şükela:  tümü | bugün
  • 1989 tarihli no one can do it better isimli albümüyle compton'ın unutulmazları arasına girmiş golden age döneminden rapper. bu albümden it's funky enough parçası grand theft auto san andreas'ta da yer alır, radyomuzda çaladursun drive by yaparken aztecas çetesinin önünde impala'lar zıplatılır. (bkz: hey de donde eres ese)
  • 1996 senesinden helter skelter isimli bir albumu mevcuttur. bu the d.o.c. o feci otomobil kazasindan ciktiktan sonra yapilmis bir albumdur, ama album de kazanin izlerini tasimaktadir ve it's funky enough'daki tadi yakalayamamistir.
  • batı yakasından çıkmış en delikanlı rapçilerdendir. belki de rhyming sanatınının hakkını en fazla verinidir doc. no one can do it better adlı şarkısı golden age adına batıdan çıkma nadir eserlerdendir zaten, geri kalanı g-funk ve gangsta rap başlığı altında kalmıştır.

    nwa, above the law ve tüm ruthless records üyeleri adına ghost writing yapsa da, aslında ruthless'ın altın çağında büyük emekleri olsa da kadri kıymeti bilinmemiştir. geçirdiği larynx zedelenmesine ve sesinin değişmesine neden olan kazadan sonra albüm çıkarmış fakat eski başarısına ulaşamamıştır. şu sıralar da shyne gibi ne idüğü belirsiz adamların videolarında görülebilir.
  • aslen dallas'lı olmasına rağmen west coast rap müziğinin gelişimine çok büyük katkı yapmış olan rapçi.

    efsanevi gangsta rap grubu nwa'in en iyi albümü olan 1988 tarihli straight outta compton'ın yaratılmasına hem vokalleriyle, hem de yazdığı sözlerle katkıda bulunmuştur. bundan bir sene sonra dr. dre'nin desteğiyle çıkardığı no one can do it better isimli ilk solo albümü, rap tarihi için önemli bir kayıttır.

    no one can do it better hem söz yazımı, hem de prodüksiyon konusunda bir dönüm noktası olarak kabul edilir. çünkü the d.o.c, o zamana kadar west coast'tan çıkan rapçiler arasında en iyi lyricist'lerden biri gösterilecek kadar iyi performans sergilemiştir. albümün prodüksiyon açısından bu kadar önemli olması da golden age rap'ın sonuna ve g-funk'ın başına denk gelmesinden kaynaklanır. bu albümde iki türün varlığını da hissedebilirsiniz. golden age'i ve old school'u temsil eden enfes scratch'ler ve biraz daha yüksek tempolu beat'ler; g-funk'ın başlamak üzere olduğunun sinyallerini veren james brown, funkadelic, sly and the family stone, isaac hayes, parliament, marvin gaye sample'ları ve daha düşük tempolu müzikler vardır. albümdeki 13 şarkıda da efsanevi prodüktör dr. dre'nin imzası vardır. nwa albümlerinden sonra gelen bu kayıt, dr. dre'nin erkenden teslim ettiği bir "prodüktörlükte ustalık" tezi gibidir. albüm aynı zamanda dr. dre'nin g-funk'a tamamen hazırlanması için de önemli bir geçiş dönemi olmuştur.

    the d.o.c bu albümün başarısından kısa süre sonra malesef çok tehlikeli bir trafik kazası geçirmiştir ve ses tellerinin gördüğü zarar nedeniyle eski sesini kaybetmiştir. bu kariyerini olumsuz yönde etkilese de, o yazdığı sözlerle the chronic ve doggystyle gibi efsanevi albümlerin yapımına katkıda bulunmuştur. bir dönemler neo-soul sanatçısı erykah badu ile çıkmıştır. west coast rap müziği için gerçekten önemli bir figürdür.
  • gerçek ismi tracy lynn curry olan 1968 doğumlu west side rapçisi.

    the d.o.c, 90'ların başında hip-hop müziğin dünya çapında sükse yapmasını sağlayan west side müzik tarzına bolca destek vermiş; hatta "it's funky enough" ismindeki parçasını "tüm zamanların en iyi 50 hip-hop şarkısı" listesine sokarak adını duyurmayı hem de millete "the true kings in the west" dedirtmeyi başarmıştır.
  • bu adamın araba kazasında sesini kaybedipte arkasında sadece bir tane klasik albüm bırakması hip hop tarihinin en dramatik olaylarından biridir.