• an itibari ile gog.com da 48 saat boyunca ücretsizdir. sadece sepete eklemeniz yeterli.

    http://www.gog.com/…et_torchlight_free_for_48_hours
  • karikatürümsü grafiklere sahip , oyun stili olarak diabloya tıpta tıp benzeyen uzun ** bir rpg oyunu.
    oynanabilirliği baya fazladır. o grafikler filan , insanı çekiyor resmen. ki ilk zamanlardada aşırı zevklidir oyun.

    ama oyunun çok kötü bir yanı var ; monotonluk.
    bu monotonluk öyle bi boyutta ki ; saysan saysan en fazla 20 tane dungeon tipi vardır , artık bi yerden sonra ezberliyor dungeon ın nasıl oldugunu. canavarlar cogunlukla aynı
    levelleri değişiyor sadece , senin de değişiyor , pek bir şey farketmiyor. yerin gibine dogru iniyor karakterimiz , in babam in.... bi yerde lavlar gözüktü yürüdüğüm platformun altında dedim ahanda en dibe indim.
    hayır yanıldınız , lavların altındada dungeonlar var , onların altında da lavlar böyle baya bi kendini tekrarlayan bir şey.
    ayrıca belki henüz o seviyeye gelemedim ama gördüğüm kadarıyla başka şehir filan da yok. hoş nasıl o seviyeye gelememiş olabilirim kaç level olucak karakter elinde sonunda
    60 a filan geldim yeter dedim artık.

    kısacası oynayacak olanlara tavsiyem ;
    kesinlikle oynayın, gerçekten ilk zamanlar için çok eğlenceli, güzel bir oyun. ama toplamda 10 , bilemedin en fazla 15 saat oyndıktan sonra "tamam bu oyunda böyle gidiyormuş , bundan sonrası aynıymış zaten" diyip kapatın.
  • ilk 5 dakikasi orta eglencede, geri kalani ise "eee?" hissiyle gecen yan sanayi diablosu. oyunu bastan sonra bir demo level oynuyormus hissiyle bitirebilir, acaba ne zaman bir seyler degisecek, yeni seyler cikacak derken oyunun bitiverdigine tanik olabilir, ful versiyonu ciksa da oynasak diyebilirsiniz ama angut degilseniz demeyecek ve beyhude gecen saatleriniz icin bir mum yakip iki damla gozyasi dokeceksiniz.
  • gerek karakter sınıfları, gerek zindanları olsun diablo 2den çok diablo 1e benzeyen oyun olmuş. üzerine de biraz pet, fishing gibi mmorpg cilası ile tamamlayıp sürmüşler piyasaya. oyun yukarıda birinin dediği gibi "bakın biz bunu yapabiliyoruz, nolcak ki" gibi bir şey olmuş hakikaten. atmosferi, hikayeyi falan pas geçmişler. gayet eğlenceli bir oyun, iyi düşünülmüş ve keşke d2de de olsaydı diyeceğimiz özellikler var** ama biraz fazla kendini tekrar etmiş. hikaye de "acaba ne olacak?" dedirtemediği için bir iki saatten sonra sıktı beni. yine bir 10 sene önce çıksa oynardık ama hayatının önemli bir kısmını diablo ve diablo 2 ile geçirmiş olan eski oyuncuların yeni bir şey bulabileceğini sanmıyorum.

    sonuç olarak kötü değil ama çok bir şey de beklemeyin.**
  • oyunu bitirmiş biri olarak hem sıkıcı hem eğlenceli bir rpg denilebilir diye düşünüyorum.

    artılar:
    -çeşit çeşit güzel itemler.
    -eksta büyüler.
    -elinizdeki en dandik silahı bile şehirdeki bir büyücüyle devamlı geliştirebiliyorsunuz.
    -hayvan sistemi.
    -2 adet eşya koyulacak sandık.
    -soket sistemi çok başarılı.
    -yetenek ağacı fena değil (diablo 2 daha başarılıydı).
    -her sistemde oynanabilir.

    eksiler:
    -görevlerin hepsi aynı, quest içeriğini bile okumanıza gerek yok. bir emberdır başlıyor, emberdir bitiyor.
    -felaket şekilde tekrar ediyor(insan biraz olsun renk katar oyuna).
    -diablo 2 ile ne hikayede ne hikaye akışında kapışamaz.
    -ara demolar yok, sinematik yok, hiçbirşey yok. yat, kalk, öldür, level atla. bomboş bir oynanış.
    -oyun bitince bitiyor, oyun sonu demosu beklemeyin ki ben bundan nefret ederim.
    -koskoca oyunda sadece 1 şehir var ve 1 zindan var. 1 zindan da 35 kat aşağı iniyorsunuz.
    -chapter yok, öyle diablo 2 gibi farklı tasarımlı şehirler, yollar, zindanlar beklemeyin. son derece lineer bir akış mevcut.

    aman dikkat:
    -28. level civarında zindanda yaratıklar aşırı kazık oluyor ve sürüyle her taraftan geliyorlar. ne olduğunu anlamadan ölmeniz olası.
    -vanquisher karakteri biraz zayıf, özellikle yakın savaşta ruhunu hemen teslim ediyor. güçlü bir silah, iyi zırh ve doğru büyülerle uzaktan toplu halde feci şekilde zarar verebiliyor. mutlaka zırha yönelin ve kesinlikle doğru yeteneklere puanınızı harcayın, yoksa boşa harcanmış bir karakter olur.
    -destroyer ve alchemist karakterleri çok güçlü, özellikle alchemist feci hasar verebiliyor, bence oyundaki oynaması en zevkli karakterde alchemist.
    -destroyer de doğru geliştirildiğinde inanılmaz ölümcül, her ne kadar barbar karakteri gibi de görünce lanet büyüleri ile karşı tarafın hız, zırh, hasar gibi özelliklerini yerlerde süründürülebiliyor, güzel zırh büyüleri mevcut, ayrıca kıçından yıldırımlar saçabiliyor. oynarken aman bu barbar büyü yapamaz gibi düşünmeyin.
  • eğlenceli ve oyalayıcı bir oyun, özellikle malı kediye yükleyip satmaya gönderme olayını tuttum. dungeon siege in ork öldüren kahraman katırlarını hatırlattı bana.
  • kendini oynatan oyundur, hatta ustunde diablo 3'u beklerken ilac gibi gelmi$tir.

    --- hafif spoiler ---
    1. berbat bi ai sistemi vardir, mesela yaninizda dolanan pet, salak sacma yerlere girip takilabilir, target* ile oldugu nokta arasindaki en kisa cizgiyi cizer ve arada duvar var mi yok mu bakmadan gelmeye cali$ir. oyle de basit ve eksiktir.
    2. wow'dan hallice bi item olayi var, hallice'de oyle arti anlamda degil, wow'a benzio ama wow'daki ce$itlilik kadar cok $ey yok.
    3. gem'ler var, socket'li silahlara veya ust ba$a takabiliosunuz, bunlarin da farkli lvl'lari var. ayni lvl'da olan 2+ item'i birle$tirip daha fazla item yapabiliosunuz, ancak bunu yapan amjam 5 lira para istemezken, item'lari enchant eden amjam dunyanin parasini istemektedir. ilgintir.
    4. bazi boss'lar harbiden cok basit olmu$, normalde kullanilan talent sweep'in 2 3 kere fazlasini kullaninca pat diye yatiolar. $oyle 2 3 trick olsaydi boss'lari kesmek icin ugra$saydik falan ne guzel olurdu.
    5. bazi item'lardaki charm buff'i berbat. hayir adam boss, o bile charm'dan etkilenio ve 40 sn icin ally oluverio. haliyle de kesemiosun adami. 40 sn boyunca bi halt etmeden bekliyosun. 40 sn gectikten sonra bi daha vuruyosun pat gene charm'lanio. gene bekliyosun saldirmak icin. ulan bi kisa yol olsaydi hani [ctrl+shift+alt]* ona basinca pata kute dalabilseydik.
    --- hafif spoiler ---

    yine de lazimdi evet, ufacik ama bi o kadar da kocaman olmu$.
  • iyi, güzel, hoş da biraz fazla monoton bulduğum oyundur. diablo tadını başarıyla verse de oyundaki içi boş questler ve zayıf senaryo yüzünden insan amaçsız hissediyor bir süre sonra. tabii ki mütevazı boyutu ve fiyatına göre çok eğlenceli, grafiklerin wow'u andırması da cabası fakat bünyedeki diablo 3 arzusunu dindirmekten uzak.
  • 500 mb a dünyalar sığdırılmış, gayet de keyif verici bir oyun.. item sınıfları/seviyesi/sayısı ve zorluk seviyesi gayet leziz.. 3 tane seçilebilen class olması biraz az.. gerçi hepsi kendi içinde de 3 er tane ayrı talent ağacına sahip.. yani çeşitlilik hiç yok değil.. pet olayı güzel düşünülmüş.. hem bayağı ekstra slot çanta görevini taşıyor, hem de gayet güzel düşmanlarla savaşıyor.. petlere büyü öğretebilemek de iyi olmuş.. müzikler ise birer harika (elbette matt uelmen).. harita sistemi karışık gözükmesine rağmen biraz alışınca ve düzenli takip edilince gayet akıcı gidiyor.. questlerde hiç bir karışıklık yaşanmıyor.. en kızdığım ve küfürler yağdırdığım is enchanter amca.. evet tamamen şansa bağlı ancak bu kadar da para göz olunmaz ki? hadi paragözsün anladık, bari itemleri mahvetme ya.. sırf denemek amacı ile yeşil dandik bi itemi %38'e kadar getirmişken, dün gece düşen muhteşem unique itemi %2 de paramparça etti.. allah cezanı versin senin..

    neyse, runic games'in eline sağlık diyoruz.. bu kurak dönemde ağzımızın tadı yerine geldi.. darısı ömrümüzü bekletmeyle geçirten blizzard'a gedi..

    ufak bir tüyo vereyim haritalar arası karmaşıklık yaşayanlara: ana görev zinciri zaten "waypoint"ler açıyor haritaların belirli bölgelerinde. burada hiç town portal kullanmıyoruz.. waypoint çıkana kadar ilerliyoruz.. kasabaya dönmek istediğimizde bunları kullanıyoruz.. nasılsa kasabada da dungeon'a waypoint açılıyor geri dönmek için..

    kasabanın sağ altında mezarlığın orada quest veren 2 elamanın görevlerinde ise (ki bunlar kat kat görev veriyor.. yani 1. katta şunu kes, bunu getir.. o bitince 2. kata git şunu kes bunu biç vs..) katların bitiş noktasında town portal scroll kullanılırsa hiç bir düzeninizi bozulmadan oyuna devam edebiliyorsunuz.. zaten random dungeon haritaları ve kasabanın altında günlük quest veren elemanın dungeonları kendi portallarına sahip..
  • maksat eğlenmek değil mi kardeşim diyenlere birebir oyun, oynamadan karar vermemek lazım
hesabın var mı? giriş yap