şükela:  tümü | bugün
  • 2. dünya savaşından önce doğan, çocuklukları ve gençlikleri 2.dünya savaşı sırasının katı koşullarında geçmiş olan genç yönetmenler, ssavaş sonrası refah ve yeniden yapılanma döneminlerinde sinemalara damgalarını vurdular. japonya, kanada, ingiltere, italya, ispanya, brazilya vb ülkelerde kendi akımlarını yaratmış ama bunlar arasında sıyrılan "fransız yeni dalgası" olmuş.1950'lerin ortasında bir grup genç insan " cahiers du cinéma" dergisinde dönemin saygı duyulan fransız film yapımcılarını yarınlarını düşünmeden eleştirmişler, tabiri yerindeyse saldırmışlar.holywood'u seven film yapımcılarını ve filmleri itin götüne sokmuşlar. önceleri kısa film çekmeye ancak bütçeleri yeten bu isimler(jean-luc godard, jacques rivette, françois truffaut,..) 50'lerin sonu itibariyle uzun metraj film çekebilecek birikimi ancak yapabilmişler, arkadaşlarından borç dahi alarak.işte bu ahval ve şerait içinde filmlerini çeken bu parlak isimlere "la nouvelle vague(the new wave)" demişler..
    süregelene aykırı olarak filmlerini stüdyolarda değilde paris'in sokaklarında çekmişler.stüdyo ve ışığı ayarlayabilecekleri paraları olmadığı için gün ışığından maksimum düzeyde faydalanmaya çalışmışlar. lightweight denilen hafif, elde rahatça taşınabilecek kameralarla filmlerini çekip sahnelerin daha gerçekçi hale gelmesini sağlamışlar.bir çoğunda olaylar filmin başlamasıyla hemen başlamış ve genellikle belirsiz bir sona sahip olmuşlar. jump-cuts denilen editing stilini bayağı kullanmışlar.(bir sahnede yürüyen bir adam görürken diğer sahnede koşan bir adam görmek gibi) filmlerinde holywood'la alayvari espriler ve ögeler kullanmışlar.ve rahat bir mizah anlayışına sahip olmuşlar..

    edit büdütü-1: yabancı bir kitaptan çevirdiğim için çok mış-miş-muş kullandım, affola..

    edit büdütü-2: seni seviyorum godard