şükela:  tümü | bugün
  • hazır türk halkı türbanla üniversiteye girme "özgürlüğüne" kavuşurken on sene içinde olup olamayacağını merak ettiğim bilim insanıdır.özellikle pozitif bilimler de nasıl karşılanır büyük merak içindeyim.çünkü bir bilim insanından araştırmalarını yaparken tamamen objektif olması her türlü dini siyasi dogmadan aranmış bir şekilde çalışması beklenir.öte yandan türbanlı bir bayanın hayatının her alanında dini referans alarak yaşadığını öngörmek yanlış olmaz heralde.yani mesela evrim üstüne çalışan türbanlı bir bilim insanı ne kadar ciddiye alınır ,yada kendisi böyle bir çalışmaya kendini ne kadar adayabilir. hani her türlü laiklikle,rejimle her şeyle kaygımı bir kenara koyarak soruyorum bu düşünce yapısıyla teoloji hariç bilim yapılabilir mi ?
  • bir özelligi olmayan kisidir.

    sadece türbanli olmasindan dolayi önemi yoktur,

    önemi olan kafasinin icidir,

    kafasi acik olup da her yere karinca duasi asan acik kadinlardan bir farki yoktur.
  • eğer benim universitede benim dersime denk düşseydi kesinlikle kendisinden ders almazdım nedeni...

    muhafazakar bir insanın mantığı reddettiğini bir entryde verdiğim örnekle gösterdim ama yine de burada da kısaca bahsedeyim: zamanında bir tıp fakültesinde okuyan türbanlı bir kız öğrencisine bir hastası geliyor(yanında da bilgi almaya glelen hocası prof.dr var) ve bu hasta çırpınıyor falan hastanın yakınının şikayetini dinlediğinde "birden oldu cinler girdi içine" diyor türbanlı kızımız bu hastamız üzerinde incelemelerini yaptıktan sonra profesor soruyor kızımıza "nedir problem"diye kızımız da hastanın söylediğini onaylarak "efendim kuranda cinlerle ilgili ayetler var"
    yani bilim mantık işidir ama dindarlar ve başı kapalılar mantığı şiddetli biçimde reddederler... mantıksız bilim olmayacağına göre dinci bir bilim adamı da olmaz.
  • başı kapalı olması beni ilgilendirmez, kafası açık olsun da canımı yesin dediğimdir.
    ama müfredatın kendisine göre uygun olmayan kısımlarını atlayan ilköğretim biyoloji hocam gibi, ya da bir araştırma yapıldığında, memleketin temel değerleriyle oynuyorlar, diyen farklı versiyonları gibi, ya da sarkık bıyık, çember sakal vs. bıraktı diye haksız yere geçiren veya haksız yer bırakanlar gibi, bilim ortamına girdiği zaman, bilim dışındaki bütün kimliklerinden soyunup, sıfır noktasına inerek objektif olamıyorsa, olsa olsa akademik bürakrat olur.

    önemli olan kalıptan çıkmış olmamak, yoksa aynı fabrikanın ha bir nolu üretim bandından inmişsin, ha iki; fabrikada üretildikten sonra...
  • son zamanlarda okulda görmeye başladığım -genç- türbanlı yüksek lisan-doktora öğrencilerinin, araştırma görevlilerinin yakın zamanda derse de girmeye başlayacak halidir.

    geçenlerde okulda gördüğüm orta yaşın üzerinde kadın akademisyenleri türbanlı düşündüm bir ara. hayat tarzları, kamunun eski adetleri gereği takım elbise falan giyiyorlar bu kadınlar. malumunuz türban kendi başına giyilmiyor, çoğunlukla yaz/kış pardesü ile giyiliyor; böyle olunca sokaktaki teyzelerden farkı kalmayacak bu akademisyenlerin en azından görüntü olarak. muhafazakarlık seviyesine göre yobazlık da artıp azalıyor. erkek, muhafazakar ve yobaz birkaç akademisyenle tanıştıktan sonra kadınların da pek tabii böyle olabileceğini düşünmemek elde değil. varsayılan olarak muhafazakar olan türbanlı akademisyenin de yobazlık ihtimali çok yüksek bana kalırsa. sistem de yobazları korumaya yönelik olarak tasarlandığı için dersine bunlardan girenlere kolaylıklar dilerim şimdiden. bunların ne bir şey bildiğini ne de öğretebileceğini düşünüyorum.
  • yobaz olması ihtimali çok düşüktür. din yobazlığı, laik yobazlıktan evladır. başına bir bez parçası geçirdi diye yobaz ilan etmek de bir yobazlık çeşididir.

    üniversitelerden başka bir okulu ilim irfan yuvası kabul etmeyen seküler kitlenin görmek istemediği bu manzara, çıplaklığa hürriyet tanırken tesettüre zerre tahammülü olmayan kitlenin görmek istemediği bir manzaradır.

    gelelim kendisini islamcı olarak lanse ettiren öğretim görevlisi veya öğrenci kadına... şayet başındaki örtüyü islamın emri olduğu için takıyorsa bir kadın, evvel emirde bilmesi gereken esas husus, erkek öğrencilere ders vermesinin caiz olmadığıdır. aynı durum erkek öğretmenden ders alan kız öğrenci için de geçerlidir.

    not: bu muteber bir fetvadır ve bana ait değildir.
  • laik yobazı din yobazından daha tehlikelidir diyip aynı cümlede dine göre kadın erkeğe ders veremez diyenlerin sayısının artmasına neden olacak öğretim görevlisidir.