şükela:  tümü | bugün
  • braid'in başarısından sonra yapımcısı jonathan blow'un kafaya koyduğu, 3 senedir üzerinde çalıştığı yeni oyunu.

    blow'a göre ıssız bir adada keşif yapacağımız bir bulmaca oyunu olacakmış.

    tahminen 2011 sonları veya 2012 başları gibi live marketplace, psn ve steam gibi platformlar üzerinden satışa sunulacak.

    resmi site için buyrun
  • braid'i yapan jonathan blow'un 5 yıldır üzerinde çalıştığı ve benim gözüm kapalı satın alacağım oyundur.
  • çok güzel görünen oyun: http://www.youtube.com/watch?v=wgsl54nat5q
  • trailer'ı yayınlanmış pc ve ps4 için çıkış tarihi 26 ocak 2016 olarak açıklanmıştır.

    benim bildiğim jonathan blow basit bir myst klonu yapıp bırakmaz. braid'in super mario bros'la ilişkisi ne düzeyde idiyse, the witness'ın myst'le ilişkisinin de o düzeyde kalacağına hiç şüphem yok.
  • yarın çıkacak oyun. ilk reviewları bir hayli yüksek.

    http://www.metacritic.com/game/pc/the-witness
  • jonathan blow'un braidden kazandığı milyonları gömüp üzerine de borçlanarak 8 yılda bitirdiği oyun. birkaç saat sonra steamde yayınlanacak.

    bayağı bildiğin 10 yaş heyecanıyla bekliyorum, puzzle notları için elde defter kalem falan. braid çarpmışlar anlar bu halimi.

    dur kalan saatleri de şunu loopda seyrederek geçireyim.
    https://www.youtube.com/watch?v=spmmkfx78x0
  • böyle ara ara açıp kafa dağıtmalık bir oyun. ilk iki saatin sonunda edindiğim izlenimlerim:

    --- spoiler ---

    hud yok, tutorial yok, iç/dış sesli anlatı yok. muazzam güzellikte bir doğal ve yapılı çevre içine akıllıca serpiştirilmiş bulmacalar ve siz varsınız.

    bulmacalar, kurallarını aşamalı olarak kendi anlatıyor. topoloji tabanlı bulmaca mekaniği perspektif, ışık/gölge oyunları vs. ile zenginleştirilmiş, bulmacalar arası ilişkiler kablolar, ışınlar vs aracılığıyla kurulmuş.
    --- spoiler ---

    (bkz: devamı gelecek)
  • jonathan blow'un dehasini satir satir gösteren yeni oyunu. braid'den sonra 3d'ye gecmis bulunduk bu oyun ile ama vicdansizligi da üssel arttirmis bu bahaneyle sayin blow. bulmacalar baya aglatiyor.

    --- spoiler ---

    oyunda level sistemi yok ancak toplam olarak 11 tane ana bulmaca temasi var diyebiliriz. her temanin sonunda bir lazer daha aciliyor. final bölümüne ulasmak icin 11 lazerden 7sini acmak gerek. ben 7 ile bitirdim ama bitirince yaptigim herseyi kapatarak beni basa attigi icin biraz sevkim kirildi sanki. kaldigim yerden devam edebilmeyi isterdim ama yapacak bisey yok artik.

    --- spoiler ---
  • görsel ve zihinsel bir şölen... bir saat oynayıp kapattım, hemen bitirmek istemedim.

    bu akşam ışıkları kapatıp, kulaklığımı takıp adayı keşfetmeye kaldığım yerden devam edicem.

    büyük adamsın, jonathan blow...
  • toplamda 7, dün geceki 4,5 saatlik seansın sonunda kendi kendime ha böyle ifadelerde bulundurtmuş efsane oyun.

    jonathan blow'un braid'den sonra çıtayı hayli yukarı koyduğu, gördüğüm her manzara sonrası masadan kalkıp ayakta alkışlamak suretiyle 'biraz' yavaş ilerlediğim bu oyundaki bulmacalar kolay değil ama öyle aşırı zor da değil. öyle tatlı bir kıvamdaki hepsi, çekirdek çitler gibi bırakamıyor insan. ama patır patır da çözüp ilerleyemiyorsun. öyle bir yerde kilitliyor ki insanı, ekrana bön bön 20 dakika bakman gerekiyor.

    akşam olsa da az daha yaksam kafayı*

    ayrıca sağda solda bulacağınız ufak ses kayıt cihazlarından okunan metinlerin nefisliğiyle, etrafta bulunan siyah dikilitaşları (obelisk) aktive etmekte kullanacağımız ''environmental'' puzzle'larıyla, oyunun tamamındaki her objenin, her gölgenin, her çalı çırpının özenle ve üzerine düşünerek kurgulanan ve bu kurguyla bir bütün olarak inşa edilen dev bir haritada bulunmanın verdiği hazla bu adadan çıkmak istemeyeceksiniz.

    alın, oynayın. verdiğiniz her kuruşu helal edeceksiniz :)