şükela:  tümü | bugün
  • kieslowski'nin uc renk dizisinin bir parcasi
  • polonya'li yonetmen krzysztof kieslowski'nin uc renk uclemesiden en guzel olani. basrolunde juliette binoche vardir. elini duvara surtme sahnesi akillara kazinir.

    uclemenin diger iki filmi beyaz ve kirmizidir.
    (bkz: fransa bayragi)
  • krzysztof kıeslowski nin üç renk üçlemesinden, juliette binoche nin oynadıgı film.
  • kieslowski üclemesindeki filmlerin ilki. müziklerinin cok iyi oldugu film.bir muzisyen adam, esi ve kizlari. yoldadirlar. adam ve kiz cocugu ölur. kadın:julie(juliette binoche) susar uzun bir sure.* dinsel bir gondermedir, ustu ortulu bir didaktik veridir bu. erdemdir cunku kadinin suskusu. aziz paul boyle dememis midir. ve tum dinler. (kadin neden susturulmaya calisilmistir bunca yil?hala? seytanin yeryuzundeki en kurnaz baskaldirisi midir kadin? hayır, o sanattir. bir karisiklik var.)
    .*. julie siradan olmak ister yalnizca. erkeginin bestelerini, kendisinin yazdigini soylemez asla.mavi* kristal avizeli bir evi vardir.kimseye gorunmeden sessiz bir yasami dener orada.'her zaman oldugu gibi kahve ve dondurma' dedigi cafe isminde bir penceresi vardir dısarida dunyaya acilan. yine kahve ve dondurmasini almis, dondurmasinin uzerine kahvesini kasikla dokerken, bir sizi duyulur. bir flüt ezgisi. bir sokak calgicisi. julie yeniden dogmaya karar verir.

    havuza girer.
    freud'un cozumlemeleri dahilinde ( dus cozumlemeleri) 'dogum' suyun icine girme edimi ile gerceklestirilir.rahim sularıyla dogar julie. muzik( muhtesem bir muzik bu seferki..) kulaklarinda cinlamaya basladiginda basini suyun icerisine sokar. suyun icine dalma düsü* rahim ici yasamaya, rahimde var olmaya yonelik sembolik bir durum belki.

    annesi vardir. gölgesi cam uzerinden annesinin bedenine duser.anne onu gormez. geri doner julie*. anlar ki donmesi gereken yer artık anne degil. rahim degil.

    oliver vardir. onu cok sever.
    alici uzun bir yolculuga cikar film sonunda. julie ve oliver. genc cocuk. annesi. bir bebek ve bir kadin. sonra julie tekrar. butun bu gecisler oldukca yogun bir 'mavi' icerisinde gerceklestirilir.

    sonra mavi uzerinde ''juliette binoche'' yazar.
    film biter.
    ben kalakalirim.
  • juliette binoche'un oynadığı film.
    (bkz: üç renk üçlemesi)
    (bkz: üç renk mavi)
  • hüznün ve tüyler ürperten müziklerin bir araya geldiği şiir tadında bir film. acıklı acıklı gülümsemenin en çarpıcı örneklerini juliette binoche sayesinde görebiliyoruz.
  • dibe doğru bir ruh hali yaşatan film. sonunda bir yerlerde asılı kalıyorsunuz. soundtrack'ini dinleyince de aynı hisleri yaşatıyor insana. ağır, ziftli, kanırtıcı...
  • filmin en etkileyici sahnelerinden birinde juliette binoche yanı uzun bir duvar örülü bir yolda yürürken, birden elini duvara sürterek yürümeye başlar, içindeki acısını dışına atmayan karakterin dayanamama noktasıdır bu.. juliette binoche bu sahne için elini koruyucu hiçbirşey kullanmamıştır ve kendileri bir sene boyunca elinde yaralar ve izleri ile dolaşmıştır..
  • "her seyi aldilar. sadece dosek kaldi."
  • adını hüznün renginden alan ve izleyeni hüzne boğan film. öykü, kurgu ve etki bakımından müzikle içiçe geçmiştir. bütünün temelini oluşturan ve izleyicinin iç dünyasını fazlaca sarsan müzikleri zbigniew preisner eseridir. filmin sonunda adı geçen, ve üçlemenin geri kalan ikisinde** de adı geçecek olan van der budanmajer de zaten preisner'in ta kendisidir.