*

şükela:  tümü | bugün
  • kontrati biten ve parayi denklestiren spielberg un ilk yaptigi piyasaya surulmus filmdir(duel avrupada sinema filmi olarak piyasaya surulmustur ama sayilmaz)

    genclik filmi tipinde bu filmde tam istedigini beceremeyen azcik cuvallayan spielberg hirz azim yapmis, o kadar dolly in zoom out biliyoruz bi yerden patlatacam bombayi ama nerden demistir.(yas 27)
  • jaws öncesi (1974) steven spielberg in cektigi bir yol filmi. yönetmenin en bilinmeyen filmidir ayni zamanda. basrolde goldie hawn oynar.
  • steven spielberg'in taa yolun en basinda, sinemasinda aileye ne kadar onem atfedeceginin kaniti olan film..

    --- spoiler ---
    filmde hapistan kacan cift -daha dogrusu, cezasini ceken karisinin ayartmasiyla hapistan kacan koca ile onun soz konusu esi- cocuklarini, evlatlik alan aileden geri almak istiyorlardir.. bu amac basli basina "kutsal"dir. cunku onlar bozulmus aile yapisini tekrar kurma derdindedirler, ve kimseye zararlari, kotulukleri yoktur.. kimseyi oldurmemislerdir ve onemli olan da budur.. zaten filmin sonunda rehin tutulan polis memuru da, silahini kendisine geri veren sefine "o silahi aldi ama kullanmayacakti ki" mealinde bunu dile getirir - silahi alan koca icin bunu soyler.. ve diger amerikan halki da, kacak ciftin bu davranisini ozumserler ve onlari birer "milli kahraman" olarak gormeye baslarlar.. zaten kari-kocanin karakterlerinin cizilisi de masumluk, sevimlilik uzerinedir.. filmin sonunda koca olduruldugunde huzunlenmemiz beklenir..
    --- spoiler ---
  • usta yönetmenin duel'den sonra çevirdiği uzun metrajlı 2. filmi, ilk sinema filmi diyebiliriz.
  • açıkçası filmdeki oyunculukları beğendiğimi söyleyemem. goldie hawn'ın oyunculuğuna antipati duydum, afişte daha güzel bir kız olacağını sanıyordum; film'i izlemeye başlayınca "spielberg nereden bulmuş bu kadını?" dediğim yerler oldu. spielberg, oyuncu seçimini daha titiz bir şekilde yapabilirdi, lakin o yıllarda daha yüzünde sakal çıkmamış bir yönetmen böyle bir film çekiyorsa, iyi bir şeyler başarmış demektir ve gelecekte de iyi bir yerlere geleceğinin sinyalleri bu filmde fazlasıyla verilmiş. çekim tekniklerini çok beğendim, zaten spielberg'ın filmlerinde kullandığı teknikler her zaman hayranlık bırakmıştır bende. duel den sonra çektiği ikinci uzun metrajlı filmi sayılabilir, lakin duel kadar başarıyı yakaladığı söylenemez. film başlarda sıkıcı ve yavaş başladı benim için, sanırım gerçek bir hikaye olacağı için biraz önyargıyla yaklaştım. ama film ilerledikçe daha da akıcılaşmaya başladı. güzel bir senaryosu var.. polis arabasının lou jean ve clovis çiftinin içinde bulundukları arabayı arkadan itmesi, lou jean isimli genç bayan'ın polislerden tuvalet istemesi, benzincide durup kupon çalması ve tavuk restoranında durup, aldıkları tavuk menülerinden; rehine aldıkları polis memuruna da vermeleri gibi renkli yerler vardı. ayrıca müziklerini de çok beğendim.. 7.0
  • harika bir film değil belki ama seyredilebilir.
  • 1974 cannes'da spielberg'e en iyi senaryo ödülünü kazandırmıştır. steven spielberg'ün de cannes'dan ödülü varmış demek.