şükela:  tümü | bugün
  • turkiye'deki cogu reklam-tasarim ajanslarinin bihaber oldugu kavram.
  • elinizde bir miktar negative space, tirnaklari ayiklanmis taze font* ve ince rendelenmis leading ve kerninginiz varsa kotu bir tasarim servise sunmaniz neredeyse imkansiz gibidir.
  • varolan fontlarla "yazı tasarımı" olabildiği gibi, "font tasarımı"nı da kapsayan bir tasarım dalıdır ki "deli işi" diye nitelemek isterim birden kendisini. zira r harfinin eğrisinin tepesinden ne kadar uzakta başlayacağı, eğrinin yarıçapının ne olacağı, bu eğrinin tepe noktasının harfin gerçek tepesini ne kadar geçeceği bu eğrinin kalınlığının ana gövdenin kalınlığına oranı vs vs gibi o kadar çok parametre var ki... bir de "gerçek boyut", "optik boyut" gibi kavramlar işin içine girdiğinde koşarak kaçma isteği uyandıran tasarım dalı, bilim.
  • knuth'un ilgi dallarindan biri. bu konuda kitaplari dahi bulunmaktadir.
  • ruyalarinizda "futuraaa hayir lan garamooond!" die sayiklamaniza sebep olucak bi hadise*tasarimin en onemli kismi..reklam sirketlerinde yada dergi tasarimi gibi islerde calisan kisiler icin alinmasi gereken ders..sabir gerektirir*
  • (bkz: esen karol)
  • artik bir sekilde turk insanina ogretilmesi gerken, tasarimin olmazsa olmazi. elif ayiter'in zorla kafamiza kakarak ogrettigi* tasarim unsuru.
  • tanımı gereği kaligrafiyle karıstırılabilen kavram. tipo baskının bulunmasıyla ismi ortaya atılmıs, makine bazlı baskı yöntemleri dahilinde, estetik ve fonksiyonel amaclar dogrultusunda harfleri düzenleme sanatıdır. uygun yazı karakteri(hurufat) seçimini, yazıların birbiriyle ilişkisini ve olusturdukları görsel kompozisyonu, fonksiyonel düzenlemeyi(okunabilirlik, dogru vurgulamalar vs.) kapsar.

    genelde hurufat(yazı karakteri) tasarımı, tipografiye dahil edilmez, ayrı olarak incelenir.

    türkiye' de kendine grafiker diyen cogu adamın işlerine bakıldıgında üzülerek anlasılmadıgı farkedilen konu ayrıca.
  • herşeye rağmen times new roman
  • başarılı olmanın yolu harflere duyulan tutkudan geçer, konuya bu yoğunlukta yaklaşan insan, itinayla biraraya getirilmiş harf ya da kelimeler gördüğü an tarif edilmez bir haz alır, gözü mutlu olur, vizyonunda çiçekler açar.