şükela:  tümü | bugün
  • total war serisinin attila ve napoleon tarzı nispeten küçük çaplı historical ve standalone oyunlar çıkaracağı total war saga serisinin ilk oyunu/eklentisidir.

    oyunda ms 878 yılında britanya'da başlayacak ve anglo saksonlar, galyalı klanlar ve viking göçmenler arasındaki mücadeleye tanık olacağız. yapımcılar özellikle bunun main historical title olmadığını birkaç kez belirttiler, çıkış tarihi ise 2018 görünüyor. darısı medieval total war 3'ün başına diyelim.
  • bu trailer;
    https://youtu.be/-fu0upnk4kc

    bu steam sayfası;
    http://store.steampowered.com/…hrones_of_britannia/

    önce age of charlemagne, sonra da thrones of britannia ile yavaş yavaş erken ortaçağ’dan kaptırıp gidiyoruz.

    1 - 2 seneye medieval gelir. geç olsun güç olmasın.
  • atilla charlemagne dlc'sinde birimleri biraz cilalayıp ufak eklemelerle itelenmesi muhtemel oyunumsu eklenti, utandırsalar bari beni. bu oyun yapımcılarıyla torbacılar arasında fark göremiyorum artık. feci yakalamış keranacılar bizi.
  • warhammer’daki birim çeşitliliği ve oyun zenginliğinden sonra gerçek tarihe dönmenin çokoyunculu savaşlarda yavanlığa neden olacağı kesin olan oyun. umarım birlikleri ve devletleri zenginleştirebilirler.
  • seksi sefer haritası bilgileri için tıklayınız.
  • şurada da (bkz: #72141391) belirttiğim üzere birim çeşitliliği az ve büyük oranda charlemagne'den alıntı olacak. keza binalar çevre vs de. hadi diyelim arada zaman açısından fark az olur o kadar.

    e kardeşim viking dönemi britanya adasındayız o nehirleri neden gemi girecek şekilde yapmıyorsunuz? york ve londra'ya kadar girilmesini kastetmiyorum, daha da içlere girebiliyorlardı. vikinglerin en büyük numaralarından biri lan bu. ince gemilerle nehirlerin içlerine kadar gidip yağma baskın yapardı bunlar. hatta nehrin yukarısına çıkıp gemiyi omuzlayarak bir başka nehre indirip devam ederlerdi. bu şekilde baltık'tan karadeniz'e çıktı lan adamlar. britanya'da saksonlar sahili gözlerken dane'ler ülkenin ortasından çıkıyorlardı.

    m2tw'a yapılan the last kingdom modunda bile vardı bu nehir olayı utanın lan fanlarınız kadar titiz iş yapmıyorsunuz. tabii bunun sebeplerinden biri taa r2tw atilla tw zamanındaki özensizlik. nil ve ren nehirleri bir yere kadar girilebilir yapılmıştı ama nasıl bir harita modellemişlerse nehirden ziyade körfez gibiydi, görüntüsü de çirkindi. paşalar bunu daha zarif bir şekle getirmek için uğraşmamışlar ama işte eskiden bedavaya verilecek içeriğe dünya para istemeyi biliyorlar.

    sanmıyorum ama umarım değişir harita.
  • steam'de %10 indirimle 90 tl fiyattan ön siparişe çıkmış oyun.*
  • her ne kadar 90 tl fiyatı uygun gibi görünse de "tadımlık, butik" kıvamda bir oyun olacağından aslında 90 tl oldukça pahalıdır.

    yani detaylı dlc gibi olacak diye anladım ben bu olayı. yanılıyorsam düzeltin. eğer böyle ise 90 tl çok pahalı lao?
  • tamam map ve factionlar harika görünüyor ama attila dlc'si niteliğinki bir şeye 100 lira paha biçip yeni oyunmuş gibi sunmak aç gözlülük. %75'i görmedikçe almıyoruz her zamanki gibi.

    hazır işim yokken öne çıkan noktaları kafama göre özetledim. http://www.ign.com/…the-most-detailed-total-war-yet

    -liderler warhammer heroları gibi değil, normal bir şekilde öldürülebiliyorlar.

    -din yok.* ca'nin yorumu "o dönemde herkesin hıristiyan olduğu" yönünde.

    -kültür önemli, province kültürü sabit, değiştirilemiyor ve bazı birimlerin üretilmesi kültüre bağlı. aynı şekilde public order'ı a da etkiliyor.

    -irlanda, galler, iskoçya, danelaw, ingiltere vs. gibi krallıklar kurmak, belirli görevleri tamamladıktan sonra mümkün.

    -fame victory olayı getirilmiş, yeni bir oyun bitirme şekli olarak. bunun için tarihi değeri olan şehirleri almak, savaşları kazanmak vs. gerekiyor.

    -kuşatmalar attila'daki gibi, şehrin herhangi bir tarafından saldırılabiilyor warhammer'ın aksine.

    -küçük şehirlerin (regionlar) surları ve garnizonları yok. o nedenle savunma için ordu bulundurmak şart. yalnızca bir bina (kilise, tarla, maden vs.) inşa edilebiliyor ve geliştirilebiliyor. bu bina türünü değiştirmek de mümkün değil. önceki oyunlara göre daha fazla minor settlement var.

    -savaşlar attila'ya çok benziyor, kısa ve kanlı.

    -ülke, bölge ve haritayı kapsayan olaylar sıklıkla ekranda beliriyor. sonra olay zincirleri ve görevlerle ilgili olaylar, seçim yapmayı gerektiren eventler vs. crusader kings 2'yi andırıyor.

    -uzun campaign seçerseniz (short victory yerine) bir endgame olayı (final boss) bizleri bekliyor. ne olduğuyla ilgili çok bir şey söylenmemiş ama 1066 ile ilgili bir şey olabilir (hastings savaşı, norman işgali)

    -ünite üretimi medieval 2'deki gibi bir havuzla sınırlandırılmış, zamanla yenileniyor, ayrıca sahip olduğunuz topraklar da bunu etkiliyor.

    -late game'de tamamı elit birimlerden oluşan ordular yerine low-mid tier ünitelerle desteklenmiş küçük elit birliklere yoğunlaşılıyor.

    -yeni üretilen birimler, %25 dolulukla geliyor ve ünitenin tam asker sayısına ulaşması için birkaç turn geçmesi gerekiyor.

    -ünitelerin parasal giderlerine (upkeep) ek olarak artık food (yiyecek) gereksinimleri var.

    -yeni supply sistemine göre bir bölgeyi yağmalarken veya dost bir ülkenin topraklarındayken supply artarken tarafsız veya düşman ülkenin topraklarındayken azalıyor. supply sona erdiğinde birimler zarar görüyor (attrition)

    -yeni teknolojiler açılması bir şeyler yapmaya bağlanmış, mesela tier 2 swordsmen üretmek için on tane tier 1 swordsmen üretmek ya da civic tech'ini açabilmek için belirli sayıda manastır inşa etmek gibi.

    -family tree, valiler, karakter traitleri, loyalty sistemi vs. mevcut.

    -ticaret artık otomatik olarak gerçekleşiyor savaş hali yoksa ve başkentler arasında bağlantı varsa. ticaret anlaşmaları ortadan kalkmış durumda.

    -agentlar kaldırılmış.

    sona kadar genellikle olmasını istediğim şeyler eklenmiş ama ne demek ticaret yok ya, tw'un en sevdiğim kısımları (savaştan sonra) zaten empire building-managament olayı. çok şaşırdım.