şükela:  tümü | bugün
  • tommy lee jones ve samuel l jackson'in basrolunu oynadigi film. konusu iki zor durumda kalmis yabancinin oykusuymus. dvd'si coktan download alemlerindeymis.
  • bir hbo şaheseridir. isimsiz siyah ve beyazı temsil eden iki karakter samuel l. jackson ve tommy lee jones'un performansları nefes kesicidir. insana işte oyunculuk bu dedirtmektedir. konusundan biraz bahsedecek olursak beyaz karakteri tam kendini trenin önüne atacakken siyah'ın kucağında bulur kendini. siyah bunun bir sınama olduğunu düşünüp beyaz'ı evine götür. hikâyenin neredeyse tamamı siyah'ın dairesinde geçmektedir. yani tek bir mekânda çekilmiş bir filmden bahsediyoruz. siyah eski bir hükümlü olmakla beraber dindar bir hıristiyan’dır, beyaz ise ateist bir profesördür. beraber dertleşirler, tanrının varlığı üzerine sohbet ederler ve beyaz'ın ölme arzusunda haklı olup olmadığını tartışırlar.
  • bir hbo şaheseridir. isimsiz siyah ve beyazı temsil eden iki karakter samuel l. jackson ve tommy lee jones'un performansları nefes kesicidir. insana işte oyunculuk bu dedirtmektedir. konusundan biraz bahsedecek olursak beyaz karakteri tam kendini trenin önüne atacakken siyah'ın kucağında bulur kendini. siyah bunun bir sınama olduğunu düşünüp beyaz'ı evine götür. hikâyenin neredeyse tamamı siyah'ın dairesinde geçmektedir. yani tek bir mekânda çekilmiş bir filmden bahsediyoruz. siyah eski bir hükümlü olmakla beraber dindar bir hıristiyan’dır, beyaz ise ateist bir profesördür. beraber dertleşirler, tanrının varlığı üzerine sohbet ederler ve beyaz'ın ölme arzusunda haklı olup olmadığını tartışırlar.
  • altyazısı da çıkmış.
  • - bir the man from earth değil!
  • sok edici. cormac mccarthy nin hristiyan gondermelerini daha evrensel bir bakisla anlattigi oyunundan uyarlanmis iyi bir yapim.
  • bir "versus" filmi.

    siyah - beyaz.
    umut - umutsuzluk.
    akılcılık - din.
    cahil - eğitimli.
    iyimser - kötümser.
    yaşam - ölüm.
    sorgu- kabul.

    şeklinde devam ettirilebilecek karşıtlıklar, aslen inanç - inançsızlık ekseninde dönen sonsuz bir muhabbet.

    sağlam kafayla başlamak lazım çünkü upuzun cümlelerden, yer yer tiradlardan oluşuyor film. ipin ucunu kaçırınca da kopuyorsunuz haliyle. o yüzden ona göre bir modda olmak, dikkatle takip edecek sakin bir kafa gerek.

    izlerken "bu bir tiyatro oyunu lan bildiğin" deyip durdum, filmden ziyade tiyatro oyunu izliyormuşum gibi hissettirdi, öyleymiş zaten aslen.

    her şeyi geçtim bana geride şöyle bir fikir bıraktı film: adamlar yaşlanmış lan. net.
  • cormac mccarthy'nin her zamanki gibi karanlık bir dünya çizdiği, samuel l. jackson ve tommy lee jones filmi. mccarthy sanki tommy lee jones'nin oynadığı karaktere hak verir gibi. aslında film, son birkaç yüzyıldır aydın-alt tabaka ikilisinin inanç konusunda yaşadığı çatışmayı da özetliyor gibi.
  • sinemaya uyarlanmış halinin korsan dvd'sini abuk bir alt yazı ile ve sıfır birikimle izleyince "boş iş" ya da "sıkıcı" olarak tanımlanması doğal olan eser.
  • cormac mccarthy bu oyunu 2006 yılında yayımlamış. filmine gelince, korsandan izledim. bu kadar şapşal, ömründe tek bir satır olsun kitap okumamış, edebi bir eser yüzü görmemiş, dindir, felsefedir geçtim çizgi roman kültüründen bile nasibini almamış bir çevirmenin alt yazısı ile oyuncak olmuştur. korsan denilen şeye sırf bu sebeple bir kere daha lanet ettim.

    film finale giderken, can alıcı kelimelerin içini boşaltıp sokak ağzıyla çevirmesi de üzerine tuz biber ekti.

    "madem yardım etmemi istiyordun, onunla da konuşsaydın ya!"
    ne demek lan? öyle mi diyor adam orada?