the night of the iguana
-
enfes bir siir'e evsahipligi yapar:
how calmly does the olive branch
observe the sky begin to blanch
without a cry, without a prayer
with no betrayal of despair
some time while light obscures the tree
the zenith of its life will be
gone past forever
and from thence
a second history will commence
a chronicle no longer gold
a bargaining with mist and mold
and finally the broken stem
the plummeting to earth, and then
and intercourse not well designed
for beings of a golden kind
whose native green must arch above
the earth's obscene corrupting love
and still the ripe fruit and the branch
observe the sky begin to blanch
without a cry, without a prayer
with no betrayal of despair
oh courage! could you not as well
select a second place to dwell
not only in that golden tree
but in the frightened heart of me -
yine lost, panik ve isterik tennesse williamskadını... hatırlayalım tennienin babası ionu bütün çocukluğunda çki sofrasını kur kız diye azarlardı
-
bir tennessee williams oyunudur. ilk defa 1961 yılında broadway, royale theatre da sahneye konulmuştur. oyun tarafımdan görülmemiştir, ama 1964 yapımı aynı adlı filmin tadına bakılmış, doyulamamıştır. maxine faulk ile costa verde otelinin kumsallarında ebelemece oynamak için neler vermezdim!
-
filmden önce elbette bir oyundur.
keşke oyunu bette davis'ten izleyecek kadar büyük olsaydım. -
1964 film uyarlamasından birkaç replik:
"namusu için kavga edip bağırmak zorunda kalan herkese saygı duyarım. (...) hak ettikleri, doğduklarında verilen ve ardından dayanılmaz işkencelerle zorla geri alınan bu şanslılara çok daha fazla saygı duyarım."
"hayatı yaşamanın ilk kuralı onu kabul etmektir kuşkusuz."
"babam hep der ki; başarı ile başarısızlık arasındaki tek fark, başarı fırsatı gördüğünde anlar, başarısızlık ise anlamaz."
"...tanrı'nın en soylu eserini, insanoğlunu bile alıp beynini yıkayarak, onu tanrı'nın değil bizim kendi ürünümüz haline getirdik. tekmeledik, istifledik ve konserve yaptık." -
tennessee williamsin bir oykusunden yola cikan, john hustonun yonettigi 1964 yili filmi. 3 kadin arasinda kalan bi adam. ama adam aslinda bir koca oyuncak bebek, herseyi yoneten, karar veren ve idare eden kadinlar. ozellikle ave gardner izlemeye deger.
-
muhteşem ötesi bir john houston filmi . hannah jelkes rolündeki deborah kerr gerçekten büyük bir oyuncu.
--- spoiler ---
shannon : bayan jelkes biz iki seviyede yaşarız
jelkes : sadece iki mi?
shannon : hayali seviye ve gerçekçi seviye üzerinde yaşadığımız iki seviyedir.
peki sahiden gerçek olan hangisidir?
jelkes : ikisi de derdim bay shannon.
shannon :benim son zamanlarda yaptığım gibi hayali seviyede yaşıyor ama gerçekçi seviyeyi zorluyorsaniz işte o zaman zıvanadan çıkarsınız.
ben de zıvanadan çıktım bayan jelkes.
--- spoiler --- -
deborah kerr'in filmin çekimleri sırasında esquire dergisi için tuttuğu günlüğe beş parça halinde şuradan ulaşılabilir: part 1, part 2, part 3, part 4, part 5
-
londra noel coward tiyatrosunda oynanan hede. clive owen, anna gunn(breaking bad - skyler), julian glover (got - ustad pycelle)gibi bilindik isimler oynuyor.
produksiyon cok basarili ve oyunun ozellikle ilk yarisi cok surukleyiciydi.
ogrenciyseniz ve londraya yolunuz dustuyse 27 ingiliz sterlini kadar uzagizinda. fakat sadece 30 eylul 2019a kadar surecek. gidecekler elini cabuk tutmali.
link: http://www.iguanawestend.com/ -
dilimize ülker ince tarafından çevrilmiş, bir zamanların güzelim "çağdaş drama dizisi" içinde can yayınlarıtarafından basılmış tennessee williams oyunu.
eski rahip shannon abinin, tanrısıyla arası bozulduktan sonra yaşamındaki boşluk ve bireyin mutlak yalnızlığı üzerinden, yaşam yolları ekseninde dönen tiyatro oyunu.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap