şükela:  tümü | bugün
  • latrell sprewell'ın lakabıdır zamanında.
    (bkz: breadwinner)

    ayrıca;
    (bkz: spree)
  • irlandalı bir animatör olan nora twomey'in yönetmen koltuğuna oturduğu, angelina jolie ve tomm moore gibi isimlerin yapımcılığını üstlendiği cartoon saloon şirketinin 2017'nin yaz aylarında çıkması beklenen animasyon filmi.
  • tomm moore'un son animetik filmi afganistanda (isimdende anlaşlacağı gibi) geçimini sağlayan bir kız çocuğunun hikayesi.
    kendine has grafikleri ile izlenilesi.
  • etkileyici bir animasyon.
  • film 2001 yılında, afganistan'ın başkenti kabil'de taliban yönetimi altında yaşayan bir ailenin başından geçenleri anlatıyor. kadınların yanlarında erkek olmadan sokağa çıkamadığı bir şehirde, babası haksız yere tutuklandıktan sonra ailesine bakabilmek için erkek kılığına girmek zorunda kalan 11 yaşındaki parvana'nın gözünden yıkımı, çekilen çileleri, tüm zorluklara rağmen kurulan hayalleri ve hayatta kalma çabasını izliyoruz.

    asırlar boyunca pek çok farklı medeniyete ev sahipliği yapan toprakların mitolojik ögeleriyle süslenmiş bir hikaye de bize eşlik ediyor film boyunca. izlerken boğazının düğümlenmemesi, gözlerinizin dolmaması pek mümkün olmuyor. en iyi animasyon filmi dalında oscar'a aday olmayı başaran film ödül almayı başarır mı bilinmez, ama izleyenlerin kalbinde özel bir yer kazandığı kesin.
  • if istanbul sayesinde izlediğim, afganistan'da yaşayan pervane adlı, öyküleri seven bir kız çocuğunun hayatını ve yaşadıkları zorlukları anlatan etkileyici bir animasyon. çok mutsuz bir günde izlememenizi öneririm, zira sonlarına doğru salondan iç çekmeler geliyordu.

    bunu seven bunu da sevdi (bkz: hotaru no haka)
  • afganistan'ın makus talihi daha iyi anlatılamazdı herhalde. oscar'ı kazanamamasına da pek şaşırmamak lazım. sonuçta afganistan'ın bugün bu durumda olmasında aslan payı kendilerine ait, kendi günahlarıyla yüzleşmek zor gelmiş olabilir.
  • aynı isimli kitap serisinden uyarlanan animasyon film. öyküsü deborah ellis'in gönüllü bir barışsever olarak gittiği pakistan'da afgan göçmenlerle yaptığı röportajlarda duyduğu yaşam öykülerine dayanmaktadır.
  • iran sinemasının naifliğini taklit etmeye çalışarak ajitasyonu bol, gereksiz bir film koymuşlar ortaya. ne pervane, ne süleyman, ne şaziye etkileyebildi beni. hikayenin hiçbir yeri seyirciyi içine çekebilir cinsten değildi. zaman kaybı.