şükela:  tümü | bugün
  • eskiden vhs video playerların üzerinde gördüğüm bir knob.
  • mod teknolojisi ve tracker ile müzik yapma eylemi.
  • video editleme ve efekt işlerinde bir pixel'i seçiğ bu pixel'in izlenmesidir, sonuç olarak bu harekete bir efekt atanır ve efekt sahneyle uyumlu bir şekilde hareket eder.
  • infantryler için +2 sight ekleyen upgrade. barracksdan şeettirilir. bir miktar food ister.
    (bkz: age of empires)
  • gorsel efekt kavraminin sikintili ama en onemli unsurlarindan biridir, cesitli programlar vasitasi ile, yapilan efektin, 3d modelin veya bir arka planin, bir post production unsurunun, cekilen sahneye eklenmesidir.

    diyelim ki cektiginiz sahnedeki karakteri 3d bir koprude yuruteceksiniz. yapmaniz gereken, bu karakterin oldugu sahne ile kopru modelini, kopru modelinin sabitlendigi bir piksel uzerinden birlestirmektir. maya'dan boujou'ya, after effects'ten shake'e, cok cesitli programlarda bu isi yapmak mumkundur. ancak tracking zor bir istir. zira bu programlardaki tracker'larin, sahnede belli pikselleri secip ona gore track yapmasi gerekir, bu nedenle de gorsel efekt uygulanacak, ozellikle de 3d bir model konacak bir sahne cekerken, tracking'i de dusunup cesitli tracking marker'lar eklemek gerekir.

    diyelim ki yesil ekran onunde cekim yapiyoruz. yapilmasi gereken, yesil perde uzerine, birbirlerine ve kameraya olan uzakliklari belirlenmis beyaz ya da siyah isaretler koyarak, sonradan tracker'in yesil ekran uzerinde kontrast olusturan bu renkleri ayristirip, o pikseller uzerinden track islemini gerceklestirmesini saglamaktir. kamera sabitse elbette tracking gibi bir dert yoktur. ancak kamera hareketli ise tracking cok buyuk onem tasir.

    diyelim ki basta bahsettigimiz kopru sahnesini yapacagiz. eger kopru modelini filme uygun track edemezsek ve kamera da hareketli ise, model ve film birlestiginde, normalde sabit durmasi gereken kopru hareket edecek, aktorun altindan kayacak ve efekt gercekligini yitirecektir.

    kameranin hareketleri de tracking olayini tumuyle etkiler. saga, sola, asagi ya da yukari kayan hareketlerde tracking kolayken, zoom in ya da zoom out yapilan sahnelerde tracking zorlasir. zoom yapamadan dolly yapamk, yani kamerayi objeye yaklastirip uzaklastirmak da yine tracking isini zorlastiran bir durumdur. bu konudaki en zor olay ise, ayni anda hem objeye yaklasan ve zoom out yapan, ya da objeden uzaklasan ama ayni anda zoom in yapilan kamera cekimleridir. bu cekimlerde objenin kameraya yakin tarafi ile uzak tarafi, normalden farkli olarak buyur ya da kuculur, bu nedenle de tracking islemi bir kabusa donusebilir. kisacasi tracking duzgun yapilmadan, hareketli bir kamerayla cekilen bir sahneye, 3d model basta olmak uzere herhangi bir gorsel efekt eklemek mumkun degildir.

    son olarak, tracking kavramini gorsel efekt konusunda calisan insanlarin kabusu haline ceviren bir olay vardir, o da "hand tracking"dir, eger adi gecen programlar duzgun bir tracking yapamazlarsa, tracking mecburen manuel olarak yapilacak, model veya efekt, sahne boyunca hareket ettirilerek, boyutu ve yonu degistirilerek sahneye uygun hale getirilecek, kare kare key'lenecektir (bir nevi o kareye kaydedilecektir). bu gercekten de zor bir istir. hatta keying ve rotoskop ile birlikte gorsel efektin 3 amele isinden biri olarak gorulur. yine de bu 3 is yapilmadan post production kavrami anlamini yitirir.

    kisacasi tracking, konu hakkinda bir bilgisi olmayan ikinci bir kisiye anlatmasi zor bir kavramdir, bu yuzden genelde uygulamali olarak anlatilir.
  • (bkz: 3d tracking)
  • ultima online'da bir kişiyi veya yaratığı takip etmenizi sağlayan skill.