şükela:  tümü | bugün
  • shogun 2 total war'ın devam paketi. 2012 de çıkacak diye görülüyor. ilk trailer'inda gatling makinalı tüfeklerin klasik japon piyadesini parçaladığı görülüyor.

    işte videosu : http://tinyurl.com/cto8x7x
  • bu ay içinde piyasaya çıkıyor.

    makineli tüfenkle samurai şişleyeceğimiz oyun. intikaller tren yoluyla olacak gibi görünüyor.

    tabii samuraiları seçip batı taklitçisi ipnelerin kafasına katananın kabzasını gömmek de mümkün. her şekilde totalwar candır. geldik otuz yaşına hala oynuyoruz lan. de gidi de.
  • imparatorluğa bağlı olanlarla shogun'a bağlı olanların arasında geçen boshin savaşını işliyor oyun. çok kısa bir peryodu kapsadığından hafta şeklinde dönüyor turnler. samurai totalwar'da turnler mevsimler şeklindeydi. dolayısıyla orduların haritada ilerlemeleri son derece yavaş olduğundan temposu biraz düşük gibi geliyor. ancak yavaş yavaş tren yollarını ele geçirdiğinizde daha hızlı intikal etmeye başlıyorsunuz ön cepheye. bu manada tren yolları son derece önemli.

    öncüllerine göre bir diğer farkı donanmanın son derece önemli olması. bir kere sadece orduları taşıma, limanları koruma gibi görevleri yok. bunlara ilave olarak rakip ordularla karşılaştığınızda topçu desteği veriyor, isterseniz kara ordunuzla dalmadan önce savunmayı zayıflatabiliyorsunuz. yani donanmanızla karayı bombalama şansınız var. yine sağlam bir donanmanın tren hattının olmadığı bölgelere asker gönderilmesinde de hayati rolü var. daha önce de dediğim gibi orduları karadan yürüterek düşman bölgelere sokmak için çok sabretmek gerekiyor. işin kötüsü zaman kısıtlı olduğu için bekleme fırsatınız da yok.

    asker tipleri hangi tarafı seçtiğinize göre değişiyor. ancak her halükarda tradisyonel ordularla toplu tüfekli modern orduların karşısında durmanız mümkün değil. telef oluyorsunuz. bir kere topların menzilleri ve isabet oranları korkunç. böyle olunca topu daha fazla olan ordunun savaş meydanında ilerlemeye ihtiyacı yok. bombardımana başladın mı adamlar tıpış tıpış üstüne geliyor.

    eski shogundaki gibi bütün bölgeleri almanıza gerek yok. imparator'a veya shogun'a bağlı bölgelerin sayısı önemli. dolayısıyla müttefiklerinizin elindeki bölgeler de sizinmiş gibi sayılıyor. tabii kontrol etmiyorsunuz ancak tren yolundan, etinden sütünden faydalanıyorsunuz.

    halkın modernleşmeye tepkisi var. dolayısıyla bir şehri full modern binalarla dolduramıyorsunuz. aksi taktirde direkt isyan çıkıyor. belli bölgelerde donanmaya, belli bölgelerde kara ordusuna, belli bölgelerde topçulara ağırlık vermekte fayda var. bir bölgeye hepsini yığınca direkt "isyeaaaan" diyor halk. bu arada modernleşmede hangi tarafta olduğunuzun bir önemi yok. shogun'a bağlı full modern bir ordunuz da olabiliyor.

    sonuç olarak yeni başlayanlara tavsiyem orduları yollardan fazla yürütmemeleri. çok zaman kaybı oluyor. gemileri ve tren hattlarını kullanın olabildiğince. tren hattı yoksa sağlam bir donanmayla çıkartma yapmak en mantıklısı. sayı üstünlüğü çok önemli değil. topları etkin kullanmak önemli. aynı şey şehir savunmalarında da geçerli. içinde 3 4 tane levy olan şehirler bile eğer savunma sistemleri geliştirildiyse rahatlıkla tutunabiliyor.

    evet sevgili totalwarcılar gazanız mübarek ossuuuun.
  • * harita görünümü komple değişmiş. açıkçası ben hiç beğenmedim. evet insan genelde gözü alışana kadar beğenmeyebiliyor, ama ağaç modellemeleri vb. oyunun genelinin grafik kalitesine göre çok kötü durmuş.

    * arayüz çizimleri harika olmuş. nasıl ki ilk shogun'da özel japon çizimine sahip generallerimiz varsa, bu oyunda da 1800'lü yılların fotoğraflarına benzer çizimler gelmiş. bu çizimler bana mtw'nin o destansı karakalem ünite çizimlerini hatırlattı. kanaatimce eğer tüm tw serileri aynı tip karakalem çizimlerde oluşsaydı çok daha mühteşem olurdu.

    * klanlar imperyal ve shogun'luk olmak üzere iki kampa bölünmüşler. aynı gruptan olanlar birbirine sıcak bakıyorlar, ama arada taraf değiştirmek mümkün. tech tree değişiyor mu ya da farklı bonuslar alıyorlar mı bilmiyorum, gözlemlemedim. yani shogunluktan yana olup topa tüfeğe abanmak mümkün.

    * oyunun hileli adaletsiz ai'ı hala duruyor, ama oynanabilirliği arttıran bir durum var: düşmanın hileyle oluşturduğu ordusu tüfeklilerden oluştuğu için kaleye saldırırken, sizin surların arkasından ateş eden piyadelerinizle açık alanda düello etmeye soyunuyor.böylece kazanma şansınız çok yükseliyor. açık alan savaşlarında da ai tüfeklileri iyi yönetemediği için şansınız yüksek.

    * tren yolu ya da topçu ile ilgili henüz deneyim yaşamadım, özellikle bu oyunun kralı topçu olacağı için şimdilik savaş alanı yavan geldi. du bakalım.

    * ama asıl bomba yenilikler deniz savaşlarında. mükemmel tasarıma sahip zırhlı buharlı savaş gemileriniz var, ve 700-800 menzilli topçularla düelloya tutuşuyorsunuz. ve sıkı durun: gemilerde first person shooter modu var! yanlış duymadınız, rts ekranındaki ünitenizin kontrolünü devralıp topçu atışlarını elle siz yapıyorsunuz. ilk shogun'da kıl olduğum gemilerin asla batmaması olayı da gitmiş. artık denizin dibini boyluyorlar. mük-kemmel. oyunu sırf deniz savaşları için bile oynamaya değer. ayrıca donanma yeri geldikçe şehirleri de bombalayabiliyor, hatta savaş alanında size bombardıman desteği veriyor!

    * kara savaşında pek değişiklik algılayacak kadar ustalaşmadım.

    * teknolojiniz geliştikçe halkın tepkisi artıyor, bunu dengelemek çok zor olmuş. "artık daha da isyan etmez" dediğiniz iç bölgeler birdenbire ısınıveriyor. daimyo honour'a yönelik yatırımları erkenden yapmak bir nebze kurtarıyor.
  • biraz da kara savaşına eğilelim:

    * yıllar su gibi akıp geçmiş, artık kara savaşlarının dominant unsuru tüfeklilerimiz olmuş. oyunun geçtiği yıllar, savaş doktrinlerinin tam oturmadığı bir dönem olduğu için epey ilginç ünite karışımlrını birarada oynama zevkine erişiyoruz. zırhlı samuraylarımız da var, atlı okçu, zırhlı süvarimiz de var, ninjamız kensaimiz de var... ama napolyonik dönem piyadelerimiz de var, modern dönem tüfeklilerimiz de var, keskin nişancılarımız da var, topçumuz da var, makineli tüfeğimiz de var.. var oğlu var.

    * oyunda her iki taraf da teknolojiyi sonuna kadar benimsemiş durumda. ama imperial güçler modernizasyona daha açık. shogunate ekibi ise "batının teknolojisini alıp ahlaksızlığını almayalım" kafasında hareket ediyor. buna rağmen oyun esneklik açısından bu durumu şart koşmuyor: herkes her üniteyi üretebiliyor ve eventler karşısında seçim yapabiliyorsunuz. hatta ekip değiştirmeniz bile mümkün-ki dangalak ai yüzünden oyunun en civcivli yerinde en baba müttefikiniz birden bire karşı tarafa geçiyor, tam bir saçmalık.

    * artık fiyatlara bakarak ünite seçemiyoruz, çünkü tüm dünyada savaş doktrinleri yerine oturmamış durumda ve japonya'da bu durum on kat fazla hissediliyor. "pahalıysa daha iyidir" diyemiyoruz. yıllar süren eğitimi ve zırhıyla ile bize çok pahalıya patlayan bir samurayın, 2 hafta eğitim verilmiş ashigaru levy infantry karşısında dökülüşünü gördüğünüzde, the last samurai'de katsumoto'nun oğlunun dayak yediği sahneyi hissediyorsunuz.

    * piyadeler artık çok amaçlı, hızlı ateş ediyorlar, profesyoneller, ve süngüler sayesinde atlı hücumuna karşı da ezilmiyorlar. bu yüzden strateji oyunlarındaki taş-makas-kağıt düzeni bozuluyor, artık sizin ana üniteniz line infanrtyler olacak. tüm diğer üniteler destek, baskın gibi küçük görevler için uygun.

    * bu durum oyunu sıkıcı yapıyor mu? hayır. etw ve ntw'nin aksine, burada tüfekler çok kuvvetli, ve experience eskisi kadar anlam ifade etmiyor. bu yüzden ünite experince'i ve asker sayısı avantajı arasında seçim yapmalı, ayrıca bu tercihinizi savaş alanına yansıtmalısınız.

    * topçular ve piyadeler korkunç bir accuracy'e sahipler, bu yüzden artık öyle generalinize kahramanlık yaptırmalar geçmişte kaldı. ateş hattına giren general daha ilk salvoda seriliverir.

    * tech tree olayı tadından yenmiyor, klanınız ilerledikçe supression fire, kneel fire gibi bir anda sizi bir anda savaş alanının hakimi yapacak teknolojiler gelişiyor.

    * gatling gun kullanışsız ama izlemesi müthiş zevkli. ayrıca hem topçularda, hem gatling gun'da first person modu getirilmiş, kendiniz nişan alıp ateş ediyorsunuz.

    * daha daha daha da lezizi, ateşlenen gülleyi izleme opsiyonu da getirilmiş! tam bir film izlercesine güllenin düşmanın ortasına düşüp yarattığı paniği izleyebiliyorsunuz. bu yenilik çok çok çok önemli, çünkü total war serisinin grafiklerinin tadını çıkarmayı sağlıyor. (normalde haritaya hakim olmak için uzak çekim oynamak zorunluluğu olduğu için hiç bir zaman dövüş-grafik izlemeye vaktiniz olmuyor malum)

    * atlılara da değinelim, hala charge bonus etkili olsa da, atlıların devri yavaştan kapanmış. bir yari kachi bile orta şeker piyadeyi arkadan vursa bile rout ettiremiyor, ve yeniliyor. hele düz saldırıda ilk salvodan bile kurtulamıyor. maliyet olayından zaten bahsettim. vurkaç taktikleri için atlı tüfeklileri tercih edin. revolver cavalry ise az cephanesi ve kısa menziline rağmen yakaladı mı bir anda katliam yaratan bir pusu ünitesi.

    gerçi artık rome 2 ile yine kılıç kalkana dönüyor olsak da, çok çok iyi iş çıkarılmış bu oyunu arada bir rafından çıkarıp oynamak farzdır total war'cılar için.
  • bu oyunun orjinalini aldım ancak yüklerken içindeki şifrenin başka bir steam hesabı tarafından kullanıldığını öğrendim çok sinirliyim sözlük, şimdi rome 2 alma hevesimde kaçtı ama yinede alacağım sanırım.
  • foreign veteran karakterinin çok eğlenceli olduğu oyun.
    " advisor, gentleman, part-time rogue, and at your service. "
    " attention! you slovenly samurai! "

    ayrıca oyunda duyduğum en müthiş soundtrack hem geleneksel japon çalgıları hem avrupai çalgılar kullanılarak oyunu en iyi şekilde yansıtmış.
  • steam'de 18 aralık tarihine kadar %75 indirimle satılan oyun.