şükela:  tümü | bugün soru sor
  • 1- ıtalyan mımar bernını'nın 17. yyda yaptıgı, barok mımarının tıpık bır ornegı olarak gosterılebılecek heykel. roma cornaro şapelinde bulunmaktadır. daha heykelin kendisini görme imkanım olamamıştır.
    2- çekoslavakyalı bir ambient grubu. bu grubu dinleme imkanım olmuştur. '94te çıkardıkları kendi isimlerinı taşıyan albümleri tütsü kokuları için ideal hoş bir albümdür.
  • slowthinking albümü son derece iyi olan, çekingen grup . kazara ele gecen fakat elden düşürülmeyenlerden . kadın vokal.. trip hop, elektronik dans, downtempo gibi bir türük yelpazesi var. bana lamb i hatırlatıyor, hatta lamb bana bunu hatırlatıyor, notwist (ms john soda) le de hafif bi hısım akrabalığı var gibi gibi..
  • büyük heykel üstadlarından "gian lorenzo bernini"nin en inanılmaz güzellikteki eseridir. orjinal adı ecstasy of st theresa olup roma'daki cornaro chapel of santa maria della vittoria'da görülebilecek bir eserdir.
  • bernini'nin 1645 yılında başlayıp 1652 yılında tamamladığı heykeldir. mermerden yontulmuştur bu güzide barok dönemi eseri. heykelde tiyatral bir sahne göze çarpar. ayrıca bernini figürlerin giysilerindeki ayrıntılarda ustalığını sergilemiştir.
  • özetle; zeminde bir daire içindeki iskelet figürü ile tavandan sarkan nurlar arasında havada asılı olan, kendinden geçmiş bir kadın heykeli.
    heykelde, hayatın zevk alınacak bir kaç kısa andan ibaret olduğunu, kırkından sonra jesus'la mistik evlilikler yaşadığını iddia eden bir azize üzerinden anlatıyor. uhrevi herhangi bir hayat anlayışına yapılmış çok iyi bir taşlamayken bernini'nin mükemmel yeteneği sayesinde italya'nın kalbinde duruyor.
  • bernini'nin dört elementten ateşi simgeleyen eseridir. bir rivayete göre rahibe teresa rüyasında melek görmesiyle azize ilan edilir ancak gördüğü rüya ilahi bir mesaj olmanın aksine tamamen cinsellik içermektedir. bernini buna göre, melek figuru ve orgazm halindeki, ayak parmakları kıvrılmış azize teresayı birleştirir. bu eserini vatikana armağan eder. ancak vatikan eseri fazla açık bulur ve yerini değiştirir. eser hala romada bulunmaktadır.
  • yukarıda 2011 yılında bir gerizekalının iddia etmiş olduğu gibi "uhrevi herhangi bir hayat anlayışına yapılmış çok iyi bir taşlama" filan değildir bu eser. uhrevi hayatı taşlıyor olsa kilisede ne işi var bu heykelin? (bkz: salak yemin ediyorum gerizekalı bu çocuk)

    bernini'nin son derece dindar bir sanatçı olduğu biliniyor. bu eserinde de azize teresa'nın kendi ağzından anlattığı mucizevi kendinden geçme anını kendi hayalgücüyle birleştirmiş, hem spiritüel, hem de fiziksel alanda yaşanan orgazmik bir an olarak biçimlendirmiştir. kiliselerde bulunan diğer tüm eserler gibi inanca ve insanın tanrı ile kişisel bir ilişki kurmasına yönelik ilham verme amacı taşımaktadır.

    bernini aynı zamanda mimar ve tiyatro tasarımcısı da olması hasebiyle bu eserde ışığı ustaca kullanıp eserin dramatik etkisini artırmayı amaçlamıştır. başarmıştır da, baktığı şeyin mermerden yapıldığına inanası gelmiyor insanın.

    santa maria della vittoria kilisesine girdiğinizde solda kuytu bir şapelde konumlanmıştır bu eser. kendi gözlerimle görme şansına erişebildim, fakat orada bulunduğumuz anda pazar ayini yapılmakta olduğundan insanlara saygısızlık etmek istemediğimden, kısa bir bakış atıp kaçmak durumunda kaldım. michelangelo ile yarışabilecek birisi varsa o da gian lorenzo bernini'dir. ölmeden önce görülmesi gereken muhteşem ötesi eserlerden biridir. en azından benim için öyleydi.