şükela:  tümü | bugün
  • artık erken erişim olmasına rağmen giriş yapılabilen oyun. bugün yeteri kadar oynadım. ilk başta oyun çok güzel geliyor kısa süre sonra boku çıkıyor. 10. level'a geldiğinizde oyun sizden artık "koçum ya para bas ya da oynama bu oyunu" diyor. ptw'nin boku çıkmış ftp gibi görünüyor ama değil.

    bir zaman sonra ekipmanlarınız görevlere yetmiyor. 1. seviye zorluğu varmış gibi görünen yerleri dahi geçemez hale geliyorsunuz. ekipman geliştirmek için şehrinize binalar yapmanız gerek. binalar da babanızın hayrına yapılmıyor. gold kasabiliyorsunuz rahatça limestone adı verilen şeyden de toplayabiliyorsunuz, odun da sürüsüne bereket çıkıyor ama bina yapmak için ne alakaysa sizden bakır istiyor. bakır çıkmıyor amına koydumun oyununda. misal health potion bir noktadan sonra aşırı lazım oluyor. onu yapamıyorsunuz. sağdan soldan da çok düşmüyor. şehre alchemy yapmanız lazım üretebilmeniz için. bakır yüzünden yapamıyorsunuz. düşmüyor. farmlayamıyorsunuz. düşse de çok az düşüyor. her yerden iron ingot, leather yağıyor, odun akıyor ama bakır çıkmıyor. satın alabileceğiniz bir yer de yok. bu noktadan sonra işin içine sandıklar giriyor.

    sandıklar her quest sonrası size hediye olarak verilen veya quest içinde de toplayabileceğiniz şeyler. oyun size çeşitli şekillerde 200-250 civarı bir elmas veriyor hediye görev geçince, level atlayınca. çok nadir bazı düşmanları kesince(1 tane çıkıyor 40 yılda bir) bu elmasları da sandık haznenizi genişletmek için veya düz inventorynizi geliştirmek için kullanabilirsiniz ama inventory şart değil ben sığır gibi 50 elmas bastım meğer bir perk sayesinde 10 geliştirme varmış. boşa gitti. neyse. wood chest en çok çıkan sandık. basic. 5 saniye beklemeniz lazım açılması için. biriktirip açtığınızda da nerde yarrak kürek item var o çıkıyor. silver chest, açmanız için 3 saat(!) beklemeniz lazım. içinden fena olmayan şeyler çıkıyor ama 3 saat çok. 1 saat bilemedin 1.5 saat olsaydı iyi olurdu ama 3 saat oynanışa çok etki ediyor. aynı anda 2-3 sandık açamıyorsunuz. yalnızca bir tane. bunu yapmalarındaki mantık da şu. gir store'a, elmas satın al. bekleme ve chestleri elmas basarak hemen aç. woodları hemen açıyorsunuz ama silverlar birikiyor. bir de gold chest var ki o 6 saat ona hiç değinmiyorum. sandık haznem şu an 30 sandık taşıyabilecek seviyede. 27 tane silver 3 tane gold birikti. oyun sandık verme konusunda cömert ama bir noktadan sonra oynatmıyor para için işte. tıkanıklık geliyor. niye?

    quest yapma sebebiniz hem exp hem de ödül. ödül ne? ilki sandık. ikinci ödül de genelde 15 wood, 10 limestone veya 600 gold gibi şeylerden biri. bir noktadan sonra wood chest hiç elinizde kalmıyor ve birikmiş silver chest ve gold chestlerle kala kalıyorsunuz. fulleniyor hazneniz. göreve gitmenin bir mantığı veya manası kalmıyor. hadi sikerim chest'i bir ton var zaten deyip gittiniz. üstündeki armorlar veya kuşandığınız silahlar düşmanlarınıza karşı o kadar sikko kalıyor ki 1 seviye zorluk gösterilen yerde götü boklu goblin sizi 2-3 vuruşta indirebiliyor. bu da tadınızı fazlasıyla kaçırıyor.

    karakterler hybrid bu arada. hem warrior hem mage kasmak zorundasınız. archery yok. ben full warrior gidiyordum taa ki bir challenge çıktı fire damage vurmak için. açayım dedim fire blast. bir baktım 130 vuruyor. sike sike magika yükseltmeye başladım çünkü yaklaşık 4 kılıç darbem o kadar vuruyordu ve tek skillde bu hasarı vurunca oyun ister istemez sizi hybrid'e kaydırıyor. bir de atması zor. rakibinizin gardını düşürecek, hafif sersemleteceksiniz(kalkanla tam size saldırıldığı an püskürtürseniz oluyor bu). size 2-3 saniye vuramayacak gibi oluyor o zaman atmak zorundasınız çünkü atarken bekliyor karakteriniz ve tam atacağı sırada rakip size vurursa atamıyor skilli. boşa gidiyor ve ölüyorsunuz. oyunun mekaniklerinin ben değişeceğini zannetmiyorum. "erken erişim ya düzeltirler" falan diye düşünmek saflık. oyun sizden net para talep ediyor.

    mobil oyunculuk yarrak gibi bir şey ya. insan yatakta falan uzanırken, yoldayken bir şeyler oynamak istiyor ama her oyun firması götünüzdeki donu istiyor. ubisoft isimli beyefendiler topluluğu da geçenlerde assassin's creed rebellion'ı çıkarmıştı. o da böyleydi 3-5 gün oynuyorsun sonra "sikerler ya bununla mı uğraşacağım" deyip kenara atıyorsun. blizzard, diablo'yu çıkarmaya hazırlanıyor. ortakları activision da call of duty mobile'ı. ikisi de iyi oyuncu çekecektir ama belli bir yaşın üzerinde olan ve sikindirik bir mobil oyuna para domalmak istemeyen herkes bir noktadan sonra bunları da bir köşeye atacaktır. cod rakibi pubg yüzünden sike sike çok ptw takılamayacaktır ama diablo'nun muadili olmadığı için süper yedireceklerdir piyasaya kendilerini. zaten çinlilere yaptırmışlar oyunu. burdan belli ne kadar değer verdikleri seriye. bari ibneler diablo ii remastered'ı çıkarsalar yıllardır beklemekten ciğerimiz çürüdü.

    neyse, özetle oynanmaz bu oyun da maalesef. grafikler güzel gerçekten ama oynanış tırta yakın. combat sistemi de ne yalan söyleyeyim kötü ya. başlarda kolay ve güzel geliyor ama bir seviyeden sonra can sıkıyor. rakipleriniz güçlendikçe aşırı zorluyorlar. two handed bir silah kullanma imkanınız hatta buna uygun perk veya skiller de var ama tek elli bir silah ve kalkan kullanmak daha mantıklı gibi duruyor. buna rağmen kalkanı doğru kullansanız bile hasar yediğiniz epey bir durum oluyor. erken erişim diyelim hadi olur öyle ama tekdüzelik hissiyatını oyun o kadar çok hissettiriyor ki "silsem mi bu oyunu?" diye düşünüyorsunuz ister istemez. skyrim efsanesini yapmış adamlardan mobil oyunculuk mantığında bir şeyler yapmasını beklemiyordum açıkçası. git şunu al 50 saat sonra gel, kristal da al inventory'in dolu falan. ayıp lan çinli aç köpekler gibi. tamam anlıyorum çok daha fazla para kazanmak istiyorsunuz da olm sizin bir tarzınız vardı fallout 76 ile ne mal olduğunuzu göstermiştiniz, biz inanmak istememiştik de bununla tam oldu.
  • birkaç bilgi vermek isterim:

    - şehre ulaştığınızda oyunda oluşturacağınız karakterinizin ismi dikkatli seçin çünkü değiştiremiyorsunuz.
    - şehrinize isim verirken de aynı kural geçerlidir.
    - isimlendirmede türkçe karakterler geçerlidir fakat bazen "ş" harfi "^" olarak gözükebilir ama düzeliyor yine*
    - dövüş sisteminde düşman sizin saldırınızı blokladığında sizin ona tekrardan saldırmanız biraz zaman alıyor. yani bu durumda kesintisiz vuramıyorsunuz.
    - oyunu ister dikey ister yatay olarak oynayabiliyorsunuz fakat dikey olarak oynarken ilerleyebilmek için ekrana tık tık basmanız gerekiyor.
    - grafiklere çok güzel diyemem ama kötü de değil.
    - elinizdeki sandıkları birer birer açabiliyorsunuz sadece. ahşap sandıklar için 5 saniye gerekirken gümüş sandıklar sizi 3 saat bekletiyor. beklemek istemiyorsanız eğer elmas kullanıp açabiliyorsunuz.

    aklıma gelenler şimdilik bunlar.
    erken erişim olduğunu düşünürsek biraz daha güzelleştirilebileceğini umabiliriz.
  • ptw olmasına rağmen inat edip, 1 lira dahi harcamadan bitirdiğim oyundur. ben böyle şeylere çok kurulduğumdan, bir şeye başlayıp yarım bırakmama huyumdan yaptım. tavsiye eder miyim? bilmiyorum ama ne bileyim bir oyun konsolunuz yoktur, pc'niz yoktur yahut eskidir falan telefonda oynanacak oyun arıyorsunuzdur. skyrim'i falan da seviyorsanız belki bir süre sizi oyalar. çok tekrara düşüyor. "yeter aq" dedirtiyor ama bir şekilde devam ediyorsunuz. kendimce bulduğum birkaç trick var, onları yazayım.

    karakter ekranında, ilk yaratma anında karakterinizin tipine yoğunlaşmayın. her ırkın bonusu var. bu elder scrolls serisinde hep vardı ama oyun içinde öyle aşırı bir fark yaratmıyordu fakat burda çok yaratıyor. misal kjahiitlerin hiçbir olayı yok veya high&dark elflerin de. ben başlarda orc'tum. %5 zırh oranını yükseltme ve %5 skillerle ek hasar oranı gibi iki güzel özelliği vardı. seviye 30'lardayken mage düşmanlar anasının amı gibi vurduklarından breton olmak istedim. breton ırkının %10 büyü direnci ve %5 gürz, savaş baltası ve uzun kılıç gibi silahlarla ekstra hasarı var. bunun için şehrin solunda beyaz uzun saçlı ve sakallı theodor gorlash diye bir abi var. ona gidiyorsunuz. 50 gem'e sizin ırkınızı değişiyor. her seferinde 50 gem. oyun size son updatelerle iyi gem verdiği için parayla almanıza gerek kalmıyor. velhasıl, 30 ve yukarısı seviyelerde mageler çok zorlarken bir süre bu %10 büyü direnci biraz işimi gördü ama sonra yetmemeye başladı. yine 50 gem verip bu sefer argonian oldum. %5 can yenilemesi ve %5 ufak silahlarla bonusu var. şimdi bunu niye yaptım, açıklayayım.

    bu oyunda tek bir sistemle çok zorlanmadan oynayabiliyorsunuz. ama bunun da bir dezavantajı var. o da şu, bir seviyeden sonra 35 gibi falan düşmanlarınız anasının amı gibi kuvvetli oluyor. o da şu, iyi bir kalkan ve iyi bir dagger. bu kadar. magelere karşı kalkan işe yaramıyor ama dagger'ın seri vurması çok op. oyundaki en iyi silah net dagger. hele göte bala bir golden chest'ten şöyle mor deadric ya da turuncu dragon bone ahahaha yarrak düşer de velev ki düştü, düşmanlarınızın amlarına terlikle vurabilirsiniz. böyle özel silahlar var, parayla satılan %1 olsa da golden chest'ten falan düşüyormuş. ben günde 1-2 golden chest yakalıyorum görevlerden ama bugüne kadar hiç çıkmadı. gerçi artık eskisi gibi golden chest de çıkmıyor. bitirdiğim için oynamayı da düşünmüyorum ama söyleyeyim dedim. 2 kere de epic chest çıktı. feci iyi itemler çıkar diye bekledim hep fiyasko. çok şanslı olmak gerek. son main quest'te legendary chest çıktı ondan bir tane legendary item düştü. iki elli balta. şansıma sıçayım, sattım direkt. oyunda iki elli silahlar çöp. sakın damagelerine aldanıp kullanmaya kasmayın. rakip ebenizi bellerken "vur aq vur :(((" diye telefona dokunmaktan bozarsınız. çok hantal ve bir boka yaramıyor.

    dezavantajı var bu kalkanlı&daggerlı sistemin dedim. ona değineyim. bu oyun bir sinir harbi. zaten yazdım yukarda. güya ftp ama ptw diye. şimdi seviyeniz artınca düşmanlarınız önlenemez bir şekilde güçleniyor. bakmayın 1 ya da 2 zorluk seviyesi olduğuna. yeri geliyor bir wight'tan yeri geliyor bir wisp'ten yeri geliyor bir lych'ten yahut bir troll'den tek yiyorsunuz. yani zorluk bahane. 1. seviyedeki düşmanlar bile ağzınıza sıçıyor. 5 falan imkansız hale geliyor ki iskeletorlar canınızı çok sıkıyor. işte hepsi için çok rahat combo yaptığınız, çatır çutur rakibinizi doğradığınız tek iyi silah daggerlar oluyor. şimdi önce şehirden smithy'i yükseltin. ben ilk 10. seviye onu yapmıştım, pişman da değilim ama enchanter's tower'ın niteliğini sonradan fark ettiğim için eş zamanlı geliştirebilirdim. daha kolay bitirebilirdim. neyse. atıyorum smithy'i 7. seviye yaptınız. enchanter's tower'ı da 7 yapın. niye 7 çünkü 7'ye kadar craft edeceğiniz itemlerin türleri tırt olacaktır. dayanıksız ve hasarı vasat. 7'de glass açılıyor. yap baba bir glass dagger şayet düşmediyse ki düşer glasslar smithy'i 6 ve üzeri yaptıktan sonra sandıklardan. evet, smithy seviyeniz neyse sandıklardan da o seviyeye yakın item düşüyor. ibneler her şeyi düşünmüşler. yok öyle 1. seviye smithy'e sahip olup dragon bone item düşürmek. neyse, yaptırdınız ya da düştü diyelim. enchanter'a gidiyorsunuz abi, enchant'ı seçip yaptırdığınız ya da düşürdüğünüz dagger'ı seçip combat seçeneğini tıklıyorsunuz. niye? çünkü rakiplerinizin büyük kısmı her boka dirençli. fire yaparsınız dirençlidir, ateş işlemez. shock yaparsınız dirençlidir. frost'a dirençlidir ne bileyim poison'a dirençlidir. burda iş yapan iki seçenek var. magicka damage ve combat. şayet bir light weapon'a dagger gibi light hammer gibi bir hafif silaha combat enchant'ı yaparsanız, combo hasarınız artar ki ufak silahlarla combo yapmak hem çok basit hem çok hızlı. ha atıyorum sandıktan düşmüş bir dagger, default fire damageli veya frost damageli geldi. hali hazırda enchantlı. onu değişemiyorsunuz. o öyle. başka bir şey yapamıyorsunuz ve hiçbir sandıktan combo damageli ya da attack speedli silah düşmüyor. onu siz yaptırmak zorundasınız. şunu da ekleyeyim, enchant işlemi gold olarak çok pahalı değil ama istediği ekstra itemlerle can sıkıcı. o istediği ekstra itemler çok çok zor düşüyor. ptw mantığı da hep devrede. misal smithy'de bir silah yaptıracaksınız onun da malzemeleri çok olmaz ama altın çok ister. he ebony ve sonrası itemlerde istediği materyalleri düşürmek çok zor ve nadir oluyor o da ayrı konu. mesela bir dragon bone çok çok çok nadir düşer smithy'niz 10. seviyede bile olsa. ya da temper kısmı var. silahınızın özelliklerini geliştirmek istiyorsunuz. epic ya da legendary yapmak istiyorsunuz. oyun sizden bir tek götünüzü istemiyor. götünüzü de isteyebilir hatta o kadar çok şey istiyor. misal bende bir dragonbone dagger var. düşmedi, kendim yaptırdım. mythical yapabilmek için şunları istiyor; 10 faerite(aşırı zor düşüyor), 15 malachite ingot(bu fena değil common diyebilirim), 31 ebony ingot(niye 31'se artık. çok zor düşüyor ama faerite kadar değil tabi), 10 adet pyrine(bu işte imkansıza yakın zorlukta düşen bir item), 142 adet dragon bone(ne kadar zor olduğunu söylemeye lüzum yok sanırım), 9 adet arentine(bu da imkansızdan öte) ve 3 adet firebreath opal(bu imkansızların da imkansızı bende 3 aydan fazladır oynuyorum bir adet bile düşmedi) ve tüm bunları istediği yetmiyormuş gibi taşak geçer gibi bir de 661,110 gold istiyor. bunu kasmanız en iyi ihtimalle 3 haftanızı alır. o da günün çoğunda oynarsanız. mythic değil kardeşim ben biraz daha ufağını yapacağım derseniz bile oyun sizden yine götünüzdeki dona kadar birçok şeyi istiyor. bu konuda böylesi zalim olmaları tamamen ptw mantığında olmalarından kaynaklı. "koçum, oyunu rahat oynayacaksan bu parayı basacan" diyor açık açık.

    şimdi o kadar konuştum, dezavantaja halen daha gelmedim. farkındayım. bu anasını siktimin oyununda şöyle iğrenç bir şey var. elder scrolls serilerindeki "hadi hocam gerçekçi olalım" kafasıyla yapılmış ufak bir sorun. repair. bu her oyunda var rpg dünyasında. evet gerçekçilik katıyor. sizi oyunun içine daha bir dahil ediyor. kabul. ama skyrim olur witcher olur diablo olur hatta dragon age olur ne bileyim envai çeşit oyunda hep cüzi şekillerde eşyalarınızı tamir ettirirsiniz hatta ve hatta bazı oyunlarda taşınabilir repair seti alır, kendi eşyalarınızı şehirdeki blacksmith'e gitmeden dağın başında kendi kendinize tamir edersiniz. ancakkkk bu amına koydumun oyununda böyle bir opsiyon olmadığı gibi repair ettirmek de aşırı pahalı. hani oyun sana şu sikik şeyi bile sunmuyor. "ağam bu şehri sen kurtardın. bu alevlerden harap olmuş, bitap düşmüş şehirde bana smithy açtın. yetmedi, geceni gündüzüne katıp benim ekmek teknemi upgrade ettin. götünden ter aktı. gel sana %50 indirim yapayım bari. senden sadece malzeme parası alayım. işçilik benden olsun." yok aq. böyle bir inceliği bile yapmıyorlar senden. iki ya da üç görev yapıyorsun. o koca koca zırhlar, dragonbone helmetler armorlar hepsi sikik bir goblin'in gürz darbesiyle haşat oluyor. bir tane orospu wisp, size iki hit attı mıydı ananız ağlıyor hele hele karşınızda bir troll varsa bilin ki o armor'un %90'ı gitti. sike sike 11-19.999 arası bir goldu sizden domalmanızı isteyecek. ben bazen artık armor'un götüne koyayım deyip broken armorla takılıyordum 50 tane silahım olduğu için biri bozulsa diğeriyle takılıyordum. oyun yer mi? yemiyor. silahlarınız bozuk, armor dağılmış. sizden 30-40 bin istiyor bu sefer. evet şaka değil. siz o kadar parayı kim bilir kaç quest'te kasıyorsunuz ama utanmadan istiyor. resmen onca yaptığınız quest'i boşa yapmış oluyorsunuz çünkü tüm kazandığınız smithy'e gidiyor. ve smithy'e giden bu para smithy'in de cebine gitmiyor. gitmiyor. item satıp da biraz olsun açığınızı kapatamıyorsunuz bunun için bile 12 saat falan beklemeniz lazım ki tüccarın parası yenilensin. o da 4 veya 5 seviyeden sonra oluyor. 1. seviyedeki bir dükkandaki tüccara item satarsanız onun parasının yenilenmesi 24 saat sürüyor. sabah 8'te güncelleniyor. 6-7 seviyeden sonra günde 2 kere toplu item satışı yapabiliyorsunuz dükkanlara. he item de item olsa. glass sword, glass helmet, chicarius mudur ne sikimdir ondan kalkan ya da yine helmet. çok nadir enchanted silah düşüyor. öldürdüğünüz düşmanlardan da %1 oranında silah düşüyor ama onlar da ya orcish ya dwarven en fazla elwish oluyor. bunların da satış rakamları 200-450 gold aralığında değişiyor. attığınız taş, ürküttüğünüz kuşa değmiyor. şimdi dezavantaja tam olarak gelmedim. her silahın ve her zırhın bir dayanaklılık barı var. "condition" olarak geçiyor oyunda bu. atıyorum ortalama üstü bir war axe, bir mace, bir long sword sizi 3-4 quest götürebilirken bir dagger 2 quest ortalama götürüyor. sebebi, bir yapı olarak ufak olduklarından kondisyonları düşük. iki, diğer silahlara göre daha fazla ve daha hızlı vurduğunuzdan bu silahı daha çabuk eskitiyor. dezavantajı bu. sike sike oyun sizden repair ile oyunda kazandığınız altının %92'sini falan alıyor. ciddi hesapladım, %92 civarı bir para gidiyor. mübalağa değil yani.

    son vereceğim trick main questlerle ilgili. canınızı sıkacak 2 adet düşman var. bir bone dragon. kemikten ejdarha amına koydumun ejderhası shock attack yapıyor ve size tek atıyor. ikincisi son questteki mage lych. final boss. ikisi de mage. bunlar için elinizde bir adet magicka hasarı vuran silah olursa faydasını görürsünüz. ayrıca ilk ejdarha için shock resistance potion içmelisiniz. 10 saniyede bir, devirene kadar. ayrıca health regeneration yapmasını ve magicka regeneration yapmasını engellemek için de potionlar içmelisiniz. bunlar sıklıkla düşüyor wood chestlerden. diğerinde de fire, frost, shock ne varsa için. magicka health regeneration potionlara değinmiyorum bile. ikisine de hızlı vurmalısınız. comboları saydırmalısınız. two handedlarla zaten yarramı kesersiniz de longsword, war axe hatta mace ile bile kesmeniz çok zor. yine iş light weaponlarda bitiyor. yani bir dagger yapıp ya da düşürüp, enchater's tower'da magicka damage'e abanırsanız işler değişir. ben ilk dragon'u 3 silahla öldürmüştüm. önerilen seviyenin çok üstünde olmama rağmen. keza son boss için de istenen seviye 36'ydı ben 44'te kesebildim aq. o da göte bala bir magicka drain ebony longsword çıkmıştı. "lan bu büyücü, bir de bu silahla deneyeyim" dedim. öyle kesebildim. ama götüm çıktı revive scroll falan bastım ona rağmen kesebildim. longsword ile combo fena olmuyor ona karşı. arada engelliyor ama genel olarak iyi. balta, gürz falan 2 combo atarsanız kendinizi şanslı hissediyorsunz ama kalburüstü bir magicka damageli dagger ile öttürme şansınız yüksek.

    oyun o son abiden sonra bitiyor. her gün default questler geliyor. günlük bir quest var bir de haftalık var. onlardan da iyi bir şey düştüğü pek görülmüyor. abyss olayına girmiyorum bile. 50. seviyeye gelip bıraktım. oyun seviyem 45. bazen koşarak kaçabiliyorsunuz abyss'te. koşarak kat geçmeniz mümkün olabiliyor. ama abyss'ten bir sik düşmüyor. wood chest, honeycomb, deathbell. git anana ver bunları aq açgözlü bethesdası napayım bunları ben? 49. katı geçerken insan 4 tane glow dust değil 4 tane legendary chest falan bekliyor ister istemez. vakit kaybı ve sinir harbi. yani özetle, sizi aşağı yukarı 2 ya da 2.5 ay civarı götürebilir bu oyun ama çok tekrara düşüyor. archery yok, sneaking yok. sadece yakın dövüş silahlarına ek olarak iki üç tane sikko büyü kullanabiliyorsunuz. onların da en iyisi absorb ve blizzard armor. adamın size vuracağı ve kalkanla bunu savuşturamadığınız bir tane power attack var. goblini de iskeletoru da yapıyor bunu. o sırada absorb'a basacaksınız o hasarı yemenize rağmen canınız artar. absorb perkini de geliştirmeniz lazım tabi. wisp orospularıyla oynarken de blizzard armor'u yapacaksınız. onlar da aynısını yapıyor. yediğiniz hasarı, magicka ratinginiz ne kadar yüksekse ona göre oluşan suni kalkan emiyor. en son saldırı skill'i reckless fury'i toplasan 3-5 kere kullandım. genelde kullandığım iki skill var. adrenaline dodge ve quick strikes. adrenline dodge, gelecek saldırıdan önce doğru zamanda basarsanız hem saldırıdan kaçıyor. hem de rakibe vurup, canınızı bir miktar yeniliyor. bunu da kasmak gerek. recovery strikes o kadar iyi değil. quick strikes ise güçlü iki tane koyuyor. shield bash bir noktadan sonra etkisizleşiyor. power attack'a zaten gerek yok. he son olarak, oyun size her saat challenges adıyla 3 adet birbirinden zor challenge veriyor. "15 kere 6 hit combo yap" diyor. 2250 gold veriyor. "3500 fire damage vur" diyor 1750 gold veriyor. ne bileyim "düşmanlarını el baltasıyla öldür" diyor 20 tane düşmanı hand axe ile öldürmeni bekliyor ve 2000 gold veriyor. bunların hepsini yaparsan bir saat içinde 6000 gold kazanabiliyorsun ama bunları yapana kadar zırhın da silahların da siki tuttuğu için 6000 gold alıp 18000 gold repair'e veriyorsun. bethesda gerçekten su katılmamış bir orospu çocukluğu yapmış bu oyunda. neyse, poison damage var bir de başlarda sizin düşmanlarınız hep bandit ve mercanaryler olduğu için iş yapıyor ama seviyeniz 30'dan sonraya geldiğinde bunlar kayboluyor. yerlerini deadric armorlu iblislere, wight ve lychlere, full skeletonslara ve goblinlere bırakıyor ve poison damageleriniz hiçbir sike yaramıyor o yüzden level atladığınızda poison skillerine perk basmayın. boşa gider. 1-2 verin, açık tutun. hatta hasar vuran magicka skillerine çok basmayın. absorb ve blizzard armor gibi defansif magicka skillerine abanın. çünkü 30'dan sonra karşınıza ne çıkarsa çıksın bütün elementlere bağışık oluyor orospu çocukları ne yiyip ne içiyorlarsa. 40 yılda bir thalmor'un yancıları questi çıktığı zaman onlar düz human oldukları için poison damage yiyorlar. ben her silahtan 1-2 tür tuttuğum için öyle durumlarda iyi bir poison damage vuran ebony hand-axe'm var onu çıkarıp kesiyorum mesela. size de tavsiyem boşa skill pointlerinizi israf etmeyin, işinize yarayacak şeylere basın. ne bileyim inventory geliştirme perkine bile basabilirsiniz işinize yarıyor ama damage magic perkleri hakikaten gereksiz. yok fireball yok frost falan 10.000 hp'li ancient troll'e 150 vuran fire ball atsan ne yazar aq? bir de onu atana kadar yaratık zaten sana 2-3 yapıştırdığı için içinde patlıyor. atağını kalkanla savuştursan bile 10 salise sersemleyip sana geçiriyor. ilk zamanlardaki kalkanla blockladığında adam 3-4 saniye sersemliyordu o esnada bir tane magic skill atabiliyordun ama seviye ilerledikçe bunu yapamıyorsun. basacaksın blizzard armor'u geçeceksin.

    son ve son olarak vereceğim tavsiye oyundan aldığınız gemlerin bir bölümünü sandık haznesi için basın. benim 50. şu an 10 slot daha yükseltebilmem için 320 gem istiyor. verir miyim? bana ne. yetiyor 50. günde 50-60 civarı wood chest topluyorum. tanesinden ortalama 380 gold çıkıyor. bu da 20.900 gold demek ama zaten önemsiz çünkü bunlar repair'e gidecek zaten biliyorsunuz. bunu yapmamdaki amaç copper'dır. 55 sandıktan aşağı yukarı 5 adetinde 18-22 copper çıkıyor. yani günde 100 copper bu vesileyle wood chestlerden temin edilebilip, şehirdeki upgradelerinizi yapmanıza olanak sağlayabiliyor. workshop'u geliştirirseniz satın albiliyorsunu da benim seviye 5. günde 4 tane falan satıyor. sikerim öyle yatırımı. level 5 yapana kadar en aşağı 600 copper harcadım ben oraya mesela. anlatabiliyor muyum? gerek yok. 4 yap bırak, bir main quest'te istenen bir item var. onu yapmak için 4. seviye olması lazım o da o yüzden 4. yoksa 1 bile kâfi. satacağın itemi zaten 10 yapacağın smithy'e ve enchanter'a satarsın. alchemy'e de gerek yok. potion basmak bile masraf. sandıktan falan düşenleri kullan götün sıkışırsa. absorb ve adrenaline dodge ile zaten yeteri kadar can yeniliyorsun. diyeceklerim bu kadar. söyleyecek pek fazla bir şey de kalmadı zaten. ben yandım, siz yanmayın.
  • internetten izlediğim videolardan dolayı feci şekilde oynamak istediğim oyun ancak maalesef telefon kaldırmıyor... bu arada genelde eleştiriler kötü yönde ancak bedava sunulan bir oyundan fazla şey beklememek gerek.
  • herkesin ortak derdi olan gümüş sandıkların 3 saat olan açılma süresi artık 1 saat olmuştur.
  • telefonda mmorpg heyecanını yaşatan oyun. ben çok beğendim. köyü geliştirmek, arenaya takılmak, hikayeyi sürdürmek ve temel ticaret hoş. guild sistemi şimdilik yeterli. potansiyeli muazzam bir oyun.
  • yıllar önce, 2004 yılında ngage için çıkan elder scrolls travels: shadowkey gibi, hikaye tabanlı bir elder scrolls oyunu beklerken gele gele sandıklar içinde kaldığımız para tuzağı bir oyun geldi. sikeyim yapacağınız işi.
  • ileride erken erişim bittiğinde en azından huawei mate 20 lite gibi telefonlarada gelir inşallah dediğim mobil oyun.ulan telefon 2018 de çıktı 4 gb ram var taşak mı geçiyorsun bethesda.
  • 2-3 entry yukarıdaki kısa bir incelemeden sonra oyunu 3 gün içinde daha iyi bir biçimde oynama fırsatım oldu.

    oyunda daha güç dengelerinin ve ekonomik dengenin oturmadığını söyleyebilirim.

    oyunda bir kaç materyalin, aslında bol bulunuyor gibi gözüken bir kaç yapıtaşının çok zor elde edildiğini farkettim: ımp stool, garlic, copper. bu üçü çok önemli ve maalesef yeteri kadar farmlanamıyor.

    level 13-14 olduktan ve kasaba levelınız 4'e yükseldikten sonra bir duvara vurmuşsunuz gibi oyunun hızı yavaşlıyor. bu üç materyale odaklanıyorsunuz.

    size tavsiyem workshop yapmadan önce kesinlikle enchanter binasını yapın. workshop sadece kasabayı görsel olarak süslemek için dekorlar üretiyor.

    ben ettim siz etmeyin.

    bu arada oyundaki sandıklar... lanet olası sandıklar.

    genel olarak 5-6 sandık türü olsa da 3 tanesi görevlerde ve zindanlarda bol bol bulunuyor. gold, silver ve wooden chest.

    silver bunlardan en tehlikeli olanı. 3 saatlik bir timer'ı var ve içinden çok bir şey çıkmıyor. sandıklar konusunda en sıkıntılı şey şu: sandıkları satamıyorsunuz ve atamıyorsunuz. bir kere aldıysanız açmak zorundasınız. wooden chestler 5 saniyede açıldığı için birikme yapmıyor ama silver sandıklardan şu an 30 tane var bende (sandık envanteri de mucevherle yukseliyor, benim alanım 40).

    oyun early access oldugu için zamanla düzelir diye düşünüyorum

    aman dikkat. zamanla oyunu paylaşmaya devam edeceğim.
  • erken erişime açılmış ama oynanmayan oyun. 30 saniyede geçebileceğiniz bir prologue'tan sonra "şu an erken erişimde olduğundan limitli bir erişim veriyoruz bildirimleri açın ve bizim istediğimiz saatte oynayın :)))" gibi bir uyarıyla karşılaşıp oyundan çıkıyorsunuz. üye olmak da epey çetrefilli. öyle direkt "facebook ile bağlan" dediğinizde de bağlanmıyor. baya bethesda'nın sitesine yönlendiriyor ve uğraşıp üyelik alıp devam ediyorsunuz.

    ancak tüm bu negatifliklere rağmen adamlar skyrim'i alıp telefona entegre etmişler gibi duruyor. grafikler, itemler, zırhlar, karakter modellemeleri vs. her ne kadar bethesda'dan çok hazzetmesem de taşeron bir çinli firmaya oyunu yaptırıp, kendi ismiyle çıkarıp para koparma derdine girmemiş rakiplerinin aksine zaten fallout shelter'da mobil konusunda büyük bir potansiyel vadetmişlerdi ilk işleri olmasına rağmen. sanırım devamı geliyor gibi.