şükela:  tümü | bugün
  • japon rock müzik grubudur, sabrina heaven başta olmak üzere çok başarılı çalışmaları vardır, japon yapıyo abi deyimini rock müzik içinde geçerli kılmışlardır.
    ayrıca aoi haru* filmine de müzikleriyle ayrı bir güzellik katarlar.
  • efsanevi japon garage rock grubu. genelde tmge veya michelle olarak bilinir. 1988’de tokyo’da üniversite okuyan yusuke chiba(gitar/vokal) ve futoshi abe(gitar) tarafından temelleri atılan grup geçici üyelerle bir süre okulda faaliyet gösterir sonra abe de gruptan çıkar.1991’de yine aynı okuldan arkadaşları kazuyuki kuhara(davul), shiga keiichi(gitar) ve koji ueno(bas), chiba’ya katılır ve grup nihayet stabil olarak faaliyete başlar.1993 yılında kendi çabalarıyla, canlı kaydedilen maximum!maximum!maximum! albümünü çıkarırlar.sonrasında grup içi anlaşmazlıklar sonucu shiga gruptan kovulur. grup bir süre üç kişi devam eder. 1994 yılında wilco johnson (ex- doctor feelgood)’ın açılış grubu olarak sahne alacakları zaman gruba üniversiteden arkadaşları futoshi abe de katılır ve grup son halini alır.ındie piyasadaki çıkışlarını 1995 yılında wonder style’la yaparlar. bu albümden sonra japonya’nın büyük plak şirketlerinden columbia’nın kollarından biri olan ve sonraki altı albümün de dağıtıcısı yayıncısı olacak triad bünyesine dahil olurlar. 1996 yılında cult grass stars albümünü çıkarırlar. bu albümün single’ı olan sekai no owari’yle beraber grup resmen çıkışını yapar. yine aynı yıl içinde high time albümünü çıkarırlar. 1997 yılında chicken blues’u çıkarırlar. birdmen, albümün teklisi olarak piyasaya sunulmuş ve hatta bir japon gece kuşağı programının jeneriği olarak kullanılmıştır. aynı yıl içinde wonder style’ı columbia bünyesinde tekrar piyasaya sürerler. yeniden sürülmüş versiyonun prodüktörlüğünü zamanında radiohead ve pink floyd’un albümlerinde çalışmış olan chris brown yapmıştır. 1998 yılında gear blues albümü çıkmış ve hemen ardından grup world psycho blues tour turnesine başlamıştır. bu turne japonya’da büyük sükse yaratmış hatta turnenin son ayağında yokohama arena’da 15000 kişiye karşı çalmışlardır(o yıllarda hem garage rock hem de japonya için büyük rakam). tur bittikten hemen sonra bu sefer sadece japonya’yla da sınırlı kalmayacak olan world gear blues tour turnesine başlamışlardır. ingiltere ve amerika’da da konserler gerçekleştiren grup los angeles’ta the brian jonestown massacre’ın açılış grubu olarak sahne aldığında, alive records’un sahibi patrick boissel’in dikkatini çekmiş ve ilerleyen zamanda alive records bünyesine dahil olmuştur. bu şirket bünyesinde gear blues’u ve bir toplama kaseti amerika’da piyasaya sürerek uluslar arası resmi çıkışlarını da yapmış olurlar. 2000 yılına geldiğimizde ise casanova snake albümüyle beraber grup avrupa’ya da adını duyurmaya çalışır ve albümün ardından tmge europe tour 2000 adında bir avrupa turnesi başlatır. avrupa turnesi bitişinde world casanova snake tour adında bir de japonya turnesi patlatırlar. 2001 yılında efsane ingiliz rock n’ roll grubu johnny kidd and the pirates japonya’ya geldiğinde; abe, ueno ve kuhara, mick green’le tanışırlar. hatta birlikte mick green with tmge adı altında kwacker diye bir tekli bile kaydederler.yine 2001 yılında aoi haru(blue spring) filmine müzikleriyle dahil olurlar. aynı yılın mayıs ayında rodeo tandem beat specter albümünü çıkarırlar. albüme ismine yakışır uzunlukta bir turne yaparlar ve turnenin sonunda, 2002 yılında yıllardır bünyesinde bulundukları triad’dan dolayısıyla columbia’dan ayrılırlar. 2003 yılının mart ayına kadar gruptan ses soluk çıkmaz. 2003 yılında universal ile anlaşırlar ve yine universal bünyesindeki ısland records’tan sabrina heaven’ı çıkartırlar. hemen ardından wıld wıld sabrına heaven tour turnesini başlatırlar. turne esnasında, 2003’ün haziran ayında, onuncu ve son albümleri olan sabrina no heaven’ı çıkartırlar. 31 ağustos 2003’te grubun internet sitesinde son bir veda turnesi düzenleyeceklerini ve ardından dağılacaklarını duyururlar. last heaven tour başlar ve 11 ekimde makuhari messe konser alanında 37000 kişiye verilen büyükçe bir konserle beraber tmge serüveni sona erer.

    grup dağıldıktan sonra üyelerin nerdeyse her biri çeşitli projeler başlatmışlardır. yusuke chiba zaten japonya’nın dave grohl’u gibi bir şey olduğu için +9 süpergrup itemi olarak nerdeyse her projede yer almıştır. kendisinin başını çektiği gruplar rosso ve ardından yine rosso elemanları ve tmge’den ekürisi kazuyuki kuhara’yla kurduğu ve halen aktif olarak devam ettiği the birthday’dir. basçı koji ueno da aynı şekilde the hiatus grubuyla halen devam etmektedir. gitarist futoshi abe ise grup dağıldıktan sonra 2004 yılında koologı adlı bir ska punk projesine katılmış iki yıl onlarla beraber çaldıktan sonra 2006’da carrıe diye bir grup kurmuş ama grup aynı yıl dağılmıştır. sonrasında ise abe memleketine, hiroshima’ya dönmüş ve geçimini bir resim atölyesi işleterek sağlamaya başlamıştır. sonra koji yoshikawa’nın yoyogi stadyum’undaki konserlerinde sahne almak üzere tokyo’ya geri dönmüştür. 29-31 aralık’ta gerçekleştirilen bu konserler abe’nin son sahne performansları olmuştur. 22 temmuz 2009 pazartesi günü, abe 42 yaşında beyin kanamasından (bkz: epidural hematom) hayatını kaybetmiştir. üç gün sonra 25 temmuz’da fuji rock fest’te the birthday sahne alırken chiba yusuke “bugün çalacağımız şarkılar en iyi arkadaşımıza, abe futoshi’ye” diyerek o konseri abe’ye ithaf etmiştir.

    grubun ismi, bir provada yaptıkları thee headcoats coverlarını ve the damned’in machine gun etiquette albümünün coverını kaydettikleri teybi, bir arkadaşlarının yanlış okuması şeklinde ortaya çıkar. bundan sonra onlar thee michelle gun elephant’tır.

    grup popüler japon gruplarının aksine daha bir batılı tarz ağırlıklı hatta direkt olarak rol modelleri olan the who, dr.feelgood, the kinks, the damned, ramones vs. gibi grupların izinden gitmiş ve garage punk, blues rock, rock n’ roll tarzlarında değerlendirilebilecek bir sounda sahip.şarkı yazımını da aynı şekilde ufak melodiler üzerine jam sessionlar yaparak gerçekleştiriyorlarmış. ardından albüm kayıtlarını da hücum kayıt olarak alırlar imiş.

    yusuke chiba 1999’daki bir röportajında okuldaki ilk arkadaşının abe olduğunu ve bunun sebebinin ikisinin de tipik japonlardan farklı davranmaları nedeniyle ikisinin de adaptasyon sıkıntısı çekmeleri olduğunu söylemişti. bu aykırılık da zaten albümlere yansımış gibi görünmekte.şarkı ve albüm isimleri de yine bu aykırıklıktan nasibini almış bir şekilde rastgele ingilizce kelimelerden oluşuyor ancak şarkı sözleri komple japonca.

    grubun sahne kostümü diyebileceğimiz bir durumu da var. italyan takım. evet italyan takım giyiyorlar. chiba bunun bir çeşit yakuza konsepti yaratmak için olduğunu ve bu şekilde diğer gruplardan nasıl ayrı bir yerde olduklarını göstermek için bunu yaptıklarını söylemişti.

    abe’nin efektsiz ve direkt amfiden drive’lı gitarları, chiba’nın hırıltılı vokalleri, ueno’nun belirgin yürüyüşleri ve kuhara’nın punk stili davulları bu yakuza konseptiyle birleşince ortaya çıkan şey japon rock müziğinin en çiğ, en gerçekçi ve en ılık olmayan hallerinden biri. yaz sıcağında içilen buz gibi bira tadında müzik seven, modern japon kültürüne veya herhangi bir şekilde dünya kültürlerine merak salmış, dönem filmlerini seven, bir döneme tanık olmak isteyen arkadaşlara bu grubu şiddetle( veya kibarca ) tavsiye ederim.

    not: bu başlığa da 11 yıl sonra böyle bir (bkz: durumumuz yoktu okuyamadım) entrysi nasip olmuş.