şükela:  tümü | bugün
  • elderscrolls serisinin son oyunu. soylendigine gore daha da iyi grafiklere daha detayli bir karakter gelisim derinligine sahip olacak oyunun yapimina 2002 yilinda baslanmakla beraber ne zaman cikacagi belli degilmis. o cikana kadar morrowind ile idare edecek elder scrolls hayranlari. baska tatlar icin ise (bkz: neverwinter nights).
  • 22 ekim 2004 tarihinde bazı detayları gun ışıgına çıkmış, daha cıkmadan rpg of the year ve game of the year ödüllerini kazanmasına kesin gozuyle baktıgım, adına oyun mu desem rpg nasıl yapılır dersi mi desem ne desem bilemedigimbethesda softworks un gözbebegi.

    oyun pc ve yeni nesil konsollar** icin üretilecek ve mekan olar tamriel in başkenti cyrodiil de gececek. radiant ai adında yeni bir ai sistemi kullanılacak, bu yeni sisteme göre npc ler etrafındaki gelişen olaylara gore karar vercekler: kimle konusup konusmayacagına ne soyleyip soylemeyecegine karar vermek gibi. kendi kişisel ozelliklerine baglı olarak kiliseye gidecek, yatıp uyuyacaklar ve hatta sagdan soldan bieşeyler çalacaklarmış. yapımcılar morrowindden daha az quest oalcagını fakat eger bunu kendileri belirtmeseler kimsenin farketmeyecegini soylemişler.

    gözüme takılan başka bişey ise crossbowu(ve belki de bow and arrow haric ranged silahların tumunu) tamamen ortadan kaldırmaları. bunun icin ise "genelde oyuncularımız ranged olarak bow and arrow kullanıyorlar, crossbow gibi ranged silahlar fazla tercih edilmiyorlar. biz de orta halli birkaç ranged silah yerine sadece bow and arrow a ağırlık vererek oldukca gercekci yapmaya çalıştık" gibi bişi demişler. benim gibi crossbowdan fazlaca hazzetmeyenler icin uzucu bir haber degil bu. ayrıca oyundan cıkartılan cok onemli bir nokta ise cliff racerlar. evet oblivion da bunlar olmayacak, ne kötü*.

    eklenenler ne olacak bilemiyorum ama mw de vampir bile olabiliyorduk oblivionda da bu tip şeyler olursa o oyun tadından yenmez onu biliyorum işte.

    detaylar için: (bkz: http://www.elderscrolls.com/)
    screenshots için: (bkz: http://www.elderscrolls.com/…liv_screenshots_01.htm)
    grafikler ohannesburg dedirten cinsten.

    bethesda -bir takım buglarına ragmen (özellikle serbestlik konusunda) eşi benzeri olmayan- morrowind gibi guclu konu, kurgu ve atmosfere sahip bir oyun yaptıktan sonra, bunun devamında eger morrowindden daha guzel bir oyun cıkartmak zorunda oldugunun farkında olarak bu oyunu yapıyorsa-ki öyle gözüküyor, rpg ve serbestlik olayına son noktayı koyacaktır gibime geliyor.

    kendimi bildim bileli yeni cıkacak oyunları bekler dururum bakalım bunu kac sene bekleyecegiz.
  • daggerfall gibi bir klasikten sonra nispeten morrowind gibi genel olarak daha kötü bir oyun yapan bethesdanin, bu sefer ibreyi tersine cevirip, daggerfall'dan dahi daha iyi bir oyun yapacagini ümit ediyorum. morrowind serbestlik konusunda daggerfall'in yakinina bile gelememisti, umarim daggerfall hayranlarindan gelen tepkileri dinler ve morrowind ve daggerfall'in güzel taraflarini birlestiren bir ürün cikartirlar. npc yapay zekasi icin söylenenler cok heves verici, zira daggerfall'in belki de en zayif yönü buydu. silahlar yaratiklar vs. umrumda degil, mantikli sinirlar cercevesinde oldugu sürece her türlü item'a (morrowind kadar zengin olacagini umuyorum) ve creature'a raziyim.
    arena'dan beri her elder scrolls serisi oyununda oldugu gibi hevesle bekliyoruz.
  • günlerini gecelerini morrowindle harcamış bir kısım bünyeyi fazlasıyla merak içinde bırakan, "çıksada bir an önce zırh kuşanıp ortamlara aksak*" dedirten crpg.

    büyük ihtimalle gerek item, gerek quest açısından fazlasıyla tatmin edici olma ihtimali yüksek bir oyun olacak ayrıca binek hayvanlarının oluşu morrowind deki "yaya şövalye, karizması çizik şövalye" sendromunu ortadan kaldıracak gibi.

    oyun bir bethesta oyunu olduğu için ilk bir iki ay buglar yüzünden oynanışı ızdıraba dönüşecek olsada ne fark eder ki "merkez beklemedeyiz"
  • sslerin birinde ormani gorunce "vay amina koyiyim" dedigim oyundur.
    (bkz: amina koymak)
  • screenshotlardan anlaşıldığı üzere bir zamanların bilgisayarlarını en son upgrade etmek zorunda kalan oyuncuları olan rpg oyuncularını pahalı ekran kartı sahibi olmaya iten morrowindden sonra tekrar ekran kartı, işlemci vb. yenilemeleri yapılmasına sebebiyet vermesi pek muhtemel olan oyun*.
    (bkz: oyun icin bilgisayar upgrade etmek)
  • screenshot'lardaki kaliteye oyun sirasinda ulasabilmek icin bir 2500 dolari gözden cikartmak gerecek sanirim.
  • screenshotlara baktikca insanin oyun cikana kadar kis uykusuna yatasi geliyor. soz edilen ozelliklerini duydukca (karakterden bagimsiz sekilde zaman gectikce kendi kendine olusan olaylar, daha da onemlisi, bu olaylarda karakterin yapmis oldugu hareketlerinin de onemli rol oynamasi mesela) tam tersine oyun cikmadan once hayati yasayasi geliyor insanin, zira oyun ciktiktan sonra uzun bir sure benim hayatim bu oyun olacak sanirim. guzel bir konu da eklerlerse, soyledikleri gibi morrowond'deki asiri gercekcilikten ve ozgurlugunden uzaklasabilirlerse kelimelerle anlatilamaz, insan veya bilgisayar ustu manyak bir oyun olur. heyecanla bekliyoruz...

    hikaye morrowind hikayesinden tamamen alakasiz olacakmis. oblivion tamriel'deki cehennemmis, cehenneme gidip gelecekmisiz yani. hatta cehennemin kapilarini kapatmaya calisacakmisiz sanirim. guzel seyler soylemisler, ilginc bir baslangici olacakmis.

    2002'de morrowind biter bitmez baslamis bethesda bu oyunu yapmaya. bunca zamandir arka planda bununla ugrasip duruyorlarmis. yalniz oyunun cikmasi daha asirlar surebilir. sanirim herhangi bir cikis tarihi verilmemis durumda, verildigi zaman da muhtemelen gercek cikis tarihinden yaklasik 1 yil oncesi olarak verilecektir. zaten oyunun slogani da "yeni nesil oyunu".

    oyunun yapimcisi tod howard oyun hakkinda su yorumu yapmis:
    "one major assumption everyone makes when we do a new elder scrolls game is that it will be small. everyone thought this about daggerfall and morrowind when we talked about them 'being more focused.' no elder scrolls game will ever be small. ever. we make 'em big folks. we super-size them. why? this is a question everyone asks us. why make them so damn big? you could make it small and most people still wouldn't finish it. my answer is this -- for the time you did play it, it wouldn't be as fun. the elder scrolls is about choice -- player choice to do what you want in any way you want. you need a certain amount of size and choices so that experience is actually meaningful. now, we do change scale in each game, because certain things you do cause the game to flow differently. even though morrowind is about 0.0001% the landmass of daggerfall, the way you play it makes it feel even richer. oblivion's landmass is larger than morrowind's, but you can fast travel around much easier. it still has morrowind's feel of open exploration, but arena's feel of ease of travel and, well, it's more fun."

    turkcesi: "elder scrolls oyunu yaptigimiz zaman herkes oyunun kucuk olacagini varsayiyor. morrowind'in ve daggerfall'un daha yogun oldugunu soyledigimizde herkes bunu dusundu. hicbir elderscrolls oyunu kucuk olmayacak. hicbir zaman! biz buyuk oyunlar yapiyoruz hacim, huylu huyundan vazgecmez (ee, biraz eglenmek tercumanin da hakki). neden? neden bu kadar buyuk yapiyorsunuz oyunlarinizi? kucuk yapabilirsiniz ve cogu insan gene bitiremez. cevabim sudur: elder scrolls'da secimler onemlidir, oyuncunun istedigini yapabilmeyi secebilmesi onemlidir. bu tecrubenin anlamli olabilmesi icin belli bir buyukluge ve seceneklere ihtiyac var. su var ki yaptiginiz seyler oyunun akisini degistirdigi icin her oyunun buyuklugu farkli oluyor. morrowind'de dolasilabilen alan daggerfall'dakinin %0.0001'i olmasina ragmen (abartmamis adam) oynama sekliniz oyunu daha da dolu hissetmenizi sagliyor. oblivion'da dolasabileceginiz alan morrowind'den daha fazla, ama alanlar arasinda hizli ulasim cok daha kolay. hala morrowind'deki kesif havasi var, ama arena'daki ulasimin kolayligi da var, daha eglenceli."
    bu konusmanin kaynagi: http://www.actiontrip.com/…rscrollsivoblivion.phtml

    morrowind'den cok farkli bir dovus teknigi olacakmis. dovus zarlara ve bildigimiz d&d kurallarindansa gercekten kilici duzgun sallayabilmeye ve duzgun bloklayabilmeye dayali olacakmis. yani dovusler otomatik olmayacakmis. daggerfall'daki gibi, ama kilici cesitli sallama tekniklerinin bir anlami olacakmis bu sefer. sanirim thief'deki gibi, ama daha karisigi herhalde. bu olay xbox oyuncularinin frp tarzi zarli kuralli dovusu anlayamamasindan dolayi eklenmis. hayirlisi olsun diyoruz.

    ayrica 1000e yakin npc karakterden bagimsiz olarak devamli kendi cikarlarina gore hareket ediyor olacaklarmis. hatta programcilar soyle ilginc bir hata ile karsilasmislar: sehirde acikan korumalardan biri gidip geyik avlamis, sonra diger koruma bunu gorup ilk korumayi tutuklamaya calismis, ikisinin arasindaki kavgaya katilan diger korumalar birbirleriyle kavga ederken sehir korumasiz kalmis ve hirsizlar her yeri talan etmeye baslamislar. butun bunlar bizim karakterden tamamen alakasiz sekilde gerceklesmis. bu hikaye ne kadar dogrudur bilmiyorum ama heyecan verici oldugu kesin.
  • haberini aldigim andan itibaren icimin kipir kipir kipirda$tigi oyun. nitekim zikrin$otlarina bakmamla itibaren cikicagi tarihe kadar kenara para koymak karari almama sebebiyet de vermi$tir. o ne grafiktir o ne $ahane efenkttir yarabbim. elder scrolls evreni icinde o grafiklerle feyk atmak icin sabirsizlanan bunyemi uzun bir aradan sonra tekrardan bir morrowind seansiyla sakinle$tirmekteyim.
  • morrowind 2002 yazina damgasini vurmu$tu, gercek hayattaki teknolojilere falan yabancila$mi$tik saatler suren oyunun ardindan

    yeni dunyadan tecritimizi 2005 yazina yeti$tirecekler, umariz.