şükela:  tümü | bugün
  • sadece ve sadece içine çekici sakladığı incil için 'salvation lies within' yazışı bile kıyaslandığı tüm filmleri donunda sallayacağı acı gerçeğinin kanıtıdır. daha sinema tarihinde obje-slogan-gönderme üçlüsünü tek potada eriten, hayali ticareti tek sahnede özetleyen, seyirciye tepside çözüm vaad etmeden yorarak rahatlatan başka film çekilmedi. ödülleri forest gump'a yığıp bunu eli boş gönderdiklerinden beri oscar töreni izlemiyorum, oscar almasını film için kriter olarak görmüyorum. tarkovski ve godard'la stephen king uyarlaması filmi kıyaslamak derin sinema sularının sığ kıyılarında kulaç atmak. yazmadan edemeyeceğim, türkçesi orjinal adından daha güzel olan tek filmdir ayrıca, 'esaretin bedeli'. eski çevirmenler daha yaratıcıymış.
    edit: stephen king için değil, tarkovski'ye ayıp diye kıyaslamanın absürtlüğünden dem vurmuştum. imdb'ye vurmayın, en azından okuduğunu anlayan adamlar oy kullanır orda. ayrıca tarkovski nire stefın king nire orası doğru ama 'o kadar abartmayın' demek için adamın tırnağı olmak lazımdır. dean koontz der bunu da sen o toplara girme bence. kaleminde iş yok be bro.
  • işte bunlar hep herhangi bir insanın üye olup filmlere oy verebildiği bir sitedeki sıralamaya kafayı yercesine takmaktan kaynaklanıyor. o kadar entel ayağına müziğe sinemaya dair bilgi patlat ama en düz adamın oy verdiği filmin profesyonellerin belirleyici olmadığı listedeki birinciliğini abartılmış bul. dünya sinema eleştirmenleri birliği vb bir kurum tsryi gelmiş geçmiş en iyi film seçmiş sanki!

    çoğunlukla amatörlerin filmlere hiçbir sanatsal kaygı duymadan oy verdikleri sitede ilk sırada olan filme dair açılmış kendisi abartılı eleştiriler listesidir.
  • diğer birçok filme göre rahat izlenebilir ve kolay anlaşılabilir olduğundan kaynaklandığını düşündüğüm durum. belki benzer özelliklerde daha kaliteli filmler de vardır fakat aralarında en bilineni bu. herkes the godfather izleyemez, herkes süper kahraman filmlerine ilgi duymaz, herkes quentin tarantinonun tuhaf anlatım şekline ısınamaz. bu filmse hemen herkes tarafından izlenilebilir, anlaşılabilir olduğundan en iyi film kabul edilmiş gibi görünüyor. güzel bir hikaye, güzel bir işleniş, güzel bir film. bence de en iyi film değil, tekrar tekrar hayatta izlemem, en sevdiğim yüz filmi listeleyecek olsam aklıma bile gelmez. ama zevkler kişiden kişiye değişir. bu film de genel olarak insanların ortak zevklerine hitap eden bir film.

    bir de imdb'de ben de film oylayabiliyorum, 14 yaşındaki kardeşim de, 45 yaşındaki dayım da. bu yüzden bir kıstas olarak alınmamalı.
  • hiç abartılı değil, süper de bir filmdir. daha ne olacaktı?
  • abartan abartır size ne kardeşim, imdb'nin 1 numarası olması demek dünyanın en iyi filmi demek değildir.
  • 90'lı yapım olmasına rağmen şu anda bile heyecanla izleniyorsa bence abartı değildir herkes kaçacağını tahmin etmiştir zaten ama kaçma şekli heyecan vericiydi ayrıca 10 yıllar boyunca hapis yatıp dışarı hayali kuran insanların dışarı çıktıklarında duydukları yanlızlık ve gereksizlik hissini güzel yansıttılar evet suçlular ama hapise girdiklerinde zaten bu dünyada ölmüş sayılmadılarmı bu fikir üzücü olduğu kadar caydırıcı da açıkca beni etkilemeye yetti
    edit:imla
  • adam vizyon tarihi 22 yil onceye ait bir film icin destan gibi entry yazmis. ardindan da bu film abartiliyor diyor. abartilacak bir film olmadigi icin boyle kitap gibi entry yazdin sen de...
  • "aşk tesadufleri sever" kitlesinin rahatsız olabilecegi bir tespit. adam film kötü demiyor abartilmis diyor ki haklı da.
  • şövşönk rödöpşön fölmöndö fölsöfö yok.

    (bkz: saf mutluluk, insancıllık var odun.)
  • one flew over the cuckoo's nest'den jack nicholson'ı çıkartın ve yerine başka bir isim koyun, ya da milos forman'a değil de quentin tarantino'ya çektirin bu filmi. en az bir gömlek kalitesinde düşüş ya da yükselme gösterecektir.

    the shawshank redemption ise ortalamanın üstü bir sürü yönetmen ve farklı bir sürü oyuncuyla da aynı kalitede çekilirdi. ve film, bütün bu değişikliklere rağmen çok fazla bir şey kaybetmez ya da kazanmazdı.

    bu filmi* en üste taşıyan içindeki her şeyin kararında ve hemen hemen herkese hitap ediyor oluşu. yönetmene ya da oyuncusuna özel olmayışı.