• yeşilçam'ım pek sinema çıkarmadığı zamanlarda, müthiş patlamış; biraz "gelirim", biraz "töre" ve hatta "özel efekt" içeren fikret hakan ve bulut aras wardı filmde... filmin özel efektli sahnesi, topraktan çıkan bir elin, koca ewleri avuçlamasıydı, "all bizimkiler de yapmış" diye sewinmiştik...

    adamın biri bi kızı seviyodu da, ağa falan tecavüz ediyodu kıza ki, o zamanlar da inceden ima edilen, pek gösterilmeyen o sahne şaha kaldırmıştı ergenliğimizi [oha], hatta erol tas'dı sanırım tecavüz eden...

    bir de sepet içindeki bulut aras kellesi harikaydı, "sırf bu ölü rolüyle kapacam ödülleri" diye kendine bi yola baş koymuş bulut insan, şaşı gözleriyle çok komik görünse de, o an için annemi, filmi birlikte izlediğimiz komşunun kızlarını falan ağlatmayı başarmıştı... 3-4 saniye için ben de gerildim, üzüldüm bulut abi'ye; lakin çok belliydi göwdesini toprağa gömüp kafasına sepet geçirdikleri; toprağa dik gömülmek zordur...
  • bir natuk baytan filmi.
  • şu linkten tamamı izlenebilecek kült film:

    https://www.youtube.com/watch?v=dffsepc1ag4
  • güngör bayrak da oynamıştı filmde. hem de "güngör bayrak" olduğu zamanlar. o meşhur tecavüz sahnesinde de güngör hanım oynuyordu yanlış hatırlamıyorsam. o yıllarda erkek ergen olup da o sahneden haberi olmayan yoktur.
  • ufakken izleyip beni bir 10 sene etkileyecek filmdir, el sahnesi yuzunden gormedigim ruya yasamadigim paranoya kalmamistir sayesinde, uzunca bir sure kumsalda dahi yuruyememe sebebim.
  • bahsi geçen rüya sahnesi türk filmlerindeki en gerilimli rüya sahnesi olabilecek kadar iyidir. çünkü natuk baytan bir dahidir. kemal sunal filmleri çeker gülme krizine sokar, böyle drama gerilim türü filmler çeker insanı farklı duygulara sokar.

    her neyse sahneden bahsedeyim, güngör bayrak’ın güngör bayrak olduğu yıllar. bir rüya sahnesinde güngör bayrak koşarak kaçıyor bomboş ıssız bir kasaba içinde panik halinde ilerlerken kendi evini ve kendisini evin camından bakarken görüyor bir an camdan bakan haliyle göz göze geliyor tam o esnada evin bahçesinden çıkan dev gibi iki tane el evi parçalıyor.

    ben genellikle yeşilçam korku denemelerini ve hatta türk sinemasının geneline yayılan korku denemelerini hiç sevmem ve genelini başarısız bulurum ancak cüneyt arkın’ın hınç filmindeki dehşet dolu katliam sahneleri olsun, toprağın teri filmindeki bu bahsi geçen sahne olsun, bunlar gerçekten ilgi çekicidir.
  • meşhur sahne sonrası kadın çığlıklar atarak tüm uçak yolcularını kendine baktırdıktan sonraki fikret hakan sakinliği de irdelenmesi gereken bir konu.
    yüzünde tek bir hayret şaşırma yok, panik yok.
    sanki kadın esnedi de nen var alev uykun mu geldi der gibi. çok komik.
  • yeşilçamın en iyi filmlerindendir. giriş sahnesinde ve kırılma noktalarında kullanılan müzik aynı zamanda özen film'in intro müziğidir. baştan sona hiç sıkmadan, merakla izleten sürükleyici bir filmdir. ama filmi zirveye taşıyan kesinlikle o efsane müziğidir. link
  • rüya sahnesi izleyen çocuklar için travmatik olan film.

    https://twitter.com/…?t=qsnfrazlpryc3oiscbcloa&s=19
  • çocukluk travmam olan film.. yıllar sonra en iyi türk korku filmi diye bir başlığa denk gelince toprağın altından çıkarak evleri yıkan o el gözümün önüne geldi yine. ne kadar google'da aramaya kalksam da bulamadım. ama beynime öyle yer etmiş ki "toprağın teri" diye filmin adını hatırladım! o yaşlar için o sahne gerçekten travmatikti, şimdi izlesem güler geçerim. youtube'da var mıdır acaba?
hesabın var mı? giriş yap