şükela:  tümü | bugün
  • sims serisinin yüksek ihtimalle bir sonraki versiyonun ismi...

    (bkz: baslık parsellemek)
  • 'ne olursa olsun bu kez gerçekçi olsun' dediğim, çıkması muhtemel oyun.. the sims 2 güya gerçekçi oluşuyla övünüyor, dna'lardan bahsediyordu. ancak sorarım size, aile fark etmeksizin, doğan bütün çocukların tipi hemen hemen aynı iken nasıl bir dna'dan bahsedilebilir? ve tanışılan herkesle birazcık uğraşınca, kadın-erkek fark etmeden hemen sevgili olunabiliyorsa bu nasıl bir gerçekçiliktir? sordum, sorarım, sormaya da devam ediyorum.
  • yeni bir sims. muhtemelen sims 2'nin devağmı. (bkz: sim siki)
  • cemre özkurt'un blur studio'dan ayrılıp electronic arts ekibine dahil olduktan sonra karakter modelleme bölümünde çalışmaya başladığı oyun.
  • daha fazla ne olacağını gerçekten merik ettiğim oyun. herhalde gün be gün büyüyecekler, tarih 365 gün ve yıl şeklinde olacak, ömür daha gerçekçi bir sürede tamamlanacak. sims 2 nin tüm ekleri dahil olacak. e ama başka?
  • oynamaya vakit bulamayıp oyundan uzak kaldığımız zamanlarda, oyun karakterlerimizin telefonumuza çağrı yapmasını ya da sms göndermesini beklediğim oyun.
  • the sims 2 resmi sitesinden ogrendigime gore 2009 cikacak olan oyun. oha falan oluyorum. daha sims 2 nin butun ek paketlerini ve bunlarin icindeki iviri ziviri cozemedik. yaziktir gunahtir. oyuncuyuz diye kanimizi emdiler be...
    soyle bir baktigim kadariyla hep istedigim sey olan simi alip komsudur,sokaktir gezdirme olayi en on plana cikan ozellik. ben biraz pc yukseltme icin para hazirlayayim anlasildi.
  • ekran görüntülerine bakınca kazık kadar olmuş olmama aldırmadan alacağım bir oyun.
  • ea’in 2009 baharında piyasaya sürmeyi planladığı bir çoğumuzun hayatını kaydıracak oyun…

    oyunla ilgili sağdan soldan öğrendiğim ve benim gözümü döndüren bazı özelliklerin birincisi cinnet geçirtici yükleme ekranının artık aramızda olmaması. simimiz başını alıp istediği yere gidebilecek; komşusuna kahve içmeye veya parka gezmeye.. bu sırada karşılaştığı karakterlerle etkileşebilecek*..

    oyunun sim yaratma (“create a sim”) kısmında da büyük ve etkileyici değişimler var. fiziksel olarak daha detaylı simler tasarlamak mümkün. sims oynayanların bilecegi gibi sims 2’de bir tanesi sıska ve bir tanesi etine dolgun iki tip vücut ile sınırlıyız. sims 3’de ise gerçekten zayıf, gerçekten şişman ve bunların arasında bir yerde olan karakterler yaratılabilecek. simlerin vücut büyüklüklerinden farklı olarak kas yapıları ile de oynayabileceğimiz için fiziksel çeşitliliğin sims 2’ye kıyasla hayli fazla olması bekleniyor.

    simlerdeki diğer büyük değişiklik kişilik yaratma aşamasında. sims 2’de iyi-huysuz, aktif-tembel vs. puanlayarak şekillendirdiğimiz simlerin karakterlerini, şu anki planlamalara göre yaklaşık 80 tane kişilik tanımlayıcı sıfat barındıran bir havuzdan seçebileceğiz. her sim toplam beş adet sıfatla tanımlanacak. seçeneklerden bazıları mükemmeliyetçi, arkadaş canlısı, paranoyak, kaba, iyi kalpli, fütursuz, cesur, sakar, kleptoman, hydrophobic*, dahi, duyarsız, sanatçı ruhlu…

    bütün bunlar bir yana, oyuncuların hemen fark edeceği kısım artık simlerimizi çişe götürmenin önceliğimiz olmaması. açlık, uyku, temizlik gibi ihtiyaçları kontrol için kullandığımız modül ortadan kalkıyor. simler biz tersini istemezsek kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılayacaklar. temel ihtiyaçlarla vakit harcamak yerine, simin hayatındaki hedefler ve ilişkiler gibi daha üst seviye işlevler ile meşgul olacağız. örneğin maaşına zam alan sim bir günlüğüne çok mutlu olacak ancak işten kovulan bir sim uzunca bir sure kendine gelemeyecek.

    simler birbirleri ile konuşurken arkadaşlarının karakterleri hakkında bilgi edinebilecek ve simler arası etkileşimler öncekinden farklı olarak arkadaşça, flört vb. olarak ayarlanabilecek. kısaca artık bütün simler iki saniye başka tarafa baktığımızda en iyi arkadaşlarına asılmaya başlamayacaklar.

    oyunun görsel kısmındaki bir yenilik de kullanıcının bir “kumaş” tasarlayıp çok basit bir şekilde istediği nesneleri, mobilyaları, hatta yanılmıyorsam kıyafetleri bu kumaş ile kaplayabilmesi. tahmin ediyorum sims iç mimarları ve modacıları bu fonksiyonu sıkça kullanacaktır.

    simlerine ortalığı toplatmaktan nefret edenler için de bir müjde var. isteyen oyuncular simlerinin dağıttıklarını –tabaklar, çöp, ortalıktaki kitaplar- bir anne edası ile toplayabilecekler, kıymetli simlerin bir şey yapmasına gerek olmayacak.

    hepimize, ödevlerimize, projelerimize ve boş zamanlarımıza geçmiş olsun.
  • pazarlama stratejisini yine çok iyi belirlemiş oyun. grafik konusunda hiç teknoloji filan kasmamış amcalar, ortalamanın biraz üstünde bir grafik kalitesi belirlemişler ki donanıma çok fazla önem vermeyen hatun kişiler bu oyunu alabilsinler. tabi bu dediğim grafik olayı oyunun ortaya çıkan ilk görüntülerine göredir. daha sonradan ayar çekerler mi bilemeyeceğim ama hiç de sanmıyorum.