şükela:  tümü | bugün
  • john mackenzie tarafından yönetilmiş, başrolde müthiş bir performansla bob hoskins'in; yan rollerde ise hellen mirren, pierce brosnan gibi isimlerin olduğu stilize bir ingiliz ganster filmi.
    müzikleri de burnunuzu sızlatacak kadar seksenler kokuyor ama bu iyi bir şey, hatta çok iyi. filmin hikayesinden de kısaca söz edersek; harold londra'da gayrımenkul işine girmek üzere olan bir gansterdir. ancak tam amerikadan gelen müstakbel ortaklarıyla işi bağlamak üzereyken aniden nedensiz bombalar patlamaya başlar, cesetler ortaya çıkar. ve olaylar gelişir...
    aslında film çok yüksek bir tempoya sahip değil, başında güzel bir kurguyla girişi yapsa da sonradan çok çetrefilli olmayan yollardan devam ediyor. öyle ahım şahım bir senaryo da yok. toprakçılık meselesine ufaktan dokundurmalar olsa da, asıl mesele o değil. ama işte o sinema duygusu vardır ya bazı filmlerde hissedersiniz, öyle bir şey söz konusu.
    mesela unutulmaz bir mezbaha sahnesi var ki tahminimce filmin en zevkli anlarından biriydi. hele filmin sonu, neyse açık etmeyeyim ama izleyince hak verirsiniz, o sonu bir kaç kere izlersiniz.
    neticede lock stock and two smoking barrels, snatch gibi filmlerin atası hatta ağababası. onlar kadar cilalı değil ama sinemanın hası.
  • --- spoiler ---

    sonunda harold shand ile birlikte hassktir çektiğimiz film. bizim işimiz kolay, bilgisayarı kapatıp gidecez de harold için başka bir film başlıyor ondan sonra tabi.

    --- spoiler ---

    diyaloglarında sorunlar olan, bob hoskins'in performansında hiç bir sorun olmayan film.
  • ira ve 70'lerin sonunda ingiliz kamuoyunu epey mesgul eden yolsuzluk, politikacı-mafya-polis iliskileri gibi meseleleri de biraz irdeleyen, harika bir kara komedi/ thriller'dır.

    bob hoskins'in agir aksanının dunya çapında gosterimlerde problem olacagı dusunulmus, bu nedenle bir dublaj sanatçısı ayarlanmıs ama hoskins bunu kufur olarak algılamıs olacak ki, dava açarım tehdidiyle yapımcıları ikna etmis.

    film adını paskalyadan onceki kutsal cuma'dan alır. hoskins'in canlandırdıgı gangsterlikten yasal islere terfi edip sınıf atlamayı hedefleyen harold shand'in yaslı annesi kilisede mahsur kalır, zira arabasına bomba konulup soforle birlikte patlatılmıstır. bunu izleyen birçok patlama ve cinayet haberi shand'i çileden çıkarır.

    sonuna dek inanılmaz surukleyici bir film olması yanında francis monkman'ın besteledigi harika muzigi de unutulmazdır.

    shand'in ira'nın londra sefine rusvet vermeye çalıstıgı sahne enfes, tekrar tekrar izlerim.
    bilmiyorum sizde var mı ama bizim dvd player'in yanında surekli izlenen dvd'lerimiz var, bu film onlardan biridir. muthis bir ritmi var.

    senaristi barrie keeffe black easter monday diye bir sequel da yazmıs ama bu proje ne yazık ki suya dusmus.
  • filmde çarmıhtaki isa anıştırmaları:

    görsel
    görsel
    görsel

hesabın var mı? giriş yap