıyor. ayrıca rakamları ayrı ayrı yazıp topladığımızda ilginç rastlantı veya bilerek yerleştirilmiş sonuçlar elde ediyoruz. 4+1+8=13 burdan bulduğumuz sayı 4 diğer bir rakamımız 220 = 4 666= 9 rakamları toplarsak 4+4+9=17 bulduğumuz sayılar 418 ve 220 4+1+8+2+2+0 =17 diğer sayımız 644+12 yani 6+4+4+1+2=17 ve bize şöyle diyor bunun altında yatan anlam 666.
    gelelim incil de bu rakamların karşılığına. biz burada incil’in doğruluğunu veya yanlışlığını tartışmıyoruz. sonradan değiştirilmiş veya diziliş sırası yanlış hesaplanmış bile olsa bu bilgileri 1904 yılında elde ettik. o zaman değiştirildiyse de veya ayetlerin sıralaması yanlış ise de aiwaz bize bu değişmiş bilgiler üzerinden bir şey söylediği için sonuç değişmeyecektir. ayrıca enok yazmaları ile konunun benzerliğine bakınca daha ilginç sonuçları göreceğiz. enok yazmalarının 1947de ölüdeniz de bulunan parçalarına bazı işaretler göndermesi de hayli ilginç. şimdi incile baktığımızda rakamların sırası ile bakıldığında şöyle sonuçlar görüyoruz. 13. vahiy şöyle diyor 1- sonra on boynuzlu, yedi başlı bir canavarın denizden çıktığını gördüm. boynuzlarının üzerinde on taç vardı, başlarının üzerinde küfür niteliğinde adlar yazılıydı.4-insanlar canavara yetki veren ejderhaya taptılar. "canavar gibisi var mı? onunla kim savaşabilir?" diyerek canavara da taptılar16-küçük büyük, zengin yoksul, özgür köle, herkesin sağ eline ya da alnına bir işaret vurduruyordu. 17-öyle ki, bu işareti, yani canavarın adını ya da adını simgeleyen sayıyı taşımayan ne bir şey satın alabilsin, ne de satabilsin. 18-bu konu bilgelik gerektirir. anlayabilen, canavara ait sayıyı hesaplasın. çünkü bu sayı insanı simgeler. sayısı 666’dır.
    çoğumuz avucumuzda vı veya başka isimler yazdığını görmüşüzdür. sağ avucumuza baktığımızda tersten vı=6 roma rakamını görürüz. kabalaya göre gezegenlerin sayılarının toplamı 42 dir. 4+2=6 verir. 6 insanı mı simgeler yoksa 42 derin bir bilgeliğimi veya yaşamın tüm sırlarını mı verir gibi bu sayılar üzerinde oldukça teori üretildiğini unutmayın. 6*7= 42 dir. kabalastik formülde 6 insan, 7 yaratılış 42 ise bunun cevabı olduğunu iddia edenler var.
    sözlükte daha fazla yorum getirmeyeceğim merak eden okusun.
  • (bkz: strange angel)
  • aleister crowley tarafından yazılan, thelema'nın kutsal metnidir.

    kitapta ilahi ilkeler eski mısır tanrıları ile kişileştirilir.

    kozmosun şahin başlı güneş lordu ra - hoor-khuit horus
    kanatlı ışık yılanı hadit
    sonsuz mekan sahibi nuit