şükela:  tümü | bugün
  • asghar farhadi'nin yeni (8.) filmi. farhadi, woody allen gibi memleketi dışında film çekmeye devam ediyor. hatırlanırsa the salesman'dan önce fransa'da le passe filmini çekmişti. şimdi ispanya'da todos lo saben, ingilizce adıyla everybody knows'u çekiyor. ispanyolca çekiliyor film tabii ki, le passe de fransızca çekilmişti. başrolleri javier bardem, penelope cruz ve ricardo darin üstleniyorlar. almodovar kardeşler filmin yapımcılığını üstleneceklerdi ama nedense birkaç ay evvel bundan vazgeçtiler. filmi 2018 kışında (filmekimi'nde olabilir) izleyeceğiz. ondan önce festivalleri dolaşacaktır. belki cannes film festivali'ne yetişir.

    filmin merkezinde carolina adlı kadın yer alıyor. arjantin'den memleketi ispanya'ya kısa bir süreliğine dönecek. buradayken kendisinin ve ailesinin hayatını kökten değiştirecek olaylar yaşayacak. sanırım öyküde çocuk kaçırma da yer alıyor. darin ve bardem'in rolleri açıklanmadı. bakalım nasıl bir film olacak.

    bardem-cruz çiftinin diğer ortak filmlerini de ekleyeyim: loving pablo, the counselor, vicky christina barcelona, carne tremula, el amor perjudica seriamente la salud, mas que amor frenesi, jamon jamon.
  • müzikleri alberto ıglesias'tan efendim.
    daha önce 3 kez aday olduğu oscar ödülleri'nden eli boş dönmüştü.
    filmin janrı drama. buna uygun müzikler üretmekte sıkıntı çekmiyor sayın iglesias. merakla bekliyorum...
  • penelope cruz ve javier bardem'i de kadrosunda barındıran asghar farhadi projesi.

    her eve imdb
  • asghar farhadi'nin farsça ve fransızca'dan sonra yeni çektiği ispanyolca filmi. ve çok güzel bir filmin bizi beklediğinden hiçbir şüphem yok.
    fragman

    a separation gibi, about ellygibi kendi toplumunun bütün dinamiklerine hakim olduğunu gösterdiği ve herkesin çok beğendiği filmler çekerken fransa'ya gidip fransızca film çekebilmesi ve bunda da önceki filmleri kadar başarılı olabilmesi müthiş bir başarıdır. bu durum, kendisinin iran toplumunun dinamiklerini değil bireyler arası ilişkileri çok iyi çözümlediğini gösterir. o nedenle penelope cruzlu, javier bardemli, ricardo darinli yeni filminden de beklentiler çok yüksek.
  • fragman geldi. asghar fahradi bu sefer sağlam oyuncularla döktürmüş anlaşılan. umarım sinemada izleme şansımız olur.
    https://www.youtube.com/watch?v=vi9eisyrwxe
  • film fransa'da 9 mayis'ta, cannes 2018'in acilis gosteriminden sonra everybody knows adiyla gosterime girdi. gorsel acidan fevkalade doyurucu, yonetmenin diger filmlerinden alisik oldugumuz sekilde de surukleyiciydi. ic mekan isik kullanimi harikaydi diyebilirim. yonetmenin filmlerinde hep bir « secret de polichinelle» (bkz: polichinelle) barindirma, hikayeyi bu tema etrafinda dondurme merakindan dolayi isim de cuk oturmus.

    yalniz bir kere izlemek yetmez, en az iki-uc kez izlemek, detaylari kacirmamak gerekiyor saniyorum, dvd'sini alacagiz. penélope cruz- javier bardem ikilisi adeta dokturmus. ispanyol sinemasindan alisik oldugumuz oyuncularla, le passé kadar olmasa da cok guzel bir filmdi bana kalirsa.

    --- spoiler ---
    cruz, almodovar filmlerinden alisik oldugumuz bir roldeydi, bu yuzden filmin basinda bir fahradi filmi izledigime ikna olamadim bir turlu, sonrasinda farki goruyoruz tabii. sonuna kadar surukleyici bir gizem filmi fahradi'ninki. gunluk, samimi insan iliskilerinin nasil kisisel cikarlar icin carcur edilebildigini, insanin ne kadar zavalli ve ayni zamanda ne kadar vahsi olabildigini gostermis yonetmen.

    filmin sonuna dek gercekten suclu olan kisi(ler) hariç herkesten suphe ediyorsunuz.
    para için bir insan kaçar mi? insan para için kendi kizini kaçirir mi? insan para için eski sevgilisine kaçirilan senin kizin der mi? bu dogru mu yalan mi?
    insan astim hastasi kizini kurtarmak için yalan soyler mi? insan o zamana dek varligindan haberdar olmadigi bir kiz cocugu icin, sirf simdi biyolojik babasi oldugunu ogrendi(ki kesin degil) diye varini yogunu satar mi? bir erkek karisinin eski asiginin karsisinda alkolik-issiz-çikar saglamaya çalisan diye asagilanmaya katlanir mi? yine bir erkek o zamana dek kendisine baba diyen (ve onu alkolden kutardigini dusundugu) melegini kurtarmak icin soz konusu eski asigin muthis bir cesaret gosterisi sunmasina izin verir mi?

    izlerken kadin karakterle ve erkeklerle empati kurdum ve inanilmaz bir boslukta hissettim kendimi. tipki almodovar'in erkekleri gibi, fahradi'nin erkekleri de saklamaya calistiklari tum zayifliklari, yutmaya calistiklari hakaretler ve unutmaya calistiklari aci gerçeklerle gerçek hayattan kanli canli karakterler.

    bardem'in, cruz'un babasindan sen kizimi kandirip baglarimizi ucuza aldin lafini duyduktan sonraki hali ve mimikleri rolu adeta yasadigini gosteriyor. ricardo darín'in kizim dedigi çocuktan "beni neden siz degil de paco (bardem) aldi?" sorusunu duydugu sahne beni goz yaslarina bogdu.

    isin ozeti içine girip yasadiginiz bir film, tipki yonetmenin diger eserleri gibi.

    yine tipki yonetmenin diger filmleri gibi her seyin cozumlenmesiyle bitmiyor, zira hayat devam ediyor. darin ve cruz cocuklarini alip arjantin'e donuyor, mariana (elvira mínguez) ve fernando (eduard fernández) muhtemelen gelecek gunlerini yasananlarin utanci icinde geciriyor. paco (bardem) yillar sonra bir kizi oldugu ogrendigi ve onu kurtarabildigi icin mutluluk duyuyor vs vs gerisi tamamen hayal gucumuzun kalmis. kader aglarini daha ne kadar orebilir ki?

    --- spoiler ---